PDA

Vis full versjon : Elektronisk innfellbare speil på S/V70



hgnubel
23/08/11, 14:13
Ser ut som dette var tilgjengelig som ekstrautstyr i japan... Akkurat som RTI på 850 :rolleyes: Noen som kjenner til dette på denne generasjonen i Norge og vet hvor bra/dårlig det funker/funket?

Partnr 9484476 og 9484477. Det nevnes en rumensk pris på 1300 RON (ca 2400 NOK, mener jeg) her (http://www.volvo-club.ro/topic/8801-oglinzi-electric-retractabile-s70/).

Etter å ha sett hvor "bra" det funker og hvor godt slike speil liker fuktig klima på andre merker er jeg ikke fristet til å ettermontere, men det ser altså ut som det er mulig... :D

Morgis
23/08/11, 14:30
meget interessant. Kjenner at T5Ren skriker etter slike plutselig

mrstfu
23/08/11, 15:17
Skal ikke du selge T5Ren da?:D

Morgis
23/08/11, 15:25
du har jo ikke henta den enda så ;)

mrstfu
23/08/11, 15:29
Sant, sant. Om du legger til fungerende elektroniske innfellbare speil, kommer jeg på dagen.:D

El-innfellbare speil høres jo konge ut det, men som Nubel sier, kvaliteten står jo i senter her. Om de ikke tåler en dult uten at mekanikk går i dass, blir dugget igjen av den minste fjert, osv, er det jo ikke akkurat verdt penga.

2400,- virka jo litt i overkant billig og, tatt i betraktning at et nytt, ullakkert speilhus med speil koster en tusenlapp. Men, det hadde vært morsomt å vite hva Volvo Norge skal ha for det, OM de kan skaffe det. Isåfall burde det jo kunne monteres greit på 850?

hgnubel
23/08/11, 15:39
2400 NOK var pr stk, bare så det er avklart :) Men jeg syntes fremdeles ikke det var veldig dyrt.

mrstfu
23/08/11, 15:45
Da begynner det å ligne Volvo, ja:D

Men nei, fremdeles ikke uhorvelig dyrt. Gamle sjefen kjøpte Tiguan for et par år siden, var veldig stolt av at han måtte ut med rundt 10 lapper for el-innfellbare speil. Riktignok i krom (grøss) og med utstegslys, men still. Møller kan være drøye innimellom:D

aarnes
24/08/11, 09:02
Bare for å påpeke;
komplette speilhus til S60 og V70, begge sier MED speil, elektrisk innfellbare , oppvarmet og alt som er, (minus speilkåper) koster 3200kr på Volvo.

:)

Lightyear
24/08/11, 22:32
Det hadde vært sjef på en såpass gammel bil som 850 desverre begynner å bli :D

Og hva er RTI?

850GLTsilver
24/08/11, 22:37
Det hadde vært sjef på en såpass gammel bil som 850 desverre begynner å bli :D

Og hva er RTI?

RTI er vel denne Trafikkinfoskjermen som kom på x70, pent innfelt i dashbordet.

Morgis
24/08/11, 23:42
road traffic information

hgnubel
25/08/11, 07:13
Volvo hadde et RTI kit, altså original gps-navigasjon, til 850 også, men det er med braketter og skjerm som henger utenfor dashbordet a'la taxi-systemer. Bare sett tegning i vadis, men det ser ikke lekkert ut.

Lightyear
25/08/11, 07:29
RTI er ikke noe jeg gidder å stresse med ihvertfall, regner med at det ikke fungerer spesielt bra uansett ;)

Morgis
25/08/11, 09:32
Volvo hadde et RTI kit, altså original gps-navigasjon, til 850 også, men det er med braketter og skjerm som henger utenfor dashbordet a'la taxi-systemer. Bare sett tegning i vadis, men det ser ikke lekkert ut.
antageligvis det samme som S90 Royal ble levert med.. ser grusomt ut

Per Turbo
25/08/11, 10:19
Jeg har testet og forsket på de innfellbare speilene og det går ikke.

Speilene er til høyrestyrte biler så vinklingen blir deretter. Ledningsnettet er ikke det samme, så da må det evt. bygges om eller skaffes ett nett fra JP biler.

Med andre ord, på ingen måte plug&play!

Jeg kjøpte og prøvde på den svarte jeg hadde, speiler, bryter, ledningsnett i dør etc.

Tore
25/08/11, 15:47
Jeg har testet og forsket på de innfellbare speilene og det går ikke.

Speilene er til høyrestyrte biler så vinklingen blir deretter. Ledningsnettet er ikke det samme, så da må det evt. bygges om eller skaffes ett nett fra JP biler.

Med andre ord, på ingen måte plug&play!

Jeg kjøpte og prøvde på den svarte jeg hadde, speiler, bryter, ledningsnett i dør etc.

Vi skulle nesten betalt en avgift til Per for alle pengene han har spart oss i utprøving slik at vi slipper å gå i de samme fellene - men på den andre siden så har han jo fått til så mye bra som vi også vil gjøre, slik at han også har påført oss kostnader, så det går vel gjerne i null :p

mrstfu
25/08/11, 18:24
Nja.. en god gjerning oppveier ikke en ond gjerning.

Per, du er Satan. Ikke gidder du hilse når jeg ligger bak deg og flasher alle watta mine heller:D

Per Turbo
25/08/11, 18:27
Bare vær glad jeg ikke satt på flash tilbake! :D

Jeg måtte jo prøve om det var mulig å få dette montert og i orden, men fant ingen tråder om dette på norske eller svenske forum så hadde ikke helt trua, men igjen... ingenting skal være uprøvd ;)

Morgis
09/10/11, 09:47
hva kostet settet da per? og hvilke deler inngikk mht brytere og releer?

Per Turbo
11/10/11, 10:46
Måtte kjøpe alt stykkvis.. Speilene har jeg liggende enda tror jeg. Husker ikke hva de kostet her og nå.

Tore
11/10/11, 14:17
Bare for å pirke litt; Leste tittelen på nytt nå; Det er vel ELEKTRISK innfellbare speil; lite tronisk liksom:

http://biblioteksvar.no/arkiv/viewdialog.php?id=7276

Elektrisk: som frambringer, inneholder, leder el. drives av elektrisitet
Elektronisk: som bygger på elektronikk

Jada; jeg vet jeg er en pirk :p

Morgis
14/10/11, 13:41
Måtte kjøpe alt stykkvis.. Speilene har jeg liggende enda tror jeg. Husker ikke hva de kostet her og nå.

om dette er tilsalgs for en hobbypris, så klør jeg litt i fingrene på å prøve meg på samme smykket

Per Turbo
14/10/11, 14:05
Skal se om jeg fortsatt har de ved neste mulighet :)