PDA

Vis full versjon : Baklys konfigurasjon 940



jonass
13/03/10, 20:32
Har sett at på noen 940er så lyser de øverste lysene, på noen bare de ytterste og noen bare de innerste.

Er dette slik det kom fra volvo? Og hva synes folket er finest?
Selv liker jeg at de øverste lyser. Prøvde og at alle lyser både de nedre og øvre. Men synes det ble litt mye

roarrr
13/03/10, 22:32
Absolutt penest nå de øvre lysene lyser, to på hver side.

Agrostar
13/03/10, 23:18
Pratar me om 944 eller 945? 944 reknar eg med?

jonass
14/03/10, 00:22
vi prater om 944 ja, synes også det er penest med de to øverste på hver side.
Men begynte og lure om det ble levert forksjellig, så en 60?år gammel mann i en 944 og der lyste bare de to ytterste, men kan vel være han er grådig på strømmen og da

sjefsbonden
14/03/10, 00:26
på Bilen min, så lyser de 2 øverste,
Når jeg bremser, dem ytterste nederst, og de innesrte nederst er tåkelys:)

ChrML
14/03/10, 00:26
Definitivt penest med de to øverste lysene på hver side som kjørelys, mens alt lyser sterkere pluss den ytterste nede når du bremser. I tillegg til bremselys i bakrute/vinge. Sånn som originalt med andre ord.

Det er ikke tøft når alle 4 lyser til vanlig, og syns det er penere med 3 til bremselys enn alle 4 (kjørte sånn før).

A.Finstad
14/03/10, 00:54
syns det er penest med de to NEDERSTE på hver side lyser på 944 og at alle fire begge sider lyser når man bremser sammen med det i bakruta er min mening kansje litt harry, men det får så være :p tåkelys bak er det ikke noe grunn til å ha det er bare tull på ALLE biler så der kan man sette et bremse/kjøre lys:p

jonass
14/03/10, 01:05
Japp tror jeg tar og kobler slik at tåkelysene også lyser når jeg bremser, ser litt rart ut når bare de nederste ytters lyser når man bremser.
A.Finstad, har du bilde når bare de nederste lyser?

A.Finstad
14/03/10, 01:11
nei har desverre ikke det for jeg så det på en 944 på streetmeet i fjor og rakk ikke ta bilde fordi politiet kom jo etter et kvarter å jeg trudde jeg hadde god tid til å ta bilder, men den gjengen som den bilen var med i var en av de første som stakk(også de som hærja mest!)

boman
14/03/10, 01:26
Sånn gjorde jeg det på min 944. Kobla så tåkebaklysa funka som bremselys hvis jeg bremsa og funka som tåkelys hvis tåkelys sto på :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1334.jpg



Definitivt penest med de to øverste lysene på hver side som kjørelys, mens alt lyser sterkere pluss den ytterste nede når du bremser. I tillegg til bremselys i bakrute/vinge. Sånn som originalt med andre ord.

Originalt så er det kun den ytterste på nederste rad som er bremselys men. (eller tar jeg helt feil? trodde 944 hadde makne lykter 91-98)

jonass
14/03/10, 01:35
Er slik jeg skal ordne, så pent ut

Autotech
14/03/10, 04:08
på Bilen min, så lyser de 2 øverste,
Når jeg bremser, dem ytterste nederst, og de innesrte nederst er tåkelys:)

ikke kødd a? samme som på min det da

sjefsbonden
14/03/10, 08:44
ikke kødd a? samme som på min det da

er vel kanskje det som er vanlig?:)

ChrML
14/03/10, 11:45
Originalt så er det kun den ytterste på nederste rad som er bremselys men. (eller tar jeg helt feil? trodde 944 hadde makne lykter 91-98)
Akkurat det jeg sa :p.

boman
14/03/10, 12:02
Akkurat det jeg sa :p.

Da tror jeg at jeg er udugelig til å forstå :p


Definitivt penest med de to øverste lysene på hver side som kjørelys, mens alt lyser sterkere pluss den ytterste nede når du bremser. I tillegg til bremselys i bakrute/vinge. Sånn som originalt med andre ord.
Jeg forstår det som at du mener at alt lyser sterkere (alt = de 2 øverste på hver side og de ytterste nede og det midtmonterte i vinge/bakrute)?:confused:

ChrML
14/03/10, 12:05
Da tror jeg at jeg er udugelig til å forstå :p


Jeg forstår det som at du mener at alt lyser sterkere (alt = de 2 øverste på hver side og de ytterste nede og det midtmonterte i vinge/bakrute)?:confused:
Nop, mener at begge de ytterste og øverste på hver side lyser svakt til vanlig. Så lyser de sterkere mener jeg i tillegg til at den nederste ytterst lyser når du bremser, i tillegg til vinge/bakrute.

boman
14/03/10, 12:14
Vet ikke om jeg ble klokere ..
På øverste rad Originalt:
Alle 4 (2 på hver side) lyser alltid svakt (5w)
På nederste rad originalt:
Kun de ytterste (1 på hver side) lyser kun sterkt ved brems (21w).

Hvis det er dette du også mener, så er vi enige :p (er noen ganger litt vanskelig å forstå hverandre på forum :p )

ChrML
14/03/10, 12:30
Vet ikke om jeg ble klokere ..
På øverste rad Originalt:
Alle 4 (2 på hver side) lyser alltid svakt (5w)
På nederste rad originalt:
Kun de ytterste (1 på hver side) lyser kun sterkt ved brems (21w).

Hvis det er dette du også mener, så er vi enige :p (er noen ganger litt vanskelig å forstå hverandre på forum :p )
Det er det jeg mener :p.

henrik940
14/03/10, 13:21
Sånn gjorde jeg det på min 944. Kobla så tåkebaklysa funka som bremselys hvis jeg bremsa og funka som tåkelys hvis tåkelys sto på :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2009/12/1334.jpg



Originalt så er det kun den ytterste på nederste rad som er bremselys men. (eller tar jeg helt feil? trodde 944 hadde makne lykter 91-98)

Syntes det blir litt mye jeg..

boman
14/03/10, 13:29
Syns det kan se mye ut på bildet også, men ute i trafikken så det mye tøffere ut syns jeg. men når man har parklys i alle 4 på hver side så blir det al for mye etter min mening.

henrik940
14/03/10, 13:34
Kjørte med det sånn 1 uke, til jeg så hvor dumt det så ut :p

boman
14/03/10, 13:43
Smak og behag ;)