PDA

Vis full versjon : 850 med feil på girkassa



toffin32
21/08/11, 13:21
Hei kjøpte meg en volvo 850 1996 mod for ei uke siden. Måtte bytte hjullager og drivknuten på venstre side og når det var gjort og vi skulle kjøre blen så gikk girkassa i nødmodus ???
Lot bilen stå til neste dag og da lyste fremdeles den gule pila men girkassa gira som normalt. Dro til Volvo og de sa at det var på grunn av abs og at det var blitt ujevn rullemotstand på forhjulene så de fiksa det. Trodde jeg :confused:
Dagen etter var problemet tilbake men da når jeg skrudde av tenninga for å se om det hjalp så ville ikke bilen starte!!
brukte en boosterpavk og fikk strøm men lampa lyste fremdeles men bilen gira helt fint. Neste dag var det akkurat det samme men nå hjalp det ikke med booster pack lengre. Gubben dunka litt på starteren og da starta den men girkassa lyste fremdeles. Kan det hjelpe og rense PNP kontakten? Eller har noen noen andre ideer. Trenger sårt hjelp da jeg er avhengig av bilen til og fra jobb.
Er det noen i østfold som er flinke med sånt så kom gjerne innom :)

850GLTsilver
21/08/11, 17:02
Kan virke som dårlig kontakt i PNP-bryteren ja, eventuelt at den er kommet ut av stilling.
Mest sannsynlig dårlig kontakt.
Er relativt enkelt å ta den ut, demontere den, rense den, fylle dem med lavtemperaturfett (Biltema har en svært god en der) skru den sammen, montere den og stille den inn.
Sett kassa i nøytral, og vri PNP-bryteren inntil du har den i senter av muligheten til å starte.
Få gjerne hjelp av en som måler ut dette på kontakten (54polt) så skal du se det går greit. Husk å resette feilkoden før du kjører videre.