PDA

Vis full versjon : El. antenne



emil-paulsen
29/08/11, 18:45
Noen som veit hvordan man skal koble el. antenner?
Det er tre kabler på den; en svart, en rød og en rød med grønn stripe på.
Jeg går ut i fra at den svarte er jord, men de to andre er jeg mer usikker på hvor skal.. den ene er sikkert tilførsel og den andre skal kobles til stereoen for å gi beskjed om når antenna skal kjøres opp, men hva er hva?? Noen som veit??

Øyvind G
29/08/11, 19:00
Hvis jeg skal tippe så er svart - rød + og rød/grønn signal.

Finn et batteri og en sikring og prøv deg fram.

Åssen bil er det du skal montere denne på?

Martin.S
29/08/11, 19:02
Kobla nettop opp dette i min 945.
Jeg tok strøm fra et kontaktstykke til hengrerfestekontakten, som ligger i venstre hjulbrønn. Vet ikke hvordan bil du skal koble opp dette men fremgangsmåten er som følger.

Fant en ledning med konstant strøm (målte meg frem uten tenningen på)
Koblet den røde (tykke) ledningen på ledningen med konstantstrøm.

Deretter satte jeg på tenningen og fant en ledning det nå var strøm i, og ikke tidligere når tenningen var av. Da blir det tenningsstrøm.
Denne ledningen som da hadde tenningsstrøm koblet jeg den røde med grønn stripe inn på. Det er den som styrer at anntennen går opp og ned når du vrir tenningen på/av.
Svart komblet jeg til jord.

Satte også på en sikkringsholder på den tykke røde ledningen med en sikkring i, for sikkerthets skyld.

Du kan også koble den sammen med spilleren. Men hva er vitsen? Gjør du som jeg gjorde slipper du ennå en ledning fremover.

Ta en titt i tråden min om du er usikker, ligger noen bilder der.

R.G
29/08/11, 19:06
hvis dere ser litt mere nøye i bagasjen deres rundt tankpåfyllingsrøret så er det ei kontakt klar for el antenne. skal ligge i område der, evt oppå innerskjærmen/mot brønn. ligger klar i all 9 serie. ihvertfall sedaner

emil-paulsen
29/08/11, 19:14
Hvis jeg skal tippe så er svart - rød + og rød/grønn signal.

Finn et batteri og en sikring og prøv deg fram.

Åssen bil er det du skal montere denne på?

Okey, det høres i grunn riktig ut : P
Skal montere den på en 740 sedan :)

emil-paulsen
29/08/11, 19:16
hvis dere ser litt mere nøye i bagasjen deres rundt tankpåfyllingsrøret så er det ei kontakt klar for el antenne. skal ligge i område der, evt oppå innerskjærmen/mot brønn. ligger klar i all 9 serie. ihvertfall sedaner

Da skal jeg skjekke om det er det på 740, hadde vært veldig lett om det var det i alle fall : )

Martin.S
29/08/11, 19:23
hvis dere ser litt mere nøye i bagasjen deres rundt tankpåfyllingsrøret så er det ei kontakt klar for el antenne. skal ligge i område der, evt oppå innerskjærmen/mot brønn. ligger klar i all 9 serie. ihvertfall sedaner

Trodde det jeg også, men fant ikke noe i min. Riktig nok stasjonsvogn.

R.G
29/08/11, 19:29
Trodde det jeg også, men fant ikke noe i min. Riktig nok stasjonsvogn.

hmm, kanskje det er bare i sedan det ligger klart i da.

E.Winjum
30/08/11, 10:55
Dette er noe jeg har lyst på til min sedan! :) Skal sjekke om det ligger klart i min etterpå. Men litt OT, noen som veit ca pris på el antenne til 940?

gaupe
30/08/11, 11:36
hvis dere ser litt mere nøye i bagasjen deres rundt tankpåfyllingsrøret så er det ei kontakt klar for el antenne. skal ligge i område der, evt oppå innerskjærmen/mot brønn. ligger klar i all 9 serie. ihvertfall sedaner

Ligg klart i 200 også, men dette er vel kanskje ein ting som kom etter ein viss årsmodell.

TurboNoob
03/09/11, 16:45
Det er slik kabel i min 1986 240 sedan.