PDA

Vis full versjon : Sliter med fueltrøkk på rpm over 4000



Teigen
24/08/11, 20:13
Settupen = Holley matepumpe fra org tank til swirlpott med påfølgende to stk bosch 044 kobla opp mot rele + sikringsholder.

Fikk problemet etter dynamoen røyk og bilen ble kjørt på lav spenning en stund før vi la merke til det. Motoren begynte å fuske når den fikk ladetrykk på høyere turtall (ikke fusking på høyt turtall uten ladetrykk).

Bytta alle tre pumpene men har fortsatt samme problem + 044 pumpene blir rimelig varme og lager mye dure lyder. heller ikke rele feil. Har også sjekka at trykkfølern til sm4'n ikke har fått krøll på seg

noen forslag?

VolvoR-Sport
24/08/11, 20:19
høres nesten ut som pumpene plages med å få bensin (044), men siden alle pumpene er byttet så skal jo ikke det være problemet..

sjekket at alle slanger osv er helt åpne?

Teigen
24/08/11, 20:24
ikke sjekket helt fram til motor annet enn aeromotiven får trykk når jeg setter på teninga og pumpene starter + sjekka at det kommer fuel inn i swirlpotten. tenkte på å lufte slangen frem til motor, men virka litt væl...

VolvoR-Sport
24/08/11, 21:28
så lenge aeromotiven får det rette trykket skal det jo holde.
skjedd noe med dysene da? lite sannsynlig men

Teigen
24/08/11, 22:05
hm, får forske noe videre i mårra. men får ikke lest bensintrykket så lenge jeg kjører siden aeromotiven sitter i motorrommet.

GMV
23/10/11, 18:27
E jo alfa omega å få lest av trykket. Kan jo også være tenningsfeil. Skjer ofte at motoren begynner å fuske når trykket øker.

Batland
24/10/11, 16:40
Settupen = Holley matepumpe fra org tank til swirlpott med påfølgende to stk bosch 044 kobla opp mot rele + sikringsholder.

Fikk problemet etter dynamoen røyk og bilen ble kjørt på lav spenning en stund før vi la merke til det. Motoren begynte å fuske når den fikk ladetrykk på høyere turtall (ikke fusking på høyt turtall uten ladetrykk).

Bytta alle tre pumpene men har fortsatt samme problem + 044 pumpene blir rimelig varme og lager mye dure lyder. heller ikke rele feil. Har også sjekka at trykkfølern til sm4'n ikke har fått krøll på seg

noen forslag?

Har du målt hvor mye bensin som kommer ut av Hollypumpen?
BOSCH 044 pumpene er ikke leketøy og matepumpen MÅ ha så stor kapasitet at det minst er 0,1 BAR i slangen som mater 044 pumpene. Trykkmåler på swirlpot er en god idé.
Går returen fra BTR tilbake til tanken?

AndreasO
15/11/11, 09:00
Fant du ut hva feilen var? sliter med akkuratt det samme problemet..

ascona400
09/03/12, 20:04
slenger meg på her, sliter med samma problemet...

Filtvedt Racing
09/03/12, 21:49
Heisan.
Prøve forklare hvordan jeg mener et bensin system bør være. Alt har jo med resten av oppsettet og gjøre men tenk på det at veldig mange av havarier på motorer er at det blir for lite bensin til motor.
Lager et lite forslag til dette oppsettet.

1. Grov slange fra tank til holley pumpe. Samme type slange til toppen av catchtank(bør inneholde min1,5 liter).

2. Grov slange til hver pumpe( ikke noe T skjøt eller ting som gjør at det blir redusert tilførsel til pumpe) 044.

3. Slange fra pumper inn i en Y med AN koblinger(fløder vel greit disse). Grov slange fram til rail eller btr.

4. Retur tilbake til toppen av catchtank.

5. Retur fra topp catchtank til org tank.
Dette grunnet at da får du sirkulasjon på bensin og at pumpene får mer kjøling/smøring samt at retur fra motor er med og fyller catchtank når man går av gassen.
Catchtank bør monteres over/høyere enn 044 pumpene.
Ledninger og rele bør overdimensjoneres. Ikke alle pumper på et lite 30a rele.
Hvis bensin trykket faller sammen med at turbotrykket øker mistenker jeg mest btr.

Bygger man nytt bensinsystem hadde jeg hvertfall dimensjonert slanger og koblinger for 50 prosent mer hk en det man har.

Sikkert mange meninger om dette.

Lykke til.

Filtis

Teigen
19/03/12, 09:35
Bra settup. Eneste jeg ikke har er Y kobling mellom pumpene etter swirlpotten (catch er for olje), bare et grovt T stykke. Ikke akkurat optimalt, men holder foreløpig.
Bytta alle filter en gang til + rensa alle slanger ved å demontere å koble dem på hageslangen for å få spyla igjenom. + Fjerna org filteret i tanken

Haugen
24/04/12, 17:06
hadde samme problem i fjord fant ut at dysene var tett, sleit med og få den til og gå reint over 4500rpm under last, men stod rolig og gassa funka den fint:)