PDA

Vis full versjon : Starter V70 2001 mod



ST1
22/08/11, 09:50
Starteren på V70 min streiker noen ganger....tror det er børstene,den starter hvis en banker litt på starterinnslaget :)..
Hvor kjøper jeg starter, syns prisen på Volvo var litt stiv 4000,-

andreas
22/08/11, 09:56
2.546,25 + pant hos Meca....

ST1
22/08/11, 10:02
2.546,25 + pant hos Meca....

Takk:) kommer moms i tillegg?

andreas
22/08/11, 10:07
Står veldig lite om MVA på nettsidene faktisk... #ekstra avgift er pant#

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=595992&CategoryType_ID=1

TommyG
22/08/11, 10:55
2.555,00 kr Ekstra avgifter kr 625,00 <- Må jo være momsen ?

eller kanskje panten?

nettbutikker som hendvender seg til sluttkunder skal alltid oppgi prisen ink mva

AndersE88
22/08/11, 11:03
Hadde samme problem på min V70, da var det bare en løs kabelsko på starteren. Denne ble strammet til og problemet ble borte. Betalte vel 800,- hos kverneland for feilsøking og arbeid :)

andreas
22/08/11, 11:11
2.555,00 kr Ekstra avgifter kr 625,00 <- Må jo være momsen ?

Nop...pant.

OleIdole
22/08/11, 11:29
Jaha! Pant på 625 kr!! koster å være kar ;)

TommyG
22/08/11, 11:44
Jaha! Pant på 625 kr!! koster å være kar ;)

panten får du jo igjen når du leverer inn din gammle deffekte ;)

Senna
21/08/12, 03:19
Noen som kan fortelle meg hvor starteren sitter på min xc70 diesel 2004 mod?
Har noen kjipe lyder ved oppstart....lurer på om det kommer fra starteren/innslaget...?
Eller så kan det være sprekk i eksos langt oppe/manifold...er dette kjente saker?

Senna
21/08/12, 09:15
Er det ingen som kan fortelle meg hvor starteren sitter?
Skal ut og skru nå :)

MadAss
21/08/12, 20:24
Noen som kan fortelle meg hvor starteren sitter på min xc70 diesel 2004 mod?
Har noen kjipe lyder ved oppstart....lurer på om det kommer fra starteren/innslaget...?
Eller så kan det være sprekk i eksos langt oppe/manifold...er dette kjente saker?

Sitter i forkant av motor. Kan være greit å ta bort turboslangen til innsuget kanskje.
Men om du har ulyden under start, ville jeg absolutt sjekket tennene på startkransen (viss du har automat).
Dette er en kjend svakhet. Ta ut starteren og roter motor med skralle og pipe på veiven. Bruk en lommelykt og se inn i starterhullet hvordan tennene på kransen ser ut. Er disse dårlige, hjelper det ikke å bytte starter. Da må girkasse ut, og du må skifte startkransen dessverre.

Senna
22/08/12, 13:56
Tusen Takk for svar:)

Har automat ja...
Det hørtes dyrt ut å ta ut girkassa...har du noe som helst
peiling på hvor mye ny startkrans da koster?

Hvis tenna på starteren er slitne er det jo uansett fristende å begynne der!

Gode tips taes i mot med stor takk:)

MadAss
22/08/12, 19:44
Koster fort 10' hos forhandler bare for jobben. Selve kransen er ikke så dyr.
Om du har forsikring med dekning for motor og gir, så dekkeren denne dette.

03-04 modellen hadde en svakhet med for dårlige herdinger på startkransen. Starteren spiser rett og slett opp tennene på kransen fordi den er for myk.
Er jo fort gjort å sjekke kransen når du først har starteren ute. Da ser du jo rett inn på kransen.

Bosch verksted leverer løst starterdrev om tennene på starteren er slitt. En del billigere enn å bytte hele.

Senna
22/08/12, 20:09
Tusen takk for raskt svar igjen MadAss :-)

Fikk av starteren nå, og tennene på starteren er veldig slitt og spisse.
Som du sier, så har de ganske så korrekt spist opp noen partier på kransen.
Noen partier er helt urørt og fine, mens andre er mer slitne.

Nå skal jeg se på en annen brukt starter i morgen. Etter at jeg har sjekket om den har gode tenner, eller ikke, så er det jo evt. fristende og prøve seg med å bytte kun tennene på starteren i første omgang hos Bosch.

Forsikringen skal sjekkes den også.

Tusen tusen takk for hjelpen her! :-)

MadAss
22/08/12, 20:51
Mener det er tre plasser starkransen blir slitt. Dette fordi en femsylindret motor hovedsaklig stopper på disse stedene hver gang du stenger av motoren. Har du først fått slitt krans, så er det bare å bytte. For siden motoren stopper på samme plass hele tiden, så er jo det der tennene er slitt at du faktisk trenger dem.
Er utrolig kjipt når dette skjer, iallefall viss du ikke har forsikring eller bruktbilgaranti som dekker dette. Er jo selve arbeidet som koster.
Om du har gode kompiser som har skrudd litt nyere volvo, så er jo muligheten at de kanskje kan gjøre jobben? Trenger (helst) løftebukk og verktøy for å holde oppe motor iallefall.

Senna
30/08/12, 17:46
En liten oppdatering...

Ingen tvil om at startkransen må byttes.
Helt riktig som du sier, den var veldig slitt 3 steder, og ett av stedene er tennene nærmest helt borte.

Har nå fått pris i Sverige for jobben med deler for ca. 12.000,- SEK.

Men...jeg har jo skrudd litt bil (har en LR Defender også, og de er jo ikke akkurat kjent for å virke hele tiden...) så spørsmålet nå, er om jeg kanskje kan gjøre jobben selv?
Jeg har tilgang på et verksted sammen med en kompis hvor vi har løft til motoren. Men vi har kun vanlige støttebukker å sette bilen på og jeg er usikker på om det blir høyt nok når vi må senke girkassa?

Har søkt og søkt på nettet etter "oppskrifter" på hvordan dette evt. gjøres, men ikke funnet noen ting.

Er det noen som kan beskrive hvordan dette gjøres for meg?
Er det noe spesialverktøy jeg trenger for jobben?

Alle tips&råd tas i mot med stor takk :-)

Senna
02/09/12, 21:54
Hmmm...er det ingen her inne som vet om en write-up på å bytte startkrans altså??? :confused:

Vatnehol
03/09/12, 13:44
send meg mailen din så skal jeg sende instruksene fra vida, nevn model,år, hva girkasse, og hvilken motor.

Torsen67
26/09/16, 15:18
send meg mailen din så skal jeg sende instruksene fra vida, nevn model,år, hva girkasse, og hvilken motor.

Gammel tråd dette, men har du mulighet til å sende meg dette også, hvis du får opplysninger på PM Vatnehol?