PDA

Vis full versjon : V70 ombygging til T5 (ny plan, R-motor :D)



Sollien
22/08/11, 21:57
har kjøpt 97 mod V70 til fruen...
tankene går fort til å hente en original T5 fra sverige..


spørsmålene er da: kan jeg liksågodt hente en 850 t5?? hva kan ev. ikke brukes fra den?

hvilken årsmodell bør jeg sikte meg inn på?

har OBDII på bilen nå, så jeg regner med at donorbilen må ha det også!??
vil jeg få godkjent en 850 som donorbil hos BT??
Skal ha det godkjent i vognkortet:)
skal være en familiebil, så det blir ikke det største prosjektet, bare bytte alt,

andre innspill om hva som kan være greit å få med seg på prosjektet?:D

Sollien
25/08/11, 00:22
ingen som har gjort dette før??

crazyclomp
25/08/11, 00:34
Kan ikke være så altfor masse hokus pokus det. Motorene er jo ganske like, altså like motorfester osv, så er vel kun det elektriske som vil lage litt arbeid.

SirKim
25/08/11, 01:14
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=28787

850 T5. Sedan da

Sollien
25/08/11, 14:47
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=28787

850 T5. Sedan da

hehe.... selger du billigere en i sverige da??:D

Daberg
25/08/11, 16:09
Vell, eneste som er noe dritt er at den må inn for det første for en sjekk. Blir mye styr med vognkortet og alt må fikses etter norske lover og regler.

Samt at du må bytte bremser ( til noe sterke og kraftigere såklart ) og masse annet div du kan tenke deg som må forsterkes med tanke på turbo etc.

Så, om du kjøper deg en bil i sweden så må du uansett betale moms etc inn i Norge, og bare det er dyrt nok i seg selv, der de skal ha 20/25 % om ikke mer.
Så om det lønner seg å ta inn fra sverige tviler jeg på. Det blir uansett dyrt. Så hadde heller kjøpt meg en T5-R i Norge, med tanke på alle utgifter etc. :)

SirKim
25/08/11, 22:55
hehe.... selger du billigere en i sverige da??:D

Nei :) Men her er hele den svenske bilen motor osv kommer fra ferdig momset inn :) Papirer/kvitteringer medfølger :) Står også V70n(tror jeg det var) bremser foran. 302mm skiver.Stor kalipter :) Fult coilovers kit. kommer du med 15 kjapt, er den din :)

Slik motor løs med alt tilbehør koster 10k i sverige.
Min skal du som sakt få for 15. Ferdig momset inn, pluss mye annet snadder :)

Såe, du gjør nok et godt kjøp sånn sett om du kjøper min :)

Sollien
26/08/11, 22:55
Nei :) Men her er hele den svenske bilen motor osv kommer fra ferdig momset inn :) Papirer/kvitteringer medfølger :) Står også V70n(tror jeg det var) bremser foran. 302mm skiver.Stor kalipter :) Fult coilovers kit. kommer du med 15 kjapt, er den din :)

Slik motor løs med alt tilbehør koster 10k i sverige.
Min skal du som sakt få for 15. Ferdig momset inn, pluss mye annet snadder :)

Såe, du gjør nok et godt kjøp sånn sett om du kjøper min :)

hvordan blir det å sette dette over i en v70 da?? tenker mest på startsperrer og annet elektrisk??!

SirKim
27/08/11, 14:13
Det tørr jeg ikke svare på. Så det får nesten en annan svare på :) har iallefall bud på 10 for bilen :)

Reppemarkus
28/08/11, 00:48
850'en til Sirkim har ODB1 orginalt siden den er 92mod, ODB2 kom vell først i 95..

Sollien
28/08/11, 08:28
850'en til Sirkim har ODB1 orginalt siden den er 92mod, ODB2 kom vell først i 95..

ja da blir det vel godt med krøll på den elektriske biten :rolleyes: spørs om en bare skal hente seg en original V70 T5 fra sverige da... noen som vet hvor startsperra ligger da? har hørt tenningslås, hjerne å spedometer!? noen som vet dette sikkert??

SirKim
28/08/11, 16:11
ledningsnett er fra 94 mod. Så vet ikke om det er ODB1 eller II

850GLTsilver
28/08/11, 17:07
ledningsnett er fra 94 mod. Så vet ikke om det er ODB1 eller II

Da er det uten tvil OBDI

maarskog
29/08/11, 22:04
har kjøpt 97 mod V70 til fruen...
tankene går fort til å hente en original T5 fra sverige..


spørsmålene er da: kan jeg liksågodt hente en 850 t5?? hva kan ev. ikke brukes fra den?

hvilken årsmodell bør jeg sikte meg inn på?

har OBDII på bilen nå, så jeg regner med at donorbilen må ha det også!??
vil jeg få godkjent en 850 som donorbil hos BT??
Skal ha det godkjent i vognkortet:)
skal være en familiebil, så det blir ikke det største prosjektet, bare bytte alt,

andre innspill om hva som kan være greit å få med seg på prosjektet?:D

Dette skal vel egentlig nesten vere plug and play... ledningsnettet er 2-delt du trenger bare skifte det som skal til motoren, å seff sette inn intercooler :) Er også veldig fint å sette på R fanger, klarglass lykter m/blinkers og xc grill!!

Sollien
29/08/11, 23:59
meeen :D hvor er startsperrene????????

850GLTsilver
01/09/11, 20:36
Liten svart boks ved rattstammen er den såkalte immobiliseren. Grønn plugg på den, 6-7 ledninger.

Sollien
03/09/11, 07:51
Liten svart boks ved rattstammen er den såkalte immobiliseren. Grønn plugg på den, 6-7 ledninger.

og det er alt??:confused:

GMV
04/09/11, 08:43
Jeg ville heller gått for en V70T5 årsmodell 97-98. Der har du de riktige 302mm bremsene som 850 T5 ikke har og det er flere ting som interiør mm som passer over. Tror også det er enklere med tanke på godkjenning da det er bil av samme type. Men se opp for italia import 2.0L T5 modellene som det finnes en god del av i sverige, det er definitivt en 2,3L du skal ha.;)

850GLTsilver
04/09/11, 11:03
og det er alt??:confused:

Javisst.
I biler med OBDII så sitter det en lite chip i flere bokser som "venter" på "GO" fra den svarte boksen ved rattstammen.
Blir litt leting i skjemaer og slikt for å få ting til å spille i alle tilfelle.

Sollien
04/09/11, 19:50
Javisst.
I biler med OBDII så sitter det en lite chip i flere bokser som "venter" på "GO" fra den svarte boksen ved rattstammen.
Blir litt leting i skjemaer og slikt for å få ting til å spille i alle tilfelle.

så da må imobilizer'n stemme med resten da??? eller kan jeg bruke den som står der nå? tenker å bare flytte over motor å hjerner, å tulle minst mulig med det elektriske:)

ref: Murphy's Law:rolleyes:

Sollien
14/09/11, 21:36
Går det å kode om startsperra på hjernene da?

Sollien
18/09/11, 23:51
da blei det litt forandring i planene og jeg går til innkjøp av en V70R motor.
hva må byttes får å få dette godkjent hos BT?

Går det greit å sette på svinghjul å girkasse fra 2.4 (170hk) motoren? uaktuelt for meg å ha automat ;)
Også: går det å bruke dempere bak fra en awd-bil på fwd-bil??

Ivar Hestø
19/09/11, 12:27
Heter seg at du skal ha understell ifra tilsvarende bil, dvs bærearmer å litt småpjusk, men tror ikke det er en nødvendighet( var iallefall samme bærearmenehos meg etter min godkjenning)

Svinghjul og gear er det så vist meg bekjent bare å bruke, da disse passer overens på alle 5-sylindrene.

Nei, AWD-demperene har helt annen innfesting enn FWD.

Sollien
20/09/11, 08:29
blir nye dempere da ;) noen rimelige forslag??
en bærearmer da? gå for vanlig (non-turbo) til forsterket så holder vel det..
og 305 bremser , noe jeg har glemt da?

Sollien
21/09/11, 19:19
bump :D

Braathen142
22/09/11, 19:53
OBDII kom på 1996mod og oppover værtfall :p

Sollien
22/09/11, 20:15
OBDII kom på 1996mod og oppover værtfall :p

det blir ikke noe problem :D skal hente en 98 V70R AWD:cool:

Sollien
29/09/11, 09:15
Noen her inne som har fått godkjent et sånt prosjekt hos bt?? :)

Sollien
04/10/11, 05:27
hvor får man kjøpt -707 trykkplate og 850R lammel til en rimelig peng??
skal ha på 2.5 kammer så lurer på hva chip som kan vere lurest da?? bsr sin blir vel mer for de som har originale kammer, eller???!

vil jo prøve å få det beste oppsettet :D

Folkvord
05/10/11, 13:21
har en kammerat som har fått sin godkjennt ombygd, han hadde med seg delekatalogen fra billia så visste hvilke deler som var ulike fra turboen og en vanlig bil, menner og huske det eneste var eit stabstag frame som er støre så var det en ting til menner eg, så så dem i katalogen og på bilen at det stemmte med delenr at ting var sjiftet så vart den godkjennt, men må ha papir på hvor motor og slikt kommer fra og.
dette var en 850 da men menner det ikke er så mye mer som må gjerst på en v70

Folkvord
05/10/11, 13:27
hvor får man kjøpt -707 trykkplate og 850R lammel til en rimelig peng??
skal ha på 2.5 kammer så lurer på hva chip som kan vere lurest da?? bsr sin blir vel mer for de som har originale kammer, eller???!

vil jo prøve å få det beste oppsettet :D



etter min erfaring så er det kun mer grovere lyd og litt bedre drag med 2.5l kammer, vil ikke tru det har noe og si med chipen og gjer, da den ikke styrer kammene eller noe slikt da:p di bare gjer det en bedre åppning og lukking av ventiler så vile ikke tenkt på det når du handler chip;-)

Sollien
05/10/11, 16:30
kommer nok til å gå for denne http://www.turbo-tuner.co.uk/ så noen chip blir det ikke... :D