Vis full versjon : 850 '97 - beltet bak låser seg i spindel
Noen som har vært borti at beltet bak låser seg fullstendig?
har opplevd det noen ganger på 850'en nå, men denne gangen lar seg seg ikke løsne.
det låser seg i selve spindelen så får ikke brukt beltet at all
Har ikke hatt problemer bak, men har hatt store problemer med at beltet i førerstolen ikke ville ut igjen på en ferietur. Tok vekk dekslene og klarte å rulle ut cm for cm ved å hjelpe med fingrene, og måtte brukte en klips for hindre at det rullet seg inn igjen.
Vel hjemme demonterte jeg hele mekanismen for å finne ut hvorfor, og fant ut at en plastpinne som skulle frigjøre låsemekanismen for å kunne trekke ut beltet var brukket. Erstattet den midlertidig med en metallpinne i påvente av å skaffe nytt belte, og det har fungert i et år nå. Hvis noen har en pent brukt sort sele for førersiden for mye vil jeg gjerne kjøpe den...
Kjøp nytt belte eller uskadet fra hugger.
Sikkerheten "kødder" vi ikke med:mad:
Beltet til førerstolen min låste seg fullstendig i "slankemodus" idag. Høres ut som den låsen ved napping i beltet har gått i vranglås. Får det verken lenger ut eller inn igjen... Mørkt nå så jeg skal studere det videre imorgen ;)
Et forbanna slit å bytte det beltet og.
må kle av hele bakseteryggen...
Mye morsommere å kjøre med a-stolpa åpen :rolleyes:
Sjekka pris på nytt førerbelte igår også, det var ikke akkurat gule priser nei :p
Jeg har muligens et baksete til overs snart forresten..
i samme farge som vi har på vår?
grått kjedelig standard interiør? :p
fant belte på bildelsbsen. 300sek .
hvis du skal ha noe av det samme kjøper jeg gjerne beltet av deg istedenfor
Gutter! Her har dere en gull mulighet til å lage dere en bilskjorte!
http://hejbilist.nu/balte/balte9.jpg
Oi! Det var jo ganske så snill pris.. Jeg må ha setet ut av bilen min først så har du dårlig tid så kanskje det er like greit å bestille der. Har de til førersetet også kanskje? :)
De har til alt ;)
men må hentes i Sverige da.
haster ikke men hadde vært greit å fått det i orden
De sender ikke et belte i posten?
Jeg har litt lyst til å bytte tilbake til originalsetet ganske snart, men at ting tar litt tid er ikke noe nytt fenomen :rolleyes:
Det er forresten delskinn med farge-mark mønster det er snakk om.
har hatt samme problemet med min 740. 2 ganger! da jeg demonterte det, så da rullet det seg helt inn (og kom ikke ut igjen) :D
Erlend Dystland
25/08/11, 21:03
Jeg har også samme problem i min 1997 modell 855:p
Skal vel ta det opp i helgen for å ta en nærmere titt:)
Jeg har også samme problem i min 1997 modell 855:p
Skal vel ta det opp i helgen for å ta en nærmere titt:)
Vil ikke anbefale noen og åpne denne! Ta på vernebriller i såfall!:D
Da jeg åpnet min så spratt det ut en "fjør" som en kompis fikk i trynet :p
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.