PDA

Vis full versjon : Volvo 940 LT turbo.



Jørni
31/08/11, 19:03
Mye atter og fram og litt krangling med en kompis. med orginal trykk på turboen og bare powerfilter åssen lyd får man da? jeg har "butterfly" altså utslipp i flere etapper, mens en annen 940 LT kompis får alt slippt ut i en etappe.

Så hva : åssen lyd får man bare ved å montere powerfilter?

Jobbe88
31/08/11, 20:08
Mye atter og fram og litt krangling med en kompis. med orginal trykk på turboen og bare powerfilter åssen lyd får man da? jeg har "butterfly" altså utslipp i flere etapper, mens en annen 940 LT kompis får alt slippt ut i en etappe.

Så hva : åssen lyd får man bare ved å montere powerfilter?

Da er den orginale ventilen som sitter i turboen sannsynligvis gåen å bør byttes..Eller slangen er ødelagt.

Jørni
31/08/11, 20:58
Da er den orginale ventilen som sitter i turboen sannsynligvis gåen å bør byttes..Eller slangen er ødelagt.


ja hvis den slipper ut luft i en etappe ?

Jobbe88
31/08/11, 21:46
ja hvis den slipper ut luft i en etappe ?

Det du beskriver høres ut som det fenomenet som kalles turbostall og er skadelig for den lille snurra som sitter der orginalt. Lufta skal ut i en etappe. Da jeg kjørte orginalbil kvitra det bra mye av "dumpen" , så jeg satte i en annen som jeg viste fungerte,å da viste det seg at den jeg hadde var defekt.

Jørni
31/08/11, 22:23
Det du beskriver høres ut som det fenomenet som kalles turbostall og er skadelig for den lille snurra som sitter der orginalt. Lufta skal ut i en etappe. Da jeg kjørte orginalbil kvitra det bra mye av "dumpen" , så jeg satte i en annen som jeg viste fungerte,å da viste det seg at den jeg hadde var defekt.

jaha ? rart det skjedde med engang jeg satte på powerfilter, med engang det var på så fikk jeg den lyden, og har ikke noe slakk / slitasje på turboen enda og detta fiksa jeg i desember i fjord..

R.G
01/09/11, 16:05
grunn til du hører nåå og ikke før filterbytte er pga org filter/boks isolerer alle lyder.

men turboen lever ikke lenge med den lyden

Jørni
01/09/11, 19:23
grunn til du hører nåå og ikke før filterbytte er pga org filter/boks isolerer alle lyder.

men turboen lever ikke lenge med den lyden

det forstår jeg , men org boksen og jeg har tryne mitt inni motorommet og drar på turtallet så burde jeg kunne høre et snev av det, men still flere ettapper .

og var allerede 1 år med 1.2 bars trykk så :P holder nok en god del til =)

skal uansett bytte til en meget mye større:P