PDA

Vis full versjon : 230FK Dør noen ganger ved nedbremsing og kløtsj inne.



E.Winjum
29/08/11, 19:11
Hallo.

Kjøpte meg en 940 Turbo før sommern, og forrige eier sa også at han hadde hatt detta problemet. Det skjer ikke ofte, men en sjelden gang i blant at når jeg bremser ned kraftig, og normalt, og trår inn kløtsjen så dør bilen.. Forrige eier hadde bytta LMM, og da skjedde det sjeldnere, men problemet var der enda. Noen som veit hva det kan væra?

Kan jo legge til at bilen har steg 2 trim fra BSR, som inneholder chip og ny wastegate. Veit ikke om det kan være problemet? :S


På forhånd, takk :)
Mvh,
Sjuførrn/ Emil.

Lundberg Performance
29/08/11, 19:32
Ikke åpen dumpventil? hel mebran i resirkventil? ikke vacumlekasje resirkventil?

E.Winjum
29/08/11, 19:49
Det er ikke montert noen dumpventil på denna som jeg veit ;P Her går det ut igjennom luft filteret. Men skal montere dump etterhvert.

SirKim
29/08/11, 20:40
Er 99% sikker på at det er resirk-dumpen din som er problemet.
Hadde nøyaktig samme problem som deg. Min resirk-dum var død, så satt på åpen dumpventil, men måtte da grunnet denne åpne dump-ventilen sette LMM på trykkside. Mellom spjeld og dump. Har du LMM før dump får du samme problem igjen.

Volvo selger rep-sett til resirk-dump`ene på de orginale turbo`ene. koster 700 mener jeg det var.

Så løsningen for deg blir enten å fikse orginal dump, sette på en uorginal resirk-dump, eller flytte LMM til trykkside kombinert med en eller anna form for dump så du slipper tilbakeslag i turbo (saksing):)

E.Winjum
30/08/11, 10:45
Siden jeg har lite peiling på det her, må jeg spørre om hvor den originale dumpen sitter :P LMM sitter rett etter luft filter boksen.

Mikmo
30/08/11, 12:06
Den sitter på turbo`n, Rett under lokket som sitter festet i 3 skruer.

E.Winjum
30/08/11, 13:15
Aha... Den er jo nylig bytta, så kan hende den ikke er tett altså :) Men vis det da viser seg at feilen ikke ligger der, hva kan det væra da? Dette er jo noe som skjer maks 2 ganger i uka, hender det ikke skjer før etter 2 uker fra forrige gang til og med.

Gunnar KRC
02/09/11, 20:55
halvgåen toppakning?