PDA

Vis full versjon : LØST. KAN SLETTES. Varmeapparat og kjølesystem



Geitung
31/08/11, 01:31
Lurer på om varmeapparat og kjølesystemet har en sammenheng med hverandre?
Varmeapparatet fungerer ikke så i mitt hode mener jeg det er en mulig sammenheng :p

Tempmåleren fungerer ikke, kan det ha en sammenheng med varmeapparatet?

På forhånd takk for alle svar :)

EDIT: Feilen lå på den kranen under dashet ved rattstammen. Wiren hadde hoppet ut

Jonola89
31/08/11, 02:11
varmeapparatet får varmen av vannet fra kjølesystemet så de har helt klart en sammenheng med hverandre :P
tempmåleren og varmeapparatet derimot har ikke noen direkte sammenheng annet enn at tempmåleren kan fortelle deg om tempen på motoren er mer enn kald, noe den gjerne er når det kommer varmluft i dysene.

når du skriver at varmeapparatet ikke virker, mener du da at det ikke kommer varme eller at det ikke blåser?

Geitung
31/08/11, 07:45
varmeapparatet får varmen av vannet fra kjølesystemet så de har helt klart en sammenheng med hverandre :P
tempmåleren og varmeapparatet derimot har ikke noen direkte sammenheng annet enn at tempmåleren kan fortelle deg om tempen på motoren er mer enn kald, noe den gjerne er når det kommer varmluft i dysene.

når du skriver at varmeapparatet ikke virker, mener du da at det ikke kommer varme eller at det ikke blåser?

Vet hvor varmen kommer fra :p Har bare noe ideer om at det er en sammenheng mellom den tempføleren og varmluften. Føleren er ikke koblet til så i mitt hode ser jeg det som en mulighet :) Godt mulig jeg er fullstendig på bærtur men det ikke for meg som at det er helt ulogisk :)

Det er funksjon i viften, men varmluft e det dårlig med.

Edit: Er det kanskje en egen radiator til varmeapparatet? Mener og huske noen biler har det?:p

sleepy
31/08/11, 09:13
Hvis du ikke har varme i varmeapparatet når det blåser, så har du rett og slett for lite væske på radiatoren...

Geitung
31/08/11, 09:51
Mulig... Mener det var nok væske...

boman
31/08/11, 10:13
Eller så kan en wire eller vakuumslange ha hoppa av varmekrana som sitter på torpedoveggen like over pedalene.

Geitung
31/08/11, 11:49
Det hørtes knotete ut:eek: Kjenner eg gruer meg til å se etter feil:p

Takk for svar så langt :) Begynner å få en ide om hvor man skal begynne :)

Thobbus
31/08/11, 20:05
Termostaten da? er denne helt utelukket? :)

Geitung
31/08/11, 20:15
på radiatoren eller i blokken?

Geitung
15/10/11, 14:57
Denne kan slettes :) Problemet er funnet :)

boman
15/10/11, 18:16
Det er greit å skrive hva det var og hvordan du fiksa det, så andre med samme problem kan løse det...

Geitung
16/10/11, 00:12
Jeg flushet bare kjølesystemet å da kom varmluften etterhvert :) Var tydeligvis dårlig gjennomstrømning i systemet