PDA

Vis full versjon : Startproblem



coche
30/08/11, 13:21
Etter ferien startet jeg opp bilen for å se om den startet. Det gjorde den uten problemer. Neste dag er det ingen tegn til at den vil starte. Er ikke gnist på noen av pluggene. Har gått over alt av sikringer og skiftet coil, men er fortsatt ingen tegn til gnist.. Burde ikke pluggene være veldig våte når man kinner lenge uten at det skjer en antenning? De er tørre... kan det være to problem som har kommet på en gang. Ingen gnist og ingen drifstofftilførsel... det er bensin på tanken ja!

ola normann
30/08/11, 13:37
Hører du om bensinpumpen går? Den skal gå i ca 2-3 sek etter at tenningen er skrudd på.


edit: leif

Morgis
30/08/11, 14:17
Jan Mong (http://forum.vccn.no/member.php?u=1837) her på forumet hadde dette problemet over lengre tid. Han feilsøkte mye og brukte litt ressurser på å finne denne feilen. Han fant vel ut til slutt at det var svinghjulssensor som var dårlig. Ikke helt deffekt, men dårlig, nok til å skape mye tull.
Kanskje spørre han om tips? :)

coche
08/09/11, 19:00
Fant ut av det:) Var dårlig kontakt i ledningene som går inn til hjernen. Glad jeg fant ut det før jeg begynte å bytte deler til mange 1000...