PDA

Vis full versjon : hvite baklykter til 240!?



Dagge91
13/03/10, 15:43
kjøpte meg et par med hvite blink bak hos pedersen, tenkte jeg skulle vente og sette de på til alt anna skal på, men måttejo prøve de.

da fant jeg ut at kjørelyse på utsiden under blinklyse ikke lyste men refleksen i mitten og den inn mot skilte lyste.
er ikke dette feil? skal det ikke lyse sånn at det går an og se fra siden om de lyser?

men så prøvde jeg og finne ut hvordan jeg fikk hele rada til og lyse men det fant jeg heller ikke ut. noen som vet hva jeg må gjøre?

Øyvind G
13/03/10, 15:52
de yttre er tåkelys. skal være sånn som du sier, men jeg har også sett noen har lys i bare de yttre. under blinklys og under bremselys. lurer på om det er orginalt etter rundt 90 et sted? men er ikke sikker.

Øyvind G
13/03/10, 15:56
hvis du skal få de yttre til og lyse enkelt, så tar du av kontaktstykket bak tåkelysbryteren og kobler tennings strør (f. eks fra sig tenner eller radio) på den hvite ledninga til tåkelysbryteren. husk og bytte til 5w pærer i tåkelysa da.

Refinement!
13/03/10, 17:38
På årsmodell 90 ble plassering av bak- og bremselys endret. Å flytte over printplata og pæreholder fra originallyktene er en enkel operasjon om du vil rett plassering på pærene.

Dagge91
13/03/10, 18:16
på min har jeg den under blinklyse og det inn mot mitten som kjørelys men var også spenning på refleksen så da satt jeg inn en der, men dette er de gamle lyktene, har tenkt på og bytte print kost også bare men er irr og litt sånn på det så usikker men finner nok utav det om jeg tar meg en kveld og kikker