PDA

Vis full versjon : Høyttalere i dører V70N



locked
12/03/10, 17:25
Lurer på å kjøpe et par frontsett til å ha i dørene på bilen. Håpet på å få tak i no focal greier som passer rett inn. Tenkte å velge med separat diskant foran og med integrert bak. Når jeg får inn støre stereo med center og sub regner jeg med at det er en fordel at resten henger med også.

Noen innspill? Hvilken diameter passer? Må da vere gjort før?

locked
13/03/10, 22:30
Var på ICE Audio å hørte, han hadde ingen konkrete råd til V70N siden han ikke fant adaptre.

Men subwooferen til volvo mente han ver eksepsjonelt dårlig? Så fæl kan den da ikke vere?

Mr. RAH
14/03/10, 07:21
Her er ivertfall en som har byttet høytalere i sin v70,

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=115765&page=4

Vet bilradiospesialisten selger adaptere for og montere uorg. høytalere i V70

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?mid=m436&vn=736&katid=435

mister j
14/03/10, 09:55
Men hvorfor bytte til uorginalt, når det er fult mulig å sette inn større orginale som er knallbra?

Sjakalen
14/03/10, 21:29
De premium høytalerne er vel svindyre nye og nesten umulig å få tak i brukt?

locked
14/03/10, 21:32
Men hvorfor bytte til uorginalt, når det er fult mulig å sette inn større orginale som er knallbra?
Må vel bytte dørtrekk også da vel?

mister j
14/03/10, 21:46
Må vel bytte dørtrekk også da vel?

Kan ha 75W som også er av fiberduk(ikke papp) koste ca 500kr stk...
Da må du ikke bytte dørtrekk.

locked
14/03/10, 22:02
Er egentlig litt rådvill på hva jeg vil gjøre.. eneste jeg veit er at spesielt bassgjengivelsen i HU650'en ikke er noe særlig.

Vil ha mer guff, men det skal ikke under noen omstendigheter se uorginalt ut.

Heller mot FULL orginal premium pakke, HU850 med tilhørende center, 8.5" i dørene og orginal sub.

Så eventuelt bytte ut komponenter som høyttalere etterhvert. Er også et alternativ å bygge sub selv i reservehjulsbrønnen.

mister j
14/03/10, 22:17
Er egentlig litt rådvill på hva jeg vil gjøre.. eneste jeg veit er at spesielt bassgjengivelsen i HU650'en ikke er noe særlig.

Vil ha mer guff, men det skal ikke under noen omstendigheter se uorginalt ut.

Heller mot FULL orginal premium pakke, HU850 med tilhørende center, 8.5" i dørene og orginal sub.

Så eventuelt bytte ut komponenter som høyttalere etterhvert. Er også et alternativ å bygge sub selv i reservehjulsbrønnen.
Er ikke lett å vite hva man skal gjøre nei...
Jeg holder på med en oppgadering sånn midt i mellom hi performens og premium sound... HU 803 på plass, skal/har 75w i alle dører, sub'en er på plass, PA 300 forsterker er på plass... begynner å lyde bra ettehvert nå...

Sjakalen
15/03/10, 11:16
Synes det ble kjempebra jeg med kun HU-603, PA300, høytallere satt inn i D-stolpen og original SUB montert. Begynner å skjønne hva det KAN bli med premium høytallere og HU-803.