PDA

Vis full versjon : Tips ang. bytte til femmer i 940



pLetten
31/08/11, 00:42
Noen som har en ledetråd eller to på dette? I forhold til motorfester, girtravers, girkasse og mellomaksel.

Passer hvitblokken rett på de orginale motorfestene (oljefylte) ?

pLetten
01/09/11, 15:58
Opp med seg

R.G
01/09/11, 16:03
båndpanne må kortes inn (da en 960 båndpanne fra rekke 6).

oljepickup fra 960

motorfester fra 960 (da "oljefylte" fra 960, nedre brakkett på travers fra 960, og brakkett inn på motor fra 960)

girkasse fra 960

mellomaksel tilhørende girkasse

ett el anna 5er svinghjul, med clutch passende girkasse.

vannrøra som ligger bortover blokka må være i fra en 960, disse må også sveises om

ja igrunn detta som må til for å få det nedi en 1/2 960

pLetten
01/09/11, 21:39
Tusen takk for svar =)

gull pilen
02/09/11, 14:25
lettere å bygge t6 da...:rolleyes:

R.G
02/09/11, 18:22
lettere å bygge t6 da...:rolleyes:

ja da er det bare par timer med skru jobb så er motor i bil. bytte av båndpanne og motorfester. da på eldre T6, nyere T6 passer ikke 960 motorfester så må moddes litt der.

men uansett, så er det mye mindre jobb med T6:)

pLetten
03/09/11, 00:48
Vel, når man vil ha femmer så er ikke sekser aktuelt! ;)

Men er det plass til den orginale fordeleren slik at man kan bruke ledningsnett og hele rakkelet fra 850, når man setter T5 i 940? eller er det ingen vei utenom datasprut?

Jobbe88
03/09/11, 12:51
Vel, når man vil ha femmer så er ikke sekser aktuelt! ;)

Men er det plass til den orginale fordeleren slik at man kan bruke ledningsnett og hele rakkelet fra 850, når man setter T5 i 940? eller er det ingen vei utenom datasprut?

Det er nok enklest med datasprut. Men går jo sikkert an å få det til orginalt og. Kabler som ikke har riktig lengde går det jo an å bare forlenge.. og plass til ting å tang (f.eks fordeler) kan man jo å være kreativ å få til.

Dan Bay-Johansen
03/09/11, 18:07
Evt oppgradere til nyere styring med singelcoil... Er ganske mye arbeid å få den nedi, men får du tak i en B6XXX så har du mye av delene du trenger der. Er derfor jeg har utsatt 5`er i vogna på ubestemt tid - går heller for overladet B6254 :p

Ville tittet litt på de svenske forumene, der er det jo flere som har bygget om. Er ikke såå utbredt her i norge enda.

Lykke til =)

pLetten
04/09/11, 04:32
Er ikke såå utbredt her i norge enda.

Lykke til =)

Er litt derfor jeg er lysten på å gjøre dette! Men også veldig fordi jeg rett og slett elsker lyden av en ladet femmer!!! Grunnen til at jeg vil bruke orginalt ledningsnett osv er fordi jeg er rimelig sikker på at det gjør alt enklere i forhold til å få motoren skrevet inn i vognkortet.. BT får jo hetta ved den minste endring i forhold til orginalt, og når motoren er så "på grensen" mtp effekt og dreiemoment tror jeg at jeg kommer lettere i havn med å prøve å bruke det ledningsnettet som hører til motoren. Datasprut skal inn på sikt!

gull pilen
04/09/11, 15:16
Er litt derfor jeg er lysten på å gjøre dette! Men også veldig fordi jeg rett og slett elsker lyden av en ladet femmer!!! Grunnen til at jeg vil bruke orginalt ledningsnett osv er fordi jeg er rimelig sikker på at det gjør alt enklere i forhold til å få motoren skrevet inn i vognkortet.. BT får jo hetta ved den minste endring i forhold til orginalt, og når motoren er så "på grensen" mtp effekt og dreiemoment tror jeg at jeg kommer lettere i havn med å prøve å bruke det ledningsnettet som hører til motoren. Datasprut skal inn på sikt!

bygge dataspruten inn i orginale motronic boksen:p

The Sven
04/09/11, 20:19
Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at hvitsekser motorfestene virkelig passer på alle årgangene av turbofemmerne?

EDIT: og evt hvilke årganger man kan bruke hvis man skal bruke originale motorfester!! Alle festehullene må nok være der om biltilsynet/volvoforhandler skal godta det.

Marius Skau
05/09/11, 04:55
Bare lage egne motorfester det :) Fikk beskjed fra BT at det var heilt iorden. Men sku det sveies på dem så måtte dem sveises av en med serfitikat :)