PDA

Vis full versjon : B230F +T Budskjettbygge



Christian
13/03/10, 16:31
Hei.

Har ny bruksbil på gang, B230F motor.
Tenkte jeg skulle ha litt mer å gå på, så tenkte jeg skulle bolte på en turbo på F motorn, reint budskjettbygge.

Noen som har gjort dette før, og veit hva som funker?
Tenkte på å kjøre med F hjerner å turbochip, har hørt dette funker?
Har en T3 turbo på et 740 grenrør, også R-sport bånnpanna, så olje til og fra er ikke noe problem.

Tenkte også å ha LMM på trykksida, så slipper jeg å montere dump osv siden det ikke er resirk på T3'en.

Hvilke dyser er det greit å kjøre med? Det er jo ikke motstander på F nettet org, og hadde satt pris på å slippe å montere motstander.

Men, jeg har noen ET dyser liggende. Det er vel såvidt litt mindre dyser enn FK/FT?

Noen som har generelle tips å komme med?

ArneR
13/03/10, 16:40
Dyser fra ET er så å si de samme som de fra FT/FK, nesten samme mengde, og samme motstand, 2,4 ohm..

Har funnet ut at dyser fra 850 turbo skal gå an å bruke, de er høyohm på 14,5 ohm og leverer omtrent det samme som ET/FT/FK..

Men hvordan det er med chip i sugemotor hjerner vet jeg ikke, ville nok ha sett meg om etter hjerner fra FT/FK..

Du får jo kjøpt kombinert dump, ved lett pådrag og du slipper gassen går luften i retur og ved hardt pådrag og du slipper gassen går 50% i retur og 50% i atmosfæren.

henrik940
13/03/10, 16:46
Hva er denne R-sport bånnpanna?

volvoRsport
13/03/10, 16:47
Hva er denne R-sport bånnpanna?

Bunnpanne med retur som fulgte med i AT-satsen.

Christian
13/03/10, 22:24
Dyser fra ET er så å si de samme som de fra FT/FK, nesten samme mengde, og samme motstand, 2,4 ohm..

Har funnet ut at dyser fra 850 turbo skal gå an å bruke, de er høyohm på 14,5 ohm og leverer omtrent det samme som ET/FT/FK..

Men hvordan det er med chip i sugemotor hjerner vet jeg ikke, ville nok ha sett meg om etter hjerner fra FT/FK..

Du får jo kjøpt kombinert dump, ved lett pådrag og du slipper gassen går luften i retur og ved hardt pådrag og du slipper gassen går 50% i retur og 50% i atmosfæren.

Takk for svar! Hadde vært fint å slippe motstander, hvilken 850 turbo er det du tenker på? 2.0l? Evnt farge dem er på?
Minns å ha lest folk har testa turbochip i f hjerne, jeg skal hvertfall prøve :D


Hva er denne R-sport bånnpanna?


Bunnpanne med retur som fulgte med i AT-satsen.

What he said.

ArneR
14/03/10, 12:36
De er fra 2.3 turbo, 0280150785.

Vetle
14/03/10, 16:49
jeg spurte om det med hjernene på volvoforum engang.. konklusjonen da ble at det ikke gikk ann og chippe de om til tubo hjerner..

kermitt
14/03/10, 16:58
og begrunnelsen for det var? forskjellen ligger vel i mappet?

Christian
14/03/10, 17:17
I prinsippet er det nok med enn chipen som styrer i en turbohjerne, men med turbochip vil den til en viss grad kompansere for det, vil jeg tro.

jonass
14/03/10, 18:52
rart det ikke skulle gå an og chippe om en suge motor hjerne, men kanskje selve moderkortet ikke støtter den større lasten?

Christian
14/03/10, 19:14
rart det ikke skulle gå an og chippe om en suge motor hjerne, men kanskje selve moderkortet ikke støtter den større lasten?

Jeg vet jeg har lest folk gjøre dette før, med positivt utfall.
Men det betyr ikke dermet at det er sant. :P

Men, nå har jeg hvertfall sikret dyser. (Takk jonass!)

Daruu
16/03/10, 13:55
Vurderer å gjøre noe lignende selv, så mine innlegg ;)

Passer turbo og grenrør fra ET motor også? (hvis du syntes dette er OT kan jeg fjerne det igjen)

kermitt
16/03/10, 14:11
det passer ja, men ET grenrøret er ikke akkurat det beste av manifoiler volvo har produsert. prøv å få tak på ett 940 rør eller lag deg ett.