PDA

Vis full versjon : Feil på ABS 1994-modell, feilkode 413



yearbogen
13/03/10, 13:29
Hei!

Har problemer med ABS på min 850 1994
Får feilkode 413, Inloppsventil for H frambroms, bruten krets eller kortslutning

Hva betyr dette? Hvor kan feilen ligge?

Tore
14/03/10, 20:20
Hei!

Har problemer med ABS på min 850 1994
Får feilkode 413, Inloppsventil for H frambroms, bruten krets eller kortslutning

Hva betyr dette? Hvor kan feilen ligge?

Tipper det er ABS elektronikken din som trenger litt hjelp med loddepunktene sine...

Når du starter bilen så er ABS-lampa slukket, men den tenner etter en stund?

ABS-elektronikken sitter på ABS-agregatet og sitter med 4 inverse torx-bolter. Den er vanskelig å åpne, men ellers en grei jobb dersom man har rørt en loddebolt tidligere.

Se http://www.freewebs.com/dacvolvo/absrepair.htm og http://www.volvoforum.no/tips_triks/850-absmodul.htm

yearbogen
14/03/10, 21:28
Innbiller meg at abs-hjernen i bilen min ser mere ut som en hardisk fra en datamaskin eller noe? er dette riktig? (Jeg har ikke tracs)
Lampen lyser hele tiden fra jeg slår på tenningen.

Tore
14/03/10, 21:50
Ja, du har nok rett i det - mitt svar gjelder desverre ikke for biler -1995 da de har en annen type kontrollboks som jeg ikke kjenner til - men fra 1996 og nyere er det oftest feil med loddingene i kontrollboksene. Ser av VADIS at man skal ohme en del koblinger for å feilsøke på ABS frem til 1995. Det kan være dårlig kontakt eller kortsluttning akkurat som feilkoden indikerer - og dette må man måle seg frem til - finner man da ingen feil kan det være kontrollboksen som lurer deg - hvordan det evt er å reparere denne vet jeg ikke :(

yearbogen
14/03/10, 22:14
Ja, du har nok rett i det - mitt svar gjelder desverre ikke for biler -1995 da de har en annen type kontrollboks som jeg ikke kjenner til - men fra 1996 og nyere er det oftest feil med loddingene i kontrollboksene. Ser av VADIS at man skal ohme en del koblinger for å feilsøke på ABS frem til 1995. Det kan være dårlig kontakt eller kortsluttning akkurat som feilkoden indikerer - og dette må man måle seg frem til - finner man da ingen feil kan det være kontrollboksen som lurer deg - hvordan det evt er å reparere denne vet jeg ikke :(


Hvor kan jeg finne oversikt over hva jeg skal måle og hva verdiene skal være?