PDA

Vis full versjon : Oljesentral for givere osv.



Jobbe88
29/08/11, 14:47
Tenkte å lage meg en aluminiumsblokk som jeg skal montere givere for oljetrykk og oljetemp,samt oljetur til turbo.

spørsmålet er da,blir målinga på oljetemp riktig? Tenkte at det blir vel ikke sirkulasjon inni der men det blir jo det siden jeg har oljetrykk inn,og oljetrykk ut til turbo?

R.G
29/08/11, 18:21
hvor skal du montere denna aluminiumsblokka?

Jobbe88
29/08/11, 19:52
Hva har det med saken å gjøre? Den skal stå en plass det er mulig å bytte givere,kabler osv. En plass der det ikke er trangt og varmt å jævlig med andre ord.

Dette er foresten en ide jeg har sett noen andre gjøre så det er utprøvd. Jo færre synlige ledninger,jo bedre.

R.G
29/08/11, 19:57
nei tenkte hvis du hadde tenkt å lage en blokk du satte mellom filter og motorblokk evt. da med tanken på olje til turbo, pga da vil den ta olje i fra ytterkant av filter, siden olje går igjennom senterbolt. og er ren olje i senterbolt og uren olje ytterst

Jobbe88
29/08/11, 20:57
Åja, nei. Det skal gå slange fra der hvor org. oljetrykksensor står og bort til denne oljesentralen. Antaglivis blir den stående der ekspansjonstanken orginalt står.

Jobbe88
29/08/11, 21:41
Fant til slutt tråden hvor jeg snappet til meg ide'en.

Finnes her : http://forum.vccn.no/showthread.php?t=861&page=7

en plass ca på midten kanskje :p Dog blir min annerledes mtp design,men dette prisippet likte jeg!

SirKim
29/08/11, 22:19
tenkte på akkuratt den tråden der jeg oxo når du skrev ned denne ide`en din. Tenkt på det samme selv, genialt igrunn :) Får masseprodusere da vettu, sikkert en del folk på forumet her som er interesert i slik :)

Lars'ern
29/08/11, 22:55
Hvis du tar oljen inn i ene enden, og ut i andre, så setter du følerene i midten, dermed vil du ha olje som strømmer forbi følerene, og du vil få riktig oljetemp/trykk++ Jeg har laget noe tilsvarende i alu som jeg har til trykkluft, for å koble sammen to lufttanker og to kompressorer til felles uttak og styring.

Noe sånt:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/2924.jpg

Jobbe88
30/08/11, 14:46
Jeg kan godt lage endel av dem ja. De blir veldig lik den på bildet,rett å slett 50mm rundtjarn i alu,olje inn og ut i endene og følere likt som på bilde. Enig i at det er en lur ide så cred til han/henne som kom på den :)

Blir BLODPRIS om jeg skal lage disse! :D

SirKim
30/08/11, 15:05
men for å få helt riktig lesning skal vel oljetempføleren stå i bunnpanna !?
men får jo ca riktig temp med slik blokk også :)


haha, med blodpris blir det sikkert ikke stort salg men :P

Jobbe88
30/08/11, 16:44
Er ikke så artig å stå å gjenge opp disse for 100kr stk heller :p men får se, kanskje jeg lager f.eks 10 stk så får noen andre ta over :) trenger jo bare ett par borr å noen gjengetapper :)

Lars'ern
30/08/11, 21:47
Greit å ha et par fester på de også da ;) Så får sveise på to ører.

Jobbe88
31/08/11, 18:45
Greit å ha et par fester på de også da ;) Så får sveise på to ører.

Blir ikke det på min patent,vil ha ei klemme rundt den istenden. Blir mer stilrent da. Og enklere da min patent er laget av rundtjarn.