PDA

Vis full versjon : Parklys problemer!



jansen00788
21/08/11, 18:47
Heisann

Har en s60 2006 modell. For ca 1 år siden byttet jeg ut originalpærene i parklysene med diodepærer som gir ett litt blålig skjær. Dette har fungert fint helt fram til for en stund siden. Når jeg nå slår på parklysene for å kjøre på park/grøft, så fungerer de en stund før parklysene slår seg av, selv om bryteren står på.

De kommer heller ikke på når eg jeg slår av og på bilen igjen. Dersom jeg stopper bilen, går ut og trykker på den små runde gule knappen på nøkkelen (slår på markeringslys og parklys) så er det kun lysene inni bilen som kommer på.
Etter at bilen har stått en stund så vil de fungere fint igjen en liten stund.

Har ett defekt markeringslys fremme som jeg ikke har fått byttet enda, kan dette ha noe å si?

Håper noen har peiling på dette!
På forhånd takk =)

HansM
21/08/11, 20:33
Prøvd med vanlige pærer? Kan være led-pærene som begynner å takke for seg. Men rart at begge takker for seg samtidig, men ble vel satt inn samtidig også?

Vet ikke med en tanke som slo meg når jeg leste igjennom.

jansen00788
21/08/11, 22:08
nei, tenkte jeg skulle prøve det når jeg gikk på fri, får ikke tak i original pærer før den tid. Men har prøvd å bytte til nye diodepærer, men ingen resultat. Har også vurdert tanken på om diodepærene kanskje ikke funker så godt til bilen, men har jo fungert i lengre tid.