Vis full versjon : Lager til kamakselen?
Har en liten mistanke om at lagera (?) som hører til kammen er slitne da der kommer skrapelyder fra toppen når jeg gasser på litt.
Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt slike ''lager'' eller hva det nå heter sånn at motoren kan få male i fred? :p
Hva slags motor er dette? på Rødmotor og hvitmotor, så er det ikke løse lager til kammen i toppen. Da må i såfall toppen linjeborres, og det monteres lager til kam.
Hva slags motor er dette? på Rødmotor og hvitmotor, så er det ikke løse lager til kammen i toppen. Da må i såfall toppen linjeborres, og det monteres lager til kam.
Det er en B230F, altså rødblokk. Men er jo ikkje sikkert det er ''lager'' så er røket, men det kommer iallefall skrapelyder fra toppen ofte. Fryktelig plagsomt.
Noen som vet hva som feiler?
Motor er gått 420.000 km.
er ikke slike tikke lyder du hører? :)
Sjekk ventil klaringn og oljetrykk. Er begge i orden er nok feilen noe annet.
Er ikke tikking. Får skru av toppdekselet å sjå :) Noen som tror det vil hjelpe å shimse ventilene?
hadde du mått shimsa ventila så hadde motorn tikka, fordi klaringa blir større når det blir slitt :)
Okei. :) Men det irriterer meg at det kommer en sånn skjærelyd fra toppen fortsatt!
Okei. :) Men det irriterer meg at det kommer en sånn skjærelyd fra toppen fortsatt!
Film. Umulig å si hva en "skjærelyd" er.
Skjønner. Skal få mekka en film.
Haha, viser seg at det var dekselet som sitter utenpå eksosmanifolden som lagte lyden :p
Den som sier at vold ikke er godt for noe har aldri skrudd volvo, eller bil generelt;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.