PDA

Vis full versjon : Service - Sverige /Strømstad/Töcksfors



Bil123
26/08/11, 17:20
Noen som kan anbefale bra volvoverksteder i Strömstad/Töcksfors området???
Brandt I Strömstad kjenner jeg til, men ønsker fler alternativer...:)

Friksen
26/08/11, 18:47
Hei! Har kjøpt deler flere ganger i stømstad og er gode priser der.. Service vet jeg ikke.. Tror du dem smører på litt pga mye nordmenn kanskje?

Sjakalen
26/08/11, 18:47
Jeg bruker Helmia Bil i Arvika og er svært fornøyd med det. En liten ekstra tur men..

Bil123
26/08/11, 18:56
Helmia Bil ja. tror du 120.000km service koster der? (V70 2005 2.0T) , i norge koster den 5600,-... er det halv pris i sverige?

Sjakalen
26/08/11, 19:18
Send en forespørsel her:
http://www.helmia.se/hitta-till-oss/bokaservice.asp?mode=bokaservice

De er raske til å svare på ukedagene med .pdf med alt som skal gjøres og pris :)

SagaPer
26/08/11, 19:39
Del gjerne svaret ditt fra Helmia Bil med oss andre slik at vi blir litt klokere...

Gubbe57
26/08/11, 20:32
Helmia Arvika.
Service S60 D5 07,ca.2500 nkr.
Oljeskift inkl.

Chevelle_68
26/08/11, 21:35
90000km service + oljeskifte på automakassa og luftfilter på motoren hos Helmia i Arvika koster ca.4250nok.

HD

Sjakalen
26/08/11, 21:39
Flere som er der ser jeg :)

andreas
26/08/11, 22:20
Bildepån i Varberg. Skal ha 2. servicen min der i haust. 160.000 service m/registerreim og flush av automat SEK 8500 mot NOK 17.000 hos Frydenbø i Bergen.

Chevelle_68
26/08/11, 22:51
Frydenbø i Bergen sku ha 11500kr og Volvo I Ålesund sku ha 8500kr for samme servicen.

Galskapen lenge leve :confused:

Sverige next :)

Sjakalen
26/08/11, 23:31
160000 hos Helmia i sommer for 9500 svenske, inkl. vannpumpe og alt som kunne bytte i forbindelse med dette og noe viskere. Jeg skulle ha absolutt alt nytt av hjul og strammehjul sa jeg. Eller hva disse hjula kalles.

aarnes
27/08/11, 20:32
HKBilar i Strømstad

Bil123
29/08/11, 17:14
Helmia Bil Arvika og HK Bilar Strømstad skal ha ca 4600SEK for 120.000km

Kamo
29/08/11, 18:15
160 000 service inkl alt av strammehjul, vannpumpe, software, filter og olje hos HK bilar i Strømstad SEK 7550.
Flushing av girkasse inkl. 8 liter olje 1710 SEK.

XC 70 04

Må tillegge at de er utrolig service innstilte der. Har vært der og fått hjelp med litt feilsøkning ved ett par anledninger. Beskjeden jeg fikk på telefonen den ene gangen var at vi har dessverre fryktelig mye å gjøre så om du kommer nå så må du regne med å vente litt. Etter en snau times venting kom mekanikeren, koblet på bilen, fant etter veldig kort tid ut at LMM fusket. Denne byttet han umiddelbart, prøvekjørte bilen og alt var 100. Dette var uten timebestilling. På fakturaen tok han ikke betalt for stort annet enn LMM. Jobben var så liten at den var ikke noe å ta betalt for hevdet de.
Utrolig service.

aarnes
30/08/11, 11:05
Må tillegge at de er utrolig service innstilte der. Har vært der og fått hjelp med litt feilsøkning ved ett par anledninger. Beskjeden jeg fikk på telefonen den ene gangen var at vi har dessverre fryktelig mye å gjøre så om du kommer nå så må du regne med å vente litt. Etter en snau times venting kom mekanikeren, koblet på bilen, fant etter veldig kort tid ut at LMM fusket. Denne byttet han umiddelbart, prøvekjørte bilen og alt var 100. Dette var uten timebestilling. På fakturaen tok han ikke betalt for stort annet enn LMM. Jobben var så liten at den var ikke noe å ta betalt for hevdet de.
Utrolig service.

Kjenner meg igjen der! Har ringt dit ved et par anledninger, og har fått samme svar som deg ; "kom innom, regn med å vent men vi skal få hjulpet deg" har som regel vært software installering det har vært snakk om. og regningen til slutt er nesten å felle en tåre av. omtrent like mye som en pølse og cola koster på statoil.

Bil123
03/09/11, 21:25
noen som har noe å si om det verkstedet???

apollo
04/09/11, 22:37
har nesten alltid servise på HK bilar i strømstad og de er bra synes jeg , har også hatt småfeil som de har utbedret der med det samme . Jeg har ikke noe å utsette der

Revell
04/09/11, 23:01
Broren min fant ut at Bilsenteret AS Notodden var billigere enn HK bil i strømstad på 160.000 servicen 3000kr betalte jeg da jeg leverte bilen hans på service der:)

Sjakalen
05/09/11, 08:08
Broren min fant ut at Bilsenteret AS Notodden var billigere enn HK bil i strømstad på 160.000 servicen 3000kr betalte jeg da jeg leverte bilen hans på service der:)

Det er i alle fall ikke regreim bytte her da.

waterboy
06/09/11, 10:27
Har en Volvo S80,2000 mod.Fikk pris på regreimskifte hos HK bilar i Strømstad;4800,- kroner. Samme sted,pris på bytte av tenningslås;3800,- kroner. Kontaktet Bilbutikk 1 (Volvo) i Sarpsborg,bytte av regreim;3248,- kroner,bytte av tenningslås;3500,- kroner. Tror nesten svenskene "smører" på prisene for nordmenn! ellers er de kanskje bra på priser i Sarpsborg! Jeg brukte selvfølgelig Volvo i Sarpsborg.

aarnes
06/09/11, 10:33
Har en Volvo S80,2000 mod.Fikk pris på regreimskifte hos HK bilar i Strømstad;4800,- kroner. Samme sted,pris på bytte av tenningslås;3800,- kroner. Kontaktet Bilbutikk 1 (Volvo) i Sarpsborg,bytte av regreim;3248,- kroner,bytte av tenningslås;3500,- kroner. Tror nesten svenskene "smører" på prisene for nordmenn! ellers er de kanskje bra på priser i Sarpsborg! Jeg brukte selvfølgelig Volvo i Sarpsborg.

Volvo i Sarpsborg har et ellers svært vagt rykte på seg for arbeidet de utfører.
jeg har "fiksa" tre biler som har vært hos de først. kanskje en grunn for de lave prisene der.

Revell
06/09/11, 10:52
Det er i alle fall ikke regreim bytte her da.reg reim var vel 5000kr tror jeg.

gleid
06/09/11, 10:57
Volvo i Sarpsborg har et ellers svært vagt rykte på seg for arbeidet de utfører.
jeg har "fiksa" tre biler som har vært hos de først. kanskje en grunn for de lave prisene der.

Jeg bestilte EU kontroll der på begge bilene mine. Siden jeg måtte ta meg fri fra jobben for å levere de. Når jeg møtte opp der fikk jeg beskjed om at mekanikeren var sykemeldt så det ble ikke noe kontroll! På spørsmål på hvorfor de ikke hadde ringt å sagt ifra fikk jeg til svar at de hadde prøvd å søke meg opp på gulesider, men siden adressen min der var i Nord Norge (flyttet i sommer) trodde de ikke at det var meg. De hadde ikke PRØVD å ringe engang! Forbanna skitsted. Kommer aldri til å bruke Volvo i Sarpsborg igjen.

Dro til Bil1butikk i Moss og fikk knallgod service. De gav meg tilogmed rabatt siden jeg hadde to biler inne samtidig.

waterboy
06/09/11, 11:21
Regreima har ennå ikke røket,tenninslåsen fungerer helt perfekt! Skulle vel tro at ett merkeverksted har litt peiling? Jeg gidder ihvertfall ikke å betale noe mer enn nødvendig for samme jobb. Blir jobben utført mer "profft" ett annet sted?

aarnes
06/09/11, 11:32
Jeg bestilte EU kontroll der på begge bilene mine. Siden jeg måtte ta meg fri fra jobben for å levere de. Når jeg møtte opp der fikk jeg beskjed om at mekanikeren var sykemeldt så det ble ikke noe kontroll! På spørsmål på hvorfor de ikke hadde ringt å sagt ifra fikk jeg til svar at de hadde prøvd å søke meg opp på gulesider, men siden adressen min der var i Nord Norge (flyttet i sommer) trodde de ikke at det var meg. De hadde ikke PRØVD å ringe engang! Forbanna skitsted. Kommer aldri til å bruke Volvo i Sarpsborg igjen.

Dro til Bil1butikk i Moss og fikk knallgod service. De gav meg tilogmed rabatt siden jeg hadde to biler inne samtidig.

;)


Regreima har ennå ikke røket,tenninslåsen fungerer helt perfekt! Skulle vel tro at ett merkeverksted har litt peiling? Jeg gidder ihvertfall ikke å betale noe mer enn nødvendig for samme jobb. Blir jobben utført mer "profft" ett annet sted?

Forhør deg med priser fra Bilia, Kvernland og andre volvoforhandlere, se hva de faktisk ligger på.
Hvis Volvo i Sarp ligger langt under de andre så er det vel ikke uten grunn.
jeg spekulerer ikke i om det er dårlig arbeid eller hva grunnen er, men min erfaring med de er svært dårlig.

Har også hatt en bil på diagnose der, hvor de konstanterte at motoren var sliten og måtte byttes. de tok 10000kr for all feilsøking og bytte av div deler.
Problemet var turbo trykk ventilen. jeg bytta den og bilen ble som ny!
Det sier litt om hva de egentlig driver med.

En annen her på forumet hadde bilen inne der til service.
De rensa veivhusventilasjonen. noen dager etter gikk ikke bilen og den ble frakta med viking dit. de konstanterte at ETM måtte byttes, ca 7000kr .

Jeg tok en kikk på bilen og de haddeikke satt på røret til innsuget. satte det på og bilen var frisk.

waterboy
06/09/11, 12:02
Jeg er ihverfall fornøyd med jobben og servicen der.

OleIdole
06/09/11, 13:49
Flott at dere deler erfaringer med diverse verksteder, kjedelig å måtte se seg lurt.

gleid
06/09/11, 21:43
;)



... noen dager etter gikk ikke bilen og den ble frakta med viking dit. de konstanterte at ETM måtte byttes, ca 7000kr .

Jeg tok en kikk på bilen og de haddeikke satt på røret til innsuget. satte det på og bilen var frisk.

Insane! :eek: Ja, er nok mye rart ute å går... Det finnes kanskje en tråd allerede om verksted erfaringer?

Chevelle_68
06/09/11, 22:22
Vi burde ha en tråd som alltid sto øverst på lista som het “Service i Norge og Sverige, priser og erfaringer”.:)

HD

850GLTsilver
06/09/11, 22:52
noen som har noe å si om det verkstedet???

Brukt de i årevis, og er storfornøyd.

Ser Regreim er greia her.
Fikk bytta regreim med tilhørende ruller og slikt for 1800SEK der for tre år siden.

engkar
07/09/11, 06:47
Så lenger opp i tråden at Helmia arvika var nevn. Kan si at jeg er veldig godt fornøyd med dem! Hatt servicer der + at jeg for to uker siden flushet automatkassa der. (de bygger om nå så er litt småkaotisk der for øyeblikket, men skal dobble arealet sitt :) )

gleid
07/09/11, 08:55
Har bestilt service til 245'en på HK i Strömstad i slutten av måneden. Tror det ble på rett under 3000 uten reg rem. Har ikke sjekka hvor mye det koster i Norge, men siden de var meget hyggelige der og jeg uansett er i Strömstad en gang i uka for å hændle billig bacon synes jeg det var greit. Man får jo kursen også... Skal få lagt inn erfaring så snart servicen er utført!

En litt artig ting er at jeg spurte om de kunne kontrollere ev. justere ventilene. Det ville de ikke gjøre! Mente det var bortkastede penger siden det ikke var noe problem med litt tikking på B230en. Hehe, han hadde skrudd på de bila i 25 år sa han så vet vel hva han snakker om :p