PDA

Vis full versjon : Originale 52mm instr. - belysning.



^ingar^
24/08/11, 10:38
Hallo. Driver å skal stappe inn noen originale 52mm instrumenter i dashen min. De som passer til tre-raderen det er snakk om etc... da vet dere hvilke jeg mener :D

Jeg lurer på om disse hadde bakgrunnsbelysning originalt? Er stort sett tre punkter på de. Pluss, jord, og en som heter G. Skal G'en på tenninga/evt dimmer-ledning, sånn at det dukker opp bakgrunnsbelysning på de?

Åssen var detta på de originale turbo-bilene / GLT kjerra etc... sikkert noen her som veit det?

På forhånd takker jeg for svar :D

ArneR
24/08/11, 10:45
G er for giver den.

Bryhni
24/08/11, 16:01
det sitter jo pæreholdere bak på instrumentene som du kobler kabelskoene rett på . strøm til lysa kan du f eks koble deg innpå lysa i midtkonsollen .

KennethV8
25/08/11, 10:20
+ setter du til ett punkt som er styrt av tenningen (ikke bra at det står spenning over den hele tiden).

- Går til jord (gods)

- Siste pinnen som er igjen da går til styresignalet som skal regulere spenningen som blir gitt til viseren (for og si det banalt).

Har du f.eks en liten turteller kan du hente + fra sigarettenneren (om du ikke røyker ;) ) og jord fra samme. Styresignalet er allerede lagt opp bak det originale instrumentpanelet (rød og hvit farge). Andre målere har forskjellige givere så dette kan jeg ikke uttale meg om.

Håper det hjelper :)

Bryhni
25/08/11, 14:05
her har du installasjonsanvisninger til de fleste instrumentene (og mye annet)

http://www.240.se/install/

^ingar^
25/08/11, 20:29
Takker for alle raske og bra svar!!

Fant fort ut at det var egen pære holder der. Jeg som var for kjapp til å spørre innpå her.. pga holderen var ødelagt på tempmåleren som jeg hadde for hånda :P
Da fikk jeg svar! Hjertelig :)

Kodja
25/08/11, 20:40
og gjør heller som det skal gjøres...... .finn den kontakten som ligger innunder dashen som er til 3radern... der ligger det +\- og instrumentlys klart til å koble på... liten sort 6 pola kontakt. til venstre for varmeapparatet om du stikker handan gjennom luftedyse plassen i dashen under der du skal ha målerene...