PDA

Vis full versjon : Prosport oletrykksmåler problemer



regeli
20/08/11, 21:42
Har i dag installert oljetrykk, oljetemp og turbotrykk Prosport Premium målere i bilen og oletrykksmåleren har begynt å gå bananas.

Vanligvis ligger trykk på 3-4 bar med vanlig kjøring.
I dag, så ligg trykk på 1 eller 0 bar. Plutselig, så kan den vise 3 bar en stund før den hopper opp og ned. Oljenivå og kontakter er ok.

Dette har skjedd tidligere, men har bare blitt værre. Monterte restriktor på oljeturen til turbo i dag, men skulle ikke ha noe å si trodde jeg.

Oljetemp er oppe i 110 grader med ekstrem hardkjøring og veldig varmt. Normalt, så ligger temp på 90-100. Kjører Agip 10-60 olje.

Noen andre som har lignende problem?

stratos
20/08/11, 22:17
Har i dag installert oljetrykk, oljetemp og turbotrykk Prosport Premium målere i bilen og oletrykksmåleren har begynt å gå bananas.

Vanligvis ligger trykk på 3-4 bar med vanlig kjøring.
I dag, så ligg trykk på 1 eller 0 bar. Plutselig, så kan den vise 3 bar en stund før den hopper opp og ned. Oljenivå og kontakter er ok.

Dette har skjedd tidligere, men har bare blitt værre. Monterte restriktor på oljeturen til turbo i dag, men skulle ikke ha noe å si trodde jeg.

Oljetemp er oppe i 110 grader med ekstrem hardkjøring og veldig varmt. Normalt, så ligger temp på 90-100. Kjører Agip 10-60 olje.

Noen andre som har lignende problem?

høres ut som det er givern din som er problemet her.. hadde det problemet med en annen bil jeg hadde, da var det givern som var problemet..

regeli
20/08/11, 22:21
Ja, kan ikke se noe annet. Er litt tynne ledninger fra sensor, men følgte jo med orginalt. Siden jeg kjøer datasprut, så er disse målerene livsviktig og oljetrykk er viktigst. Fort gjort å bytte når jeg har en reserve ;)

Jonas Soldal
21/08/11, 09:31
Hei du :)
Hadde samme problemet med turbotrykk måleren min.
Dette var bare at en av "pinnene" i den ene kontakten hadde hoppa sånn delhvis ut av kontakten og hadde bare kontakt av og til. Så jeg råder deg til å prøve å stappe skikkelig inn alle ledningene når kontakten står på. ;)

PVT
29/08/11, 11:43
syns prosport sine målere er noe søppel fungerer ikke over tid. lysa i mine instrumenter har forsvunnet så jeg ser bare en svart bagrunn og den røde visern, men veit sån ca hvor verdiene skal være. kommer nokk ikke til å bruke de målerne noe mer. blir vdo nestegang. eneste som er + med prosport er at senderne er vdo så da kan målerne byttes ut.