PDA

Vis full versjon : kjøpe bil som skal vrakes



newgarden
26/08/11, 13:49
hei, skal kjøpe en bil der jeg skal kun skal ta ut motoren også skal jeg vrake den, og i den sammenheng lurer jeg på hvordan jeg gjør det med omregistreringsavgiften? takker for svar

Christian
26/08/11, 13:53
Er det skilt på bilen? Hvis det er det er det bare å levere skiltene. Du må ikke betale den.

newgarden
26/08/11, 13:55
ja er skilt på den. okei, da er det bare å kjøre den til der den skal stå også plukke av skiltene og kjøre opp på states vegvesen da og levere skiltene?

Christian
26/08/11, 13:56
Jepp. Det er så enkelt. ;)

gaupe
26/08/11, 14:18
Omregistreringsavgifta er ikkje før du skal ha skilt på bilen, sjølve omregistreringa er gratis. Heia Norge!

Kuleberg
26/08/11, 14:29
Det er strengt tatt en registreringsavgift, eierskifteavgift. avgiften er for å få skilt på bilen i sitt navn.

Christian
26/08/11, 14:35
Omregistreringsavgifta er ikkje før du skal ha skilt på bilen, sjølve omregistreringa er gratis. Heia Norge!

Det er ikke helt riktig, bilen er bare salgsmeldt inntil avgifta er betalt. Den står fortsatt registrert på forrige eier per definisjon.

Tore
26/08/11, 14:36
ja er skilt på den. okei, da er det bare å kjøre den til der den skal stå også plukke av skiltene og kjøre opp på states vegvesen da og levere skiltene?

Det eneste du må sjekke i så måte er at det faktisk er forsikring på bilen all den tid du har tenkt å ha den på veien... Kan jo være at forrige eier har sagt opp forsikringa siden dette ikke lenger er vedkommendes ansvar i det du har tatt over bilen.

Christian
26/08/11, 14:45
Man får ikke sagt opp forsikringa før bilen er salgsmeldt eller avskiltet.

Tore
26/08/11, 14:53
Det finnes biler som ikke har forsikring - selskapet sier glatt opp den om det mangler innbetaling... Leser støtt og stadig om skilter som klippes grunnet manglende forsikring...

gaupe
26/08/11, 15:14
Det er ikke helt riktig, bilen er bare salgsmeldt inntil avgifta er betalt. Den står fortsatt registrert på forrige eier per definisjon.

Nei, bilen står registrert på deg når salgsmeldinga er registrert hos SVV. I det minste i følge 2282 SMS-tenesten.

Kuleberg
26/08/11, 15:27
Nei, bilen står registrert på deg når salgsmeldinga er registrert hos SVV. I det minste i følge 2282 SMS-tenesten.

med mindre vognkort del2 ikke er innlevert, da står man som kjøper, og ikke eier

Christian
26/08/11, 15:30
Nei, bilen står registrert på deg når salgsmeldinga er registrert hos SVV. I det minste i følge 2282 SMS-tenesten.

Man står som ansvarlig ja, og man får alle regningene, men i autosys står man bare som selger. Registrert eier er fortsatt gamle eier helt til den er betalt.

gaupe
26/08/11, 15:35
med mindre vognkort del2 ikke er innlevert, da står man som kjøper, og ikke eier

Der var del 2 innlevert.