PDA

Vis full versjon : vadis 2006 etterlyses



vikry
31/08/11, 13:43
Jeg kjøpte Vadis på DVD i våres da jeg ikke kunne finne noen gode verkstedhåndbøker for min bil xc70 2006 D5. Problemet er at DVD'en bare dekker modeller opp til og med 2005. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i Vadis for nyere modeller, 2006 og oppover? Aller helst ville jeg hatt en god verkstedshåndbok, der står det alltid mye utfyllende og forklarende tekst som Vadis ikke har. Tips mottas med takk.

C.Erstad
31/08/11, 13:46
Da må du ha VIDA!

aarnes
31/08/11, 13:47
VIDA er gull!

Der har du langt bedre beskrivelser enn haynes etc.

C.Erstad
31/08/11, 14:15
VIDA er gull!

Der har du langt bedre beskrivelser enn haynes etc.

Ja, og Vadis har ikke så mye info om bilene...

Vida er 1000 ganger bedre!

OleIdole
31/08/11, 18:42
Vida = GULL!!

mrstfu
31/08/11, 20:28
Er interessert i hva det koster for privatpersoner å få VIDA... Har hørt dette er en vill kostnad, fordi du kjøper en lisens til serveren i Gøteborg eller hvor det måtte være, og ikke har programmet på din egen PC....

Input?

lyngen
31/08/11, 20:29
hva trenger jeg til min v70 99model?

Tore
31/08/11, 20:34
hva trenger jeg til min v70 99model?

Masse bensin :p Og om du må reparere noe så holder det med VADIS :)

vikry
01/09/11, 12:58
Nå har jeg lest litt om VIDA på Volvo sine egne sider. Må si det virker ganske vidløftig selv om man satser på DVD'er. Tror ikke Volvo har tenkt på private med dette VIDA systemet. Det virker rettet mot proffesjonelle verksteder. Man skal jo også ha interface til bilen for å kunne lese koder og ha fullt utbytte av systemet. Lisenser skal oppdateres jevnlig som på et abonnement, og kostnadene blir så høye at det kan vanskelig forsvares til privat bruk.
Med mindre man kan få tak i DVD'er til en rimelig pris og som holder seg åpne uten lisensoppdatering, så er VIDA ikke interessant.
Skuffende at Volvo ikke satser mer på å komme DIY-kunder i møte. Der er både tyskerne og amerikanerne mye flinkere. I mangel av et enkelt DVD'tilbud ønsker jeg meg fortsatt en god verkstedshåndbok om noen har tips å gi. Gjerne på tysk eller engelsk om nødvendig.

andreas
01/09/11, 14:08
VIDA og VADIS er like (u)tilgjengelige for vanlige folk. Du får kikka rundt i forskjellige bukter om du finn noke...

C.Erstad
01/09/11, 14:16
VIDA og VADIS er like (u)tilgjengelige for vanlige folk. Du får kikka rundt i forskjellige bukter om du finn noke...

Vadis skal være å få kjøpt!
Men ikke VIDA.

andreas
01/09/11, 14:19
Sorry. Lærar noke nytt kvar dag :)