PDA

Vis full versjon : srs lampen lyser etter sele skyft!



lyngen
13/03/10, 12:22
srs lampen lyser etter at jeg byttet sele på sjåfør siden. er det noe med kontakten som sitter på selestrammern som det er noe galt med?
det er en 850 10v. 95mod.

Martin.S
13/03/10, 13:43
Har du hatt tenninga på mens du dreiv med detta?

lyngen
13/03/10, 14:06
Har du hatt tenninga på mens du dreiv med detta?

ja :o
måtte høre musikk :P

ChrML
13/03/10, 14:28
Du har nok fått feilkode fordi den har vært frakoblet med tenningen på... Feilkodene må slettes manuellt før SRS lampen slukker.

Husk til seinere at det er veldig greit å koble fra batteriet når du holder på med pyrotekniske deler (setestrammere). Av sikkerhetsgrunner.

lyngen
13/03/10, 15:04
Du har nok fått feilkode fordi den har vært frakoblet med tenningen på... Feilkodene må slettes manuellt før SRS lampen slukker.

Husk til seinere at det er veldig greit å koble fra batteriet når du holder på med pyrotekniske deler (setestrammere). Av sikkerhetsgrunner.

hmm. men alt fungerer lell om at den lyser da?

ChrML
13/03/10, 23:21
hmm. men alt fungerer lell om at den lyser da?
Nei, SRS systemet er deaktivert når lampen lyser. Feilkoden må slettes for at det skal settes i drift igjen.

lyngen
14/03/10, 11:18
Nei, SRS systemet er deaktivert når lampen lyser. Feilkoden må slettes for at det skal settes i drift igjen.

hvordan gjør jeg det da?

jeg skal på service snart da, de kan gjøre det hvis det er vanskelig!!

ChrML
14/03/10, 11:47
hvordan gjør jeg det da?

jeg skal på service snart da, de kan gjøre det hvis det er vanskelig!!
Aner ikke hvordan man gjør det på 850. Men noe sier meg at man ikke kan gjøre det med en blinkeboks som på 940 samme årsmodell, må nok bruke en maskin. Hjelper ikke å skru av batteripolen for å slette feilkoder som er i SRS systemet (hvertfall ikke på 940 i min erfaring).

Så de kan nok ta det samtidig som de tar service, ja. Ikke sikkert de tar noe ekstra for det da, tar dem jo tross alt 2 min.

Tore
14/03/10, 20:43
hvordan gjør jeg det da?


Jeg har utstyr som jeg vet funker på 96 og nyere, litt usikker på 95 modell. Men siden du bor på Melhus kan du jo kjøre deg en tur til Stjørdal så kan jeg prøve...

yearbogen
15/03/10, 07:45
http://codes.rennacs.com/plugins/VolvoSRS/54-2-VOLVO-SRS.png
Hvis du har en slik foran spylerveskefyllingen er det bare å gjøre det ved et par trykk.

2 Stop vehicle, place in park or neutral and turn ignition OFF.
3 Connect Selecter Cable into terminal 'B5' .
4 Turn the ignition ON.
5 Press and hold the Test Button for 2 seconds.
6 Codes will be emitted via the LED on the connector.

Etter at du har lest av alle kodene (den første kommer på nytt), holder du inne knappen 5-6 sekunder, når du slipper knappen begynner lampa straks å lyse, da trykker du 5 nye sekunder.

Hvis du da trykker knappen i 2 sekunder burde du få 1-1-1, ingen feil.

yearbogen
15/03/10, 17:08
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1587
Denne guiden som ligger på forumet er bedre.

lyngen
15/03/10, 17:33
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1587
Denne guiden som ligger på forumet er bedre.

takk for svaret, dere vet jo alt :)
er jo bare å spøre på forumet hær. :))