PDA

Vis full versjon : b230fb tomgang, og dårligare aks.



meduza18
20/08/11, 22:33
kjøpte en volvo 940 automat b230fb,
då jeg kjøpte den gjekk den ok, og tomgangen lå på 1000 omd,
men fant ut etter en stund at det va noe kabler i releboken/el sentralen, at det va brent noen kablar som va smelta sammen, skifta ut dei, og er 100% sikker på at alle kablane sitter fast, men ette eg skifta ut dei kablane, så går hann dårrlig i aks, og tomgangen har gått ned til 600omd.

kan det finnes noen sammenheng der med dei brente kablane, dei brente kablane gjekk foresten gjennom nærlys og til fuel rele, vil jeg tro.

s4nd3r
20/08/11, 22:40
er ikkje ok om den ligger på 1000omd, når den skall ligge på 800omd.. vil tro den brukte en del bensin og da? kan vere tomgangs ventilen henger/hang på...
og 600omdr er litt lavt ja..
kansje den har gått i en nødmodus? tett bensin filter? skjekk feilkoder, og sjå kva som dukker opp..
er en sammenheng med joring lykter og dyserele ja. er vertfal det på motronic (haudeverk) systemet..

meduza18
21/08/11, 20:53
er ikkje ok om den ligger på 1000omd, når den skall ligge på 800omd.. vil tro den brukte en del bensin og da? kan vere tomgangs ventilen henger/hang på...
og 600omdr er litt lavt ja..
kansje den har gått i en nødmodus? tett bensin filter? skjekk feilkoder, og sjå kva som dukker opp..
er en sammenheng med joring lykter og dyserele ja. er vertfal det på motronic (haudeverk) systemet..

okej, skal sjekke det, er det bensinfiltret som sitter under førersiden?.
og hvor sitter tomgangsventilen?, har sett men finner liksoom ikkje ut av det:)

s4nd3r
21/08/11, 21:49
bensinfiltere skall sitte under fører stolen ja...
tomgangs ventilen, sitter under insuget.. kan prøve og spraye crc/rustløyser inni kontakta, og rigle litt på den...

meduza18
22/08/11, 09:43
bensinfiltere skall sitte under fører stolen ja...
tomgangs ventilen, sitter under insuget.. kan prøve og spraye crc/rustløyser inni kontakta, og rigle litt på den...

såg tomgangs ventilen tok ut kontakten og då steg ann til 1100omd. så ska se om eg får vaska/rengjøre ventilen. og i måra tar eg å kjøpe filter