PDA

Vis full versjon : Hvordan koble bremselyset i takvinge? 765



volvo2før
25/08/11, 17:47
Har koblet + ledningen fra vingen ilag med strømledningen til bremselyset i den ene lykten (går i samme kabelsko) og jordet i godset i bilen. Da fungerer lyset i vingen når jeg bremser men bremselyset i lyktene fungerer ikke...

Men, dersom jeg kobler fra parken i lyktene fungerer bremselyset utmerket.

Hva er galt?

Espen Hveding Nordgård
25/08/11, 18:36
Høres ut som en god gammeldags jordingsfeil!

Sjekk ALLE tilkoblinger, + org bremselys, + parklys, + nytt bremselys og selvfølgelig jording. Skal ikke mye til før det der begynner å tulle!

Har hatt litt problemer med det selv når jeg bygde om til 4xpark + 4xbrems i baklysa mine, men alt handla om dårlig kontakt.
Mener at om parken har dårlig kontakt "stjeler" den spenninga fra bremslyset når det kommer fordi det er kobla til samme jording, eller noe i den duren, husker ikke heelt nøyaktig.

Som sagt, sjekk alt av kontakter, for korrosjon også!

flarssen
26/08/11, 12:11
Har vært borti mye rart i forbindelse med kobling av LED lys som involverer glødetrådsvakt o.l., men dette hørtes rart ut. Fosvinner lyset i begge de vanlige bremselysene når du kobler ekstralyset til polen på ene siden? Regner med at det er LED lys?
Har du sjekka om det er ferdig opplegg for ekstra bremselys i bakluka? Det er vanlig på 945.

volvo2før
26/08/11, 18:13
Har vært borti mye rart i forbindelse med kobling av LED lys som involverer glødetrådsvakt o.l., men dette hørtes rart ut. Fosvinner lyset i begge de vanlige bremselysene når du kobler ekstralyset til polen på ene siden? Regner med at det er LED lys?
Har du sjekka om det er ferdig opplegg for ekstra bremselys i bakluka? Det er vanlig på 945.


Ja, når jeg bremser, lyser LED pærene i vingen, men i lyktene lyser kun park. Men dersom jeg kobler fra parken i lyktene, fungerer bremselyset!

- OG dersom jeg kobler fra jordingen fra både vingen og lykten som jeg kobler til, lyser både park og tåkelys i begge lyktene likevel. Så de må `jo bli jordet et annet sted også?

Hvor kommer jord ledningene i lyktene fra tro..?