PDA

Vis full versjon : Fjusking 940, B230FK



janhvold
30/08/11, 19:23
Hei, sliter med at min 945 fjusker ved kjøring på lite gass, samme hvor høyt/lavt turtall jeg har. Fjusker/nykker til ganske kraftig.
B230FK, ecomax chip, T3 turbo, LMM på trykksidem 3" JT,

Fjusker ikke noe ved full gass, eller ingen nykking ved 0-gass.
Tomgang kan også være urolig av og til.

Noen forslag ?

Bensinpumpe ? og evt hvilken ??

Jobbe88
30/08/11, 20:46
fordeler,tennkabler,plugger. Når bytta du sist dette? :)

NV39843
30/08/11, 23:36
Falskluft,bensintilførsel osv bør sjekkes

janhvold
31/08/11, 19:27
Får starte med å bytte tenningsdeler. Håpet dette var ett typisk bensinpumpe problem. Er en god stund siden tenningsdeler er byttet ja. Tror ikke det er falskluft noen plass.

Minge89
02/09/11, 23:08
Kommer ikke langt her i verden ved å gå rundt å tru;)

janhvold
06/09/11, 18:48
hei igjen. Har nå prøvd å bytte coil (hadde en liggende) og plugger, og det ble ikke noe serlig forbedring. Sliter også med ujevn tomgang, virker som om bilen kveler seg før den kommer opp på turtall igjen.

Har kjøpt rotor + fordelerlokk på mekonomen idag, skal bytte dette.

Har blendet av vacuumslanger til EGR ventil + til den Bensindamp saken. Vet ikke om det er helt bra for den bensindamp saken men prøver likevel. Noen som vet noe om dette ??

boman
06/09/11, 18:51
Sjekk rotor og fordelerlokket og eventuelt bytt. Lyser lambdalampa?

Trygve_johnsen
07/09/11, 11:40
Jeg har akkurat samme problem, finner ikke ut av det. det eneste som mangler er
å sjekke bensinpumpa.

EDIT: har ikke sjekket tomgangsregulatoren, men vet at den går. har ikke prøvd å skifte ut alt av tennings utsyr:P

kjellt
07/09/11, 12:14
Tomgangsregulator?

masterrV
08/09/11, 12:14
Hadde akkurat samme problem på min gamle bil, fant ikke ut av det heller før jeg kondemnerte den.
Det viste seg å være lmm. (Prøvde lmm'n på den nye bilen, og plutselig begynte den på samme viset) :)

Utrolig irrriterende :p

janhvold
12/09/11, 17:00
Sjekk rotor og fordelerlokket og eventuelt bytt. Lyser lambdalampa?

Hei, lambdalampa lyser ikke nei, har kjøpt rotor og fordelerlokk så skal bytte straks, har også kjøpt bensinfilter.

zachariass
15/09/11, 16:57
har du ska vri gass spjeld giveren litt fremover/bakover så ska den je seg med "selv kvæling"

janhvold
17/09/11, 14:44
Hei, Da har jeg byttet rotorlokk + fordeler, samt bensinfilter, men bilen oppfører seg likedan enda. Hører bensinpumpe starter når jeg skrur på tenning, så stopper den igjen. Er det den pumpa under bilen ?

Bilen kvæler seg aldri, står bare å ruser seg opp å ned mellom 500-1000rpm på tomgang, problemene forverrer seg når den blir varm, å nesten ikke merkbart når bilen er varm.

Er det slik at pumpe i tanken har sin nytte kun under halv tank ca ? Har ikke hatt bilen over halv tank på en god stund.

Jobbe88
17/09/11, 15:26
Pumpa i tanken pumper opp til riktig trykk når du skrur på tenninga. Så skal den stoppe. Den starter igjen når du har startet motoren. Den går ikke kun når du har mindre enn halv tank nei :p

Men prøv å napp ut ledningen til lmm. Forbedring = Gåen lmm. Om det ikke blir forskjell prøver du dette med regulatoren og.

AleksanderK
17/09/11, 15:46
Prøvd å vaske gasspjeldet?

noddy
17/09/11, 19:38
Hei, sliter med at min 945 fjusker ved kjøring på lite gass, samme hvor høyt/lavt turtall jeg har. Fjusker/nykker til ganske kraftig.
B230FK, ecomax chip, T3 turbo, LMM på trykksidem 3" JT,

Fjusker ikke noe ved full gass, eller ingen nykking ved 0-gass.
Tomgang kan også være urolig av og til.

Noen forslag ?

Bensinpumpe ? og evt hvilken ??



ta å sjekk jordingskabelen til matepumpa i tanken! ;) jeg hadde det samme problemet med min 740 turbo.. styra på og skrudde i timer og dager og la ut penger på del på del.. men så enkelt som en jordingsfeil viste det seg å vere! ;)

Jan turbo
17/09/11, 20:25
Det der med matepumpa i tanken kan være litt til og fra. Jeg putta datasprut på 740`n min
+ større turbo og eksos og slikt,var å bremsa. Stoppa ladetrykk på 1,4 for da var ikke pumpa under bilen og dysene gode for mer. Han som finmappet bilen og foretok bremsing
ba meg sjekke tankpumpa etterpå. Den viste seg å være DØD. Poenget er at min bil
gikk fint som orginal og gikk også fint etter trimming med død matepumpe.

janhvold
18/09/11, 12:22
Pumpa i tanken pumper opp til riktig trykk når du skrur på tenninga. Så skal den stoppe. Den starter igjen når du har startet motoren. Den går ikke kun når du har mindre enn halv tank nei :p

Men prøv å napp ut ledningen til lmm. Forbedring = Gåen lmm. Om det ikke blir forskjell prøver du dette med regulatoren og.

Nappa av ledningen til LMM, og bilen stoppa nesten, samt hoppet opp og ned på turtall. Virker som denne er hel, prøvde en annen LMM i går og bilen gikk likedan med den.

Jan turbo
18/09/11, 15:36
Du kan jo prøve å sette tilbake orginalchip i hjerne for å se om det har no å si.

Teebob
18/09/11, 21:13
Prøvd å sette LMM tilbake på sugesiden?
Har du den før eller etter Intercooleren?
En kompis monterte LMM mellom turbo og IC, fikk lignende problemer..
Så flyttet vi den til mellom IC og Spjeld, da ble det mye bedre.

Kan være dumpventilen din som lekker og, slik at det blir mismatch mellom registrert luft, og luftmengen som faktisk blir pressa inn i motorn..

janhvold
20/09/11, 16:14
Prøvd å sette LMM tilbake på sugesiden?
Har du den før eller etter Intercooleren?
En kompis monterte LMM mellom turbo og IC, fikk lignende problemer..
Så flyttet vi den til mellom IC og Spjeld, da ble det mye bedre.

Kan være dumpventilen din som lekker og, slik at det blir mismatch mellom registrert luft, og luftmengen som faktisk blir pressa inn i motorn..

Hei. LMM er siste punkt før tomgangsreg og gass-spjeld, så om dumpventilen lekker vil jeg trolig bare få tap i trykk ?

Jobbe88
20/09/11, 19:01
bruk startgass å søk etter falskluft! Nytter ikke å banne for at man ikke finner feilen når du ikke vet 100% sikkert om det er falskluft noen plass.

nyborg
20/09/11, 19:44
Det kan jo være innsugspakking, kan være tempføler på toppen den som gir signaler til hjærne for å endre blandinga når motor er kald eller varm.