PDA

Vis full versjon : Justering av håndbrekk



volvo850
12/03/10, 17:32
Har en volvo 850 som trenger en justering av håndbrekket. Justeringen er såpass stor at man ikke kan bruke skruen under midtkonsollet for å fikse det!

Hadde av bakhjula i dag, og kom så langt at jeg fant justeringshullet i bremseskiven. Neste steg er da å line dette hullet med en eller annen justeringsskrue innenfor dette hullet.. Men denne justringsskruen fant jeg ikke!:confused: Er det noen som har gjort dette før, og kan fortelle meg hvor denne skruen er plassert? Og hvilke verktøy jeg må ha for å justere på skruen?

Kjell V70
12/03/10, 17:50
hvis du vrir på bremseskiva, så du har hullet nesten på topp, mener jeg, så kan du lyse med en lommelykt, til du ser skruen inni der... du justerer med en flat skrutrekker...

Testdriver
12/03/10, 18:42
Hvis det ikke blir strammere da, så kan det være at håndbrekk skoene er nedslitt

Kjell V70
12/03/10, 19:34
Hvis det ikke blir strammere da, så kan det være at håndbrekk skoene er nedslitt
Hvis det er noen sko der i det hele tatt: jeg opplevde på v70'n min at belegget løsna helt fra skoa, da var det ikke mye tak i brekket gitt....

Testdriver
12/03/10, 19:44
Ja jeg opplevde en gang på 740`n att belegget var heeelt nedslitt, da funket brekket dårlig ja.

volvo850
13/03/10, 15:42
hvis du vrir på bremseskiva, så du har hullet nesten på topp, mener jeg, så kan du lyse med en lommelykt, til du ser skruen inni der... du justerer med en flat skrutrekker...

Prøvde igjen i dag, men uten hell. Finner ingen skrue på innsiden her:confused: Det skal vel bare se ut som en normal skrue? Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Robert H.
13/03/10, 16:07
Prøvde igjen i dag, men uten hell. Finner ingen skrue på innsiden her:confused: Det skal vel bare se ut som en normal skrue? Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Det ser vel ikke ut som en vanlig skrue nei, det er vel en sak med tagger som du kan vippe opp eller ned...

Kjell V70
13/03/10, 16:42
Det ser vel ikke ut som en vanlig skrue nei, det er vel en sak med tagger som du kan vippe opp eller ned...

Ligner vel mye på et tannhjul..?

Hvis du ikke finner den skruen, så er neste skritt å ta av bremseskiva... da må du være blind for å ikke kunne se den, hvis det er noe der vel og merke...

Slettmyr
13/03/10, 17:06
Noe slikt som dette skal den se ut... :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/713.jpg

volvo850
14/03/10, 01:36
Da fant jeg den, problemet var vel egentlig at jeg leitet etter en skrue, men når jeg først fant hjulet var det jo en relativt smal sak. Takk for hjelpen":)