Vis full versjon : kardang bøy 240?
er det noen plass man kan få kjøpt billig kardang bøy til 240 i 2,5 eller 3 toms?
universal bøyene på biltema kom i klem mellom aksel og bensin tank, så nå har jeg strakt rør under aksel, som er veeldig lavt :P
takker for svar :)
prøvde å bygge kardang bøy i 2,5 rør fra biltema, men gikk ikke helt som forventa...nå er den under akselen igjen :P
ingen som har no løsning på problemet? ...bortsett fra orginal eksos
Frigstad Racing
11/10/11, 15:17
har du sett om du kan bruke kardangbøyene fra torshov?
har du sett om du kan bruke kardangbøyene fra torshov?
hvis du tenker på de universale så funker ikke de...på 240 må røret gå rundt bensintanken, ellers kommer det i klem mellom akselen og tanken "/ ..litt trangere en på 740'an :P
Frigstad Racing
12/10/11, 15:15
Ja ok, får kjøpe noen 90graders bend da å kappe og sveise sammen å mekke til noe da? :p
Dan Bay-Johansen
12/10/11, 17:39
Går det ikke å bygge om en universal fra biltema ? Kappe i buen, vri - monter ? Skulle tro man kunne få til noe med litt fantasi ?
Jeg har en slik 3" biltemakardangbøy liggende som jeg er fast bestemt på å få til på en måte.. Får se, kanskje jeg legger inn et kort ref. av prosessen her.
problemet med biltema rørene er at alle vinklene er så lange :P..så blir veeldig mye kapping og skøyting.. intil vi finner ut av det har jeg handla orginal kardangbøy.
eksosen skraper på hver minste humpel..kan ikke ha det sån i vinter :(
Jeg har en slik 3" biltemakardangbøy liggende som jeg er fast bestemt på å få til på en måte.. Får se, kanskje jeg legger inn et kort ref. av prosessen her.
ja! vær så snill! hold meg oppdatert, drit lei av å ligge flere timer under bilen for noe som ikke funker :P
har du en org bøy?
har det ja..tenkte du på?
Må du ha bøy da?
Det er ganske trangt forbi bensintanken med 3" rør og mange bøyer for å få røret til å ligge riktig.
Et alternativ er å ha et rett rør som går under akselen. Det har jeg hvertfall gjort på bane bilen og har ikke hatt noe problemer med det.
har det ja..tenkte du på?
fått gass te tig en nå så kan få sveist den for deg vis du vill
du vett jo de felgene...
Må du ha bøy da?
Det er ganske trangt forbi bensintanken med 3" rør og mange bøyer for å få røret til å ligge riktig.
Et alternativ er å ha et rett rør som går under akselen. Det har jeg hvertfall gjort på bane bilen og har ikke hatt noe problemer med det.
som sagt har jeg eksosen under akselen nå, å det funker ikke no greit for meg hvertfall :P
vik93: de felgan du aldri henter? :P trenger ikke sveise noe..hverfall ikke før vinteren...og om jeg må sveise så gjør jeg det heller selv da :P
er ikke så¨jæ''' lett å¨hente de når du aldri har ti i helgene og æ jobber hele uka?
bruk org kardang bøy som mal, og kjøp deg forskjellige rørbend på biltema
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.