PDA

Vis full versjon : Radiatorbytte, V70



hgnubel
25/08/11, 15:23
Ser plutselig ut som jeg må ha ny radiator gitt...

Noen meninger om hvor stor jobb dette er på en V70 med turbo og automat?

Hvis noen har nypris på en slik radiator så setter jeg også pris på det..

mrstfu
25/08/11, 15:42
Tror du hvertfall kan avskrive biltema som leverandør, såvidt jeg husker har de kun til manuell sugis, altså uten oljekjøler til turbo og kasse.

Hva angår bytte, burde ikke dette være stort mer stress enn på en hvilken som helst annen 850/x70. løsne alt av slanger (seks stykker i ditt tilfelle, regner jeg med? kjølevann tur/retur, motorolje tur/retur og kasseolje tur/retur), løsne to bolter ca halvveis ned på hver side av radiatoren, koble fra viftestøpsel og løft rett opp med vifte og hele pakka.

uten at jeg garanterer det:DD

850GLTsilver
26/08/11, 22:10
Mener jeg betalte litt under to lapper for ny NISSEN Radiator nede på Gladengen.
Finnes sikkert en radiatordoktor der i Bergen også.

hgnubel
26/08/11, 22:33
Det er jo en helt grei pris... er NISSEN oem leverandør til Volvo?

Ser ut som jeg kaster en tusenlapp på en for å få gjort selve jobben på et verksted med alt som trengs av utstyr (i steden for å stå i gaten og skru mellom regnbygene...). Hvis totalregnestykket blir under 4k inkludert kjølevæske og eventuelt ny olje blir jeg ganske lykkelig :)

850GLTsilver
26/08/11, 22:36
Du mener det regner i Bergen?
Nå tuller du.

Jaja. NISSEN er vel OEM-leverandør ja. Er i alle tilfelle godt fornøyd med sakene derfra.
Vet ikke hva de tar på verksteder for slikt. Har alltid gjort det selv.

Men i alle tilfelle, lykke til.

hgnubel
09/09/11, 08:19
Okei, da har jeg oversikt over omtrent alt, bortsett fra hvor mye ATF-olje jeg bør ha for å erstatte det som forsvinner ut med kjøleren i radiatoren...

Noen som vet? :)

850GLTsilver
18/09/11, 17:14
Bare bittelitt...

(Sorry seint svar, vært bortreist)

En svært liten liter vil jeg si.

hgnubel
18/09/11, 18:05
Glad jeg uansett kjøpte en 4l dunk når det viste seg at oem-radiatoren fra Behr viste seg å ikke være 100% korrekt (ca en mm for stort hull til ene oljekjølerslangen) og det ikke ble tett... Motorvask står plutselig også på agendaen :p Måtte på igjen med gamle radiatoren og leve med litt lekkasje noen dager til før vi finner ut hva som er galt...

mrstfu
18/09/11, 18:29
tok ikke litt bilder a? an HowTo på dette hadde sikkert vært satt pris på:D

850GLTsilver
18/09/11, 19:40
Standardtipset mitt ligger også på dette med å se på "howto" samt for disse radiatorene med oljekjøler: Husk for all del å få satt i disse hvite "dingsene" inne i tilkoblingen på radiatoren korrekt. Har vært borti de som til og med har klart å få lagt de på tvers......
Glemmer du de, så "risikerer" du drypping forbi O-ringene, men ligger de på tvers, så blir kassa heit etterhvert.