PDA

Vis full versjon : varm motor i vinter



s60turbo
31/08/11, 18:57
sitter her å ser litt på motorvarmere, men er jo ikke godt å bli klok på. Har lyst å investere i en motorvarmer før vinteren, er i hovedsak for å minske slitasje på motor ved kaldstart og få raskere driftstemperatur. Sånn som jeg bor no har jeg ikke tilgang til stikkkontakt på parkerings plassen.

noen som har noen tips til motorvarmere ? finnes det greie motorvarmere som ikke krever en stikkkontakt og strøm? eventuellt noe som starter bilen på en timer så den kan gå 10 min på tomgang før jeg går ut? er ganske grønn på dette området så takker for alle tips og triks :)


Mvh Espen

s60turbo
31/08/11, 19:03
det er en 2.0 bensin forresten hvis det hjelper :P

HansM
31/08/11, 20:49
sitter her å ser litt på motorvarmere, men er jo ikke godt å bli klok på. Har lyst å investere i en motorvarmer før vinteren, er i hovedsak for å minske slitasje på motor ved kaldstart og få raskere driftstemperatur. Sånn som jeg bor no har jeg ikke tilgang til stikkkontakt på parkerings plassen.

noen som har noen tips til motorvarmere ? finnes det greie motorvarmere som ikke krever en stikkkontakt og strøm? eventuellt noe som starter bilen på en timer så den kan gå 10 min på tomgang før jeg går ut? er ganske grønn på dette området så takker for alle tips og triks :)


Mvh Espen

Originalt finnes det varmer som drives av bensin. Men dette koster en del mer en elektrisk. Hva komplett pakke ferdig montert koster vet jeg ikke, men at det er over 10 000kr er det i hvertfall når alt er nytt.

http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/S60/2004/all/all/all/ShowDocument/ShowIiDocument/VCC-129859-1/S60_%28-09%29,_2004

aarnes
01/09/11, 10:04
send en forespørsel til hkbilar i strømstad.
jeg fikk pris på ca 11000SEK , dieselvarmer ferdig montert.

s60turbo
02/09/11, 20:44
takker så mye for svar :)