PDA

Vis full versjon : Kun ett lite problem med el.vinduer



Espedalen
29/08/11, 01:28
Ja, jeg har el.vinduer i bilen, og jeg har akutt fått ett lite problem der.

Problemet er som følger;

De sluttet plutselig å fungere, og jeg har feilsøkt ledninger etc.
Når jeg setter en ledning som gir + ( en ledning som han/eller noen som hadde bilen før meg har skrevet "tenning strøm" på) bortpå sikkring 10 som da er el.vinduer begynner det plutselig å klikke i relèt og de fungerer, dette er kombinert med takluka tydeligvis så den også fungerer igjen.

Er det noe fare eller jeg ikke burde gjøre ved å sette konstant strøm på sikkring 10? Altså, da fungerer det når jeg har av tenning osv, for det gjorde det nemmelig da når jeg satt den bortpå.
Finner heller ingen ledninger der det er hoppet av eller noe, og det kan det vell heller ikke være da det fungerer fint som fy når jeg setter denne +'en bortpå 10'ern.

Løsning?

Espedalen
29/08/11, 22:54
Ingen?

HarryVolvo
29/08/11, 23:22
Den ledningen skal nok ha strøm når tenninga er på..
Er ingen fare med å sette konstatstrøm på den, har det selv på min egen bil..

Espedalen
29/08/11, 23:30
Ja, for du skjønte hva jeg mente nå? Det blir akkurat som att jeg tar en ledning som er til tenninga da, noe jeg ikke vet om den er, men regner med det, og setter konstantstrøm på sikring 10 som er til el-vinduer, altså, att alt som har med sikring 10 å gjøre kan gjøres uten att tenninga er på, burde da i bunn og grunn IKKE gjøre noe?

HarryVolvo
29/08/11, 23:33
Er som sagt ingen fare med det nei.. Eneste du kan oppleve er at bilen kan tappe seg for strøm over tid.. Når min bil stod i over en uke, var jeg fri for strøm pga sikring nr 10.. Men så har forrige eier vært så koselig og kobla opp en bryter på sikringa, som kobler vekk alt med et enkelt trykk... :)