PDA

Vis full versjon : Andersg`s 1996 940 stv - SOLGT



Sider : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11

andersg
05/03/13, 22:41
Update! Kokte silikonslangen nevnt over her og fikk tredd den på turboen med litt VV (vilje og vaselinvold). Blåst også støv av skralla, løsna bakdemperne, bytta til org. fjærer og skrudd det sammen igjen.
Kappa sund v-band-delen av gamle baklokket fra gamle turboen, hekta på nyturboen igjen og laina opp for den siste eksosbettan jeg trenger. 3cm rett 3"rør blei det, vanskeligere rørdragning har blitt gjort! Alt i alt en ultraproduktiv kveld! Fikk også konsumert en dryppende baconcheese.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/350.jpg

Marius
06/03/13, 12:54
ser bra ut....
jeg glemte jo lmm da. møkk

Øyvind G
06/03/13, 12:56
ser bra ut....
jeg glemte jo lmm da. møkk

Det var samtaleemne ca halve Tirsdagskvelden det :p

Marius
06/03/13, 12:59
Det var samtaleemne ca halve Tirsdagskvelden det :p

hahhaha. men må jo ned igjen da så

andersg
06/03/13, 18:11
Går fint det, bare gi en pling når du skal ned til Martin og hente bettær. Går unna her vettu, hehe, helt til Martin minte meg på at jeg rekker å vrake vinterbilen og slipper årsavgift hvis jeg rasker på. Så kan hende jeg får litt fortgang nå plutselig og blir ferdig før den tjuende.

andersg
10/03/13, 22:10
Punkta sammen til den nye turboen, tig'es på tirsdag. Burde også få WG og den siste silikonslangen jeg trenger da, så da kan jeg i teorien starte og kanskje kjøre den hjem :) Men vinterbilen har full tank og jeg veit tanken på 940'n er tom, så spørs om jeg gidder. Hehe. Dessuten så er den full retard å starte når det er kaldt, tror tempsensor i toppen er kapot. Teit om jeg ikke får gang på den en morgen på vei til jobb, spesielt teit siden jeg er førstemann på jobb.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/770.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/771.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/772.jpg

andersg
16/03/13, 01:24
I kveld starta skuta, med litt vilje. Bytta tempsensor i toppen, får se om den er bedre å starte når den er kald da. Flensen til olje inn på turbo krangla noe jævlig, aludriiiit som sprakk fort, den blei bare lavere og lavere, men nå er'n tett. Så åpna ikke dumpen, så skulle poppe hood'en. Vaiern hoppa av panserlåsen...
Men dumpen løsna 1km hjemmefra og jeg kom helskinna hjem!

Jo, også hadde jeg glemt å dra til ei bærekule, så jeg og Martin.S fikk oss en shakedown på E18.
Vellykka kveld!

Marius
16/03/13, 08:58
men fikk du klemt til noe da? eller er du snill gutt og kjører inn turboen???

Martin.S
16/03/13, 09:12
WG ble justert på feelingen og det bomma litt på ønskelig ladetrykk så han lader ikke mere enn ca. 0,6. Da er det ikke stort man får klemt til;) Og bilen min okkuperer bukken så vi får se når anders får justert staget lenger inn. Så kanskje det kan kalles en slags innkjøring:P

Marius
16/03/13, 09:13
hehe. han og det WG opplegget altså

andersg
17/03/13, 00:13
Hehe, jeg er formann på wastegater og frostplugger da. Er bare å ta en chill-pill når jeg setter i gang der.
Kaster inn noen bilder i mårra!

Driten flytter faktisk skikkelig bra på seg med 0.65 i trøkk, en vanlig høyttrykks 940 kan ta seg ei bolle. Enten så er IRX-turboen helt prima, ellers så begynte IHI'en å ta kveld ganske umiddelbart. Deilig med dønn stabilt trøkk også.
En gang i løpet av sommeren blir det grymmere pumpe i tanken og kanskje snik-låning av bredbåndslamdaen din Marius, så skal jeg tørre smyge meg over 1bar.

Martin.S
17/03/13, 00:15
Savner screemerpipen litt jeg:rolleyes:

9førrlars
17/03/13, 00:41
Gratulerer med start anders!;) Har en av dere screamerpipe?:D

andersg
17/03/13, 11:22
Litt ymse!

Martin kasta sammen siste eksosbettan for meg. Ikke helt fornøyd med TIGapparatet på jobben min, men sålenge det er tett er jeg fornøyd :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1306.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1307.jpg

Så skulle WG på turboen, det vakke barebare, den var jo ENORM (that what's she said). Så jeg kappa noe stål passe skeivt, vi tenkte litt høyt og braketten blei sveisa om, samt staget forlenga dertil like mye.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1308.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1309.jpg

Nå ser motorrommet slik ut. Utrolig nok ikke turbulens i LMM selvom den står i 30 grader vinkel ut av IC. Går som ei klokke. Dumpen høres ut som en Mitsubishi-dump fra 13c, bare slår litt mer når den åpner. Blir spennende hvor mye den bråker når det blir noe trøkk å snakke om :rolleyes: Ender vel opp med en resirk til slutt, hehe.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1310.jpg

Jævelen med AN-gjenger som måtte bli 14x1.5.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1311.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1312.jpg

Gikk jo fint det!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1313.jpg

Kappa av 1cm og plana den, så nå er den tett.

Et artig bonusbilde fra når Martin stakk av 10mm fra Supra-nava til Magnum. Fin oppspenning av spindel :rolleyes:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/1314.jpg

Marius
17/03/13, 11:39
ble bra det her... får få på skilter til sommern på 240en så vi kan ha litt sommercruising nedover i vestfold tror jeg... :p

andersg
17/03/13, 12:02
ble bra det her... får få på skilter til sommern på 240en så vi kan ha litt sommercruising nedover i vestfold tror jeg... :p

Det syns jeg! Vi griller og koser oss i verkstedet om sommer'n, det er rein hygge. Mye juging og drittslenging.

Marius
17/03/13, 12:03
Det syns jeg! Vi griller og koser oss i verkstedet om sommer'n, det er rein hygge. Mye juging og drittslenging.

hehehe. men til slike kvelder har jeg prøveskilt vettu

andersg
17/03/13, 12:04
Gratulerer med start anders!;) Har en av dere screamerpipe?:D

Takkemang! Hadde screamerpipe med forrige turboen, der hadde eksoshuset på turboen to høl ut istedenfor ett stort. Så da blei røret ut fra WG ført rett i bakken istedenfor inn i eksosen :rolleyes:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1476.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1477.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1478.jpg

The Sven
17/03/13, 12:35
Gikk jo fint det!

Haha :)

Er jo blitt mekaniker du nå Andy :) Blir bra, spent på å se hvordan den funker til våren :)

Pent sveist av Martin oxo.

andersg
17/03/13, 13:12
Hehe, det blir jeg nok aldri, jeg har bare god fantasi :p
Det blir skoi ja, blir vel på autoslalåm det :)

Martin.S
17/03/13, 13:46
Hehe, det blir jeg nok aldri, jeg har bare god fantasi :p
Det blir skoi ja, blir vel på autoslalåm det :)

Blir flink av å ha flinke folk rundt seg vettu;)

9førrlars
17/03/13, 18:50
Takkemang! Hadde screamerpipe med forrige turboen, der hadde eksoshuset på turboen to høl ut istedenfor ett stort. Så da blei røret ut fra WG ført rett i bakken istedenfor inn i eksosen :rolleyes:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1476.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1477.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1478.jpg
Grise gromt! ser bra ut ass, blææ vill ha screamer! savner det på sr20'en

andersg
17/03/13, 21:04
Det er bøllete det! Men den turboen døde, og deler av baklokket blei kappa sund og blei nytt baklokk til nye turboen...

9førrlars
18/03/13, 00:22
Haha, rart at den turboen døde gitt. Gått langt?:D

andersg
20/03/13, 17:26
Aner ikke, var en populær Borg Warner-turbo fra gæmle dæær, tålte ikke mye bruk uten dump før den var helt ferdig. Nå er den brevvekt/pynt :)

Kan oppdatere at jeg har fiksa vaier til panserlåsene! Såvidt.

Og hvis noe har tips til kaldstartproblene mine, så tas det veldig godt i mot: http://forum.vccn.no/showthread.php?53243-FK-er-dritt-%C3%A5-starte-n%C3%A5r-kald
Mistenker bensinpumpe, men syns det er rart den starter så lett når den er varm. Tenker at det kan være en sensor. Bytta til en annen tempsensor til motorstyringa jeg hadde, blei ikke noe forskjell. Pluggene har strøken farge, men hadde grop i seg etter gnisten :confused: Noe fuckup med tenning på kaldstart? Bankesensor? Virker som det trenger varme før det blir liv.

9førrlars
21/03/13, 21:07
lættis, da har den vel levd sine siste dager greit i din bil da:D 1 bar trykk da eller?

andersg
24/03/13, 22:04
Den gikk på det den ville lade den gærningen, fikk ikke kontroll på trøkket, dårlig utløp på WG så jeg fikk boostcreep utav milde. Når jeg hørte skrapelydene på tomgang var det et greit hint... ;)
Forøvrig bytta bensinfilter nå, hjalp ikke noe særlig men greit å gjøre uansett. Må få meg ny pumpe asap, må prime den ti ganger før jeg vrir om på kaldstart og da er den fortsatt lei. EU er bestilt, blir straukjent!

Marius
24/03/13, 22:29
kjøpe pumpe av klracing på elmia da vettu :cool:

Martin.S
24/03/13, 22:31
Ikke dumt, men anders går på økonomimodus nå vet jeg:P

Marius
24/03/13, 22:32
Ikke dumt, men anders går på økonomimodus nå vet jeg:P

hehe, det gjør vi alle for tiden. leke budsjettet er helt sprengt for tiden her i gården

andersg
25/03/13, 09:41
Vi får se, hvis jeg ikke spiser eller drikker fram til Elmia så går det kanskje :p Blei mye med strøm, tvlisens (brenn!), leie og kræsja både telefon, pc og bil samme dag.

andersg
04/04/13, 21:14
Plingplong! Skjer stadig ting og tang, sliter med å starte driten og den oppfører seg tidvis retardert. Ruser seg når den vil/ufrivillig cruisekontroll. Ukult å stå i kø når den plutselig vil stå å jasse på 4000rpm. Kan fint kjøre ti mil problemfritt, men når jeg f.eks småkjører i smågater/bykø osv. kan den kødde det til fullstendig.

Den var litt lei å starte i fjor høst også, men da sleit jeg ikke med det andre. Fra i fjor til i år har jeg bytta:

Turbo, trykkrør, LMM på trykkside, topppakning og litt annet mått.

Under feilsøking har jeg bytta bensinfilter, Walbropumpe i tanken, plugger, tempsensor til sprutet (brukt, har fungert) og samme med bankesensor.

Jassa opp litt trøkk til 0.7/0.8 i dag, det gikk faktisk noe voldsomt. Hekta på en pysventil mellom WG og vakuumslangen som går til et t-kryss hvor ene delen går til innsug og den andre til vakuumklokka til EGR ved innerskjermen. Kom på når jeg fresa avgårde at jeg har tatt trykkslange til turbotrykksmåleren der også, så tror ikke den viser helt rett lenger. Før stod trykkmåleren på 0.6 i vakuum på tomgang og smårista, men nå står den dønn på 0.4 i vakuum på tomgang. Får dra egen trykkslange til den fra innsug i mårra.

Bytta også til gammel lambdasonde (org. Bosch) da jeg hadde en ny fra Ebay jeg var skeptisk til, men den forble likedan.
Hørte også noe knitring ved full fres i dag, så hvis 0.8 er riktig og det er tenningsbank med 440cc dyser og Walbropumpe så er noe fette gæærnt...

Hassel
04/04/13, 21:16
Kan ikkr være chippen som kødder da?

Marius
04/04/13, 21:35
har du renset spjeldhus, vet du at spjeldsensor klikker inn og ut på signalet sitt, hvor høyt bensintrykk? orginal BTR eller justerbar?
skal fint lade 1bar med den turboen din uten bank mener da jeg..... ladet jo selv 1,3 på t3 trim 60 blablabla turbo med steg 1 chip og orginal bensinpumpe og dyser for noen år siden uten problemer

andersg
04/04/13, 21:36
Funka fisefint når jeg kjørte med verson 1, med 19t, 440cc dyser og LMM på sugeside.
Verson 2 var IHI-turbo (nybygd motor), dyser og LMM samme sted, ellers lite nytt, den var lei å starte når høsten kom men gikk som den skulle
Verson 3 nå er urørt over vinteren utenom turbo, noe rør og LMM på trykkside.

Er riiiimelig sikker på at LMM ikke er årsaken, den forårsaker ikke annet enn fusk ved lav last. Har hatt turbulens i LMM før, den er ikke sånn nå. Blir smågæærn av dette ass... Og evt. tenningsbank ved 0.8 er latterlig :p

Marius
04/04/13, 21:37
rettelse følger, jeg hadde 3,8 bar bensintrykk over orginaldysene da riktignok

Marius
04/04/13, 21:39
og rettelse nr 2. problemer hadde jeg i bøtter og spann for bilen daua jo inn i hvert jævla lyskryss og rundkjøringer..... men gikk bra på fullgass da!!

andersg
04/04/13, 21:41
har du renset spjeldhus, vet du at spjeldsensor klikker inn og ut på signalet sitt, hvor høyt bensintrykk? orginal BTR eller justerbar?
skal fint lade 1bar med den turboen din uten bank mener da jeg..... ladet jo selv 1,3 på t3 trim 60 blablabla turbo med steg 1 chip og orginal bensinpumpe og dyser for noen år siden uten problemer

Har ikke sjekka TPS, det er neste stopp! Har et F-innsug liggende jeg tenkte knabbe fra. Hvordan sjekker jeg om den er defekt? Slår på tenning og vrir på spjeldhus og hører etter klikk?
Har manometer rett før fuelrail, den ligger på 2.8-ish bar på tomgang med vakuum, har ikke sjekka uten. Tipper det ligger på 3bar som det skal, har som sagt kliss nye Walbro GSS340. Org btr, den burde holde til dette trykket? Vet som sagt ikke om måleren er rett pga. den lurvete vakuumslangedraginga jeg har gjort, det gikk skummelt rått. Det første jeg tenkte var at dette ikke kunne være rektig, bare tømte tredje i hjulspinn når jeg skulle på E18 opp til fartsgrensa + 60km/t til.
Org. btr.

Svar til rettelse ;) : Har LMM på trykk og åpen dump vettu, har ikke hatt noe problemos med det. Må få meg en AFR-måler!

Marius
04/04/13, 21:45
du trenger ikke sette på tenning eller noe. du skal såvidt vri på gassrulla så skal du høre ett klikk, det samme skal komme når du slipper den. martin har fått instruksjoner om dette
spjeldhuset sprayer du fult med bremserens eller noe
hvis du napper av vakumslangen til btr så ser du bensintrykket du har når du har turbotrykk, du kan klemme sammen den orginale litt da øker du trykket, jeg har ett par som jeg gjorde dette med.
men fort gjort å få litt for mye bensintrykk da så lønner seg å ha ett par ekstra. du kan få en av meg på 3,8 bar om jeg får en orginal urørt av deg. hehe
du har ikke noe falskluft problemer? sprayet over innsug osv med startgass for å se om den ruser seg?

Martin.S
04/04/13, 21:46
Jeg har fått opplæring!

andersg
04/04/13, 21:53
Bli med opp i mårra da bassetass, så blir jeg med og hente bilen din fra maler'n! Skrur ned trøkket igjen jeg ass hvis det er tenningsbank, smeller'e nå så får jeg infarkt og og rådebank i levra.

Marius
04/04/13, 21:55
skru opp heter det!
ondt skal ondt fordrive har jeg lært... bare å jazze i vei :cool:

andersg
04/04/13, 21:56
du trenger ikke sette på tenning eller noe. du skal såvidt vri på gassrulla så skal du høre ett klikk, det samme skal komme når du slipper den. martin har fått instruksjoner om dette
spjeldhuset sprayer du fult med bremserens eller noe
hvis du napper av vakumslangen til btr så ser du bensintrykket du har når du har turbotrykk, du kan klemme sammen den orginale litt da øker du trykket, jeg har ett par som jeg gjorde dette med.
men fort gjort å få litt for mye bensintrykk da så lønner seg å ha ett par ekstra. du kan få en av meg på 3,8 bar om jeg får en orginal urørt av deg. hehe
du har ikke noe falskluft problemer? sprayet over innsug osv med startgass for å se om den ruser seg?

Får få meg en AFR-måler og se, mer bensin er ikke alltid løsningen :p Har noen å ta av selv, hehe. Vi får se! Har ikke sjekka for falskluft nei. Den putrer fint på tomgang og kan gjøre det i mange minutter, før den plutselig tar seg en jump opp noen tusen omdreininger. Tråkker jeg på gassen mens den ruser seg så bare bobler den.


skru opp heter det!
ondt skal ondt fordrive har jeg lært... bare å jazze i vei :cool:

Haha, nei faan, detta er min eneste bil utenom enern, som jeg vurderer å selge, får nok magesår av niførn. Hvis det funker bra i sommer skal jeg spandere smidde stempler og borring til første overdim og maskinhoning neste vinter har jeg tenkt i et svakt øyeblikk.

Marius
04/04/13, 21:58
skrudd av oljepåfyllingslokket og kjent om det lukter bensin? kan jo være en eller to dyser som klikker eller chippene du kjører med.
tunnings ekke bra, sett tilbake til orginalt

Martin.S
04/04/13, 22:05
Bli med opp i mårra da bassetass, så blir jeg med og hente bilen din fra maler'n! Skrur ned trøkket igjen jeg ass hvis det er tenningsbank, smeller'e nå så får jeg infarkt og og rådebank i levra.

Skal se hva jeg får til i morgen da vet du;)

Må ikke få rådebank i levra, hørte om en som fikk rådebank i rævva. Er ikke noe spøk det heller!

Torra
05/04/13, 00:01
Datasprut.

andersg
05/04/13, 08:10
Ja takk, det blei diskutert seinest i går :p Er pris og uvitenhet (foreløpig) som stopper meg fra det. En lokal gærning påsto man fikk kms-sprut med stikk til org. motorstyring, plug and play med autotune-funksjon. Rart ikke flere har det da spør du meg...

andersg
05/04/13, 18:02
Kom over dette i stad. TPS er neste på to do-lista...



Opprinnelig postet av locked
LH 2.4 uten turbo har ingen lastsignal annet enn idle og open throttle. Den har ingen funksjon som tilsier fullgass (turbo har det)

3grader ekstra fortenning merkes godt på momentet i motoren på lavere turtall...
Turbo og LT har heller ikke WOT-signal fra gasspjeldet i 1995. Men den gir fortsatt lastsignal til tenningshjernen for å styre tenningen etter tenningsmappet, som er basert på hvor mye luft motoren får i seg.

andersg
05/04/13, 19:49
Der blei det skutt avgårde en bestilling fra summit på en 24" lang og 7" tjukk "three ported" Magnaflow lyddemper med 3" inn og ut, så blir det nok den klassiske S-svingen bakerst som originalt. Bare i 3" og rustfritt :D
Blei også en AN-kobling til olje inn til turbo og litt varmereflekterende teip (gull!), ekspansjonstanken er et kløyva kusehår unna trykkrøret.

Martin.S
05/04/13, 20:00
Der blei det skutt avgårde en bestilling fra summit på en 24" lang og 7" tjukk "three ported" Magnaflow lyddemper med 3" inn og ut, så blir det nok den klassiske S-svingen bakerst som originalt. Bare i 3" og rustfritt :D
Blei også en AN-kobling til olje inn til turbo og litt varmereflekterende teip (gull!), ekspansjonstanken er et kløyva kusehår unna trykkrøret.

Fett!

Ble ekstra påvirket av det jeg sa om eksosen din?

Øyvind G
05/04/13, 20:09
3" eksoshale? Det er jeg også sugen på!

elephant
05/04/13, 20:26
Serr? Bestefarssvingen i 3"?

Christian
05/04/13, 20:28
Hva er mer bølle enn det, da? :D

elephant
05/04/13, 20:29
Hørtes grise gromt ut! Men ser det ikke helt for meg, endaa.

Marius
05/04/13, 20:30
har bilder av dette på gamle dataen, går en rød 945 i østfold med 3" sving

andersg
05/04/13, 20:31
Det er en formidabel plan! Den bråker for mye, 100db på 3000rpm uten last. Er lei av å vekke de tre andre som bor i huset her også når jeg hoster i gang skuta kl. 05:20 om mårran, selv når jeg parkerer med rævva vekk fra huset 25m unna.

Øyvind G
05/04/13, 20:37
Hva er mer bølle enn det, da? :D

Ingenting er mer bølle en det. ;)

9førrlars
05/04/13, 21:30
Ja takk, det blei diskutert seinest i går :p Er pris og uvitenhet (foreløpig) som stopper meg fra det. En lokal gærning påsto man fikk kms-sprut med stikk til org. motorstyring, plug and play med autotune-funksjon. Rart ikke flere har det da spør du meg... KRB hadde tydeligvis rimelig og greit sprut til b230 rundt ca 7-8 laken. Kai roger hadde tydeligvis testa detta på sin mor's 945 og skulle funke utrolig bra. Det er faktisk ikke altfor dyrt. TIPS Hold deg unna megasquirt.

Marius
05/04/13, 21:35
hva er nr på de styreenhetene dine, skal se om jeg får rotet fram noen chipper til deg jeg
må ha en lekekompis i sommer vettu :cool:

volvoRsport
05/04/13, 21:52
En lokal gærning påsto man fikk kms-sprut med stikk til org. motorstyring, plug and play med autotune-funksjon. Rart ikke flere har det da spør du meg...

Civinco har jo også plug & play sprut til LH2.4, ikke mange som kjører med det heller.

andersg
05/04/13, 22:15
Hørt om Civinco, men visste ikke de hadde det. Får se hvordan det går med feilsøkinga, nytt sprut er siste krampetrekning. Skal finne det ut Marius! Blir en liten sjau i mårra, hatt bilen på eu :p Bytta ei bærekule, bremseslange og en beltespenne, mangler å bytte et belte (rift), knust lykteglass (tidenes steinsprut, hagleskudd), dårlig brekk og litt treig brems på ene sida foran. Bare småtteri :)

andersg
08/04/13, 19:16
TPS'en min klikka ikke, fått justért inn den nå. Tok hele spjeldet fra gamle motoren til Martin.S så jeg slapp å kødde. Når jeg fikk av mitt eget spjeld så klikka det plutselig, det vakke rart, staget fra hjulet til spjeldet var altfor stramt! Bortkasta jobb :rolleyes:
Nå ruser den seg ikke, er bare vanskelig å starte når den er kald nå. Og har motorlampe enda. Falskluft neste stopp.

Snart EU-ok og lav igjen med Futuraer, da skal takvinge og snowcap lakkes :) Vurderer også flatt tanklokk.

gl740turbo
08/04/13, 22:54
flatt tanklokk hjelper mye faktisk på utseende :) Har det på konebilen og det er sånn at du nesten glemmer hvor tanklokket er fordi det er slett å fint på siden :P

Christian
08/04/13, 23:00
Blir det ikke køddent å åpne det, da?

Jan-Einar Jenssen
09/04/13, 01:17
Blir det ikke køddent å åpne det, da?

nei, man bare presser litt med fingern mot der hengselen er så åpnes det :)

stussa på dette selv før jeg monterte :p

Martin.S
09/04/13, 13:21
nei, man bare presser litt med fingern mot der hengselen er så åpnes det :)

stussa på dette selv før jeg monterte :p

Hørtes ut som oppskriften til riper på taklokket;)

kermitt
09/04/13, 17:29
Det er virkelig ikke noe problem om du ikke er total putsbøg. Dessuten finnes det store fabrikker som lager lakk!

volvobrage
09/04/13, 18:19
Det er virkelig ikke noe problem om du ikke er total putsbøg. Dessuten finnes det store fabrikker som lager lakk!

Du snakker til Martin.S her:p

kermitt
09/04/13, 18:24
Vel du sier noe der :p La meg korrigere det. for den øvrige befolkning er det ikke noe problem, om du ikke er total putsbøg.

Martin.S
10/04/13, 10:44
Det er virkelig ikke noe problem om du ikke er total putsbøg. Dessuten finnes det store fabrikker som lager lakk!

Hehe, det er sant. Men om du har vippet over på det nivået at du er blitt totalt putsbøg, er dette skummelt. Kan gå ut over nattesøvnen. Ikke noe spøk!

andersg
10/04/13, 14:10
Jeg var på vei inn der etter Martin og Øyvind (værst!), men det kom til et punkt hvor jeg bare HELL NO! Men rein bil er digg da.

Øyvind G
10/04/13, 17:10
Jeg var på vei inn der etter Martin og Øyvind (værst!), men det kom til et punkt hvor jeg bare HELL NO! Men rein bil er digg da.

Nådde du det punktet når Einhellbakplaten din smeltet? :rolleyes:

Martin.S
10/04/13, 17:38
Nådde du det punktet når Einhellbakplaten din smeltet? :rolleyes:

Hehe, det beste var ned denne maskinen ble grise kjørt etterpå og til slutt tok fyr i hendene på anders. Jaja Einhell er gode greier det!

Øyvind G
10/04/13, 17:45
Hehe, det beste var ned denne maskinen ble grise kjørt etterpå og til slutt tok fyr i hendene på anders. Jaja Einhell er gode greier det!

Et godt eksempel på at man får det man betaler for. Den var heller ikke imponerende sprek og maskinen mangler turtallsregulator.

andersg
10/04/13, 20:52
Vakke så mye å hente der, det eneste den kan skimte med er at den går rundt. :p Blir nok en polerings. En gang!

Martin.S
10/04/13, 20:57
Kan låne den grønne steinknuser min når den tid kommer!

andersg
11/04/13, 22:41
LOL! Eugodkjent!

Christian
11/04/13, 22:44
http://media.tumblr.com/tumblr_lnwltqhA7R1qzj7lm.png

Hassel
12/04/13, 15:44
Skal ikke være lov... :p
Hvor mye paya du for kontroll? 1500? 500 kort, 1000 cash...

Øyvind G
12/04/13, 15:49
Skal ikke være lov... :p
Hvor mye paya du for kontroll? 1500? 500 kort, 1000 cash...

Dette har blitt gjort på riktig måte etter Norske lover og regler. :)

Hassel
12/04/13, 15:55
Pøh !

Martin.S
12/04/13, 16:26
Pøh !

Sant det. Tror du vi driver med monkey business?

andersg
12/04/13, 17:13
Fakta faen, Bassel! Hadde en bråte fillefeil, som nå er retta opp i. Fik fiksa de to siste feila i går med Martin og Øyvind, litt skeiv brems foran (glider til kalipper satt dønn) og nytt brekk :) Koseøkt med masse griseprat som vanlig.

Kjører båt for tida:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/927.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0028_zps262937e1.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/928.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0029_zps976cf7f4.jpg.html)

Bevis på suttings i tanken
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/929.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0171_zps43832302.jpg.html)

Fikk et bilde i farger av fotografen her om dagen, hadde bare i svart/hvitt fra før. Savn!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/930.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/8546925334_b2f14e410b_h_zps886ab9cc.jpg.html)

9førrlars
12/04/13, 17:41
Nydelig bilen din er. Moro å kjøre ferje!

Marius
14/04/13, 10:30
hvordan kom du i kontakt med kmcams fyren? har prøvd å ringe, og sende 2 stk mailer men ingen svar å få

Martin.S
14/04/13, 14:32
Anders ble med han hjem fra byen!

andersg
14/04/13, 15:34
Lol! Jeg bare mailet. Han er en busy mann, tror det er énmannsbedrift?
Lol nr 2 i dag! Får ikke dratt ut beltet lenger, gikk i vranglås i stad.

adrian.k
14/04/13, 16:42
Er det siste bildet tatt på presterød ungdomskole eller er det jeg som ser en likhet som er feil? Hehe :)
Grom bil iallefall!

andersg
14/04/13, 18:45
Du ser feil, det er på Kaldnes! Sving ned mot støperiet og første til høyre igjen, stod midt i glaninga der.
er sugen på å måle om det er signal i stikket til tempsensor til motorstyringa, siden den har vært like lei å starte siden nye motoren kom nedi og alt har vært byttet siden den tid :p

adrian.k
14/04/13, 19:30
Der ja! Så litt seinere at det var litt feil ja, ligna bare veldig sånn først! :)

Trond D.
16/04/13, 11:42
Sommer felger som er inn nå ;)

andersg
17/04/13, 18:38
Jada jada, dere nedi sørlige oljebyen har vel ikke minus om natta dere ;) Må få ut fingærn og kjøpe ny demper og få dreid den av 10cm, er det som stopper meg. Blåste den ene demperen i senke-fjærbeina i høst.

turb00le
17/04/13, 18:48
Går fint med sommerdekk nå da din loff.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

andersg
17/04/13, 19:19
Kanke ha på futuraene uten senk, det ække lov. Felger før senk er strengt ferboten.
Prøvde kaldstart uten stikket til tempgiver'n til motorstyringa, var helt lik. Må måle stikket og se om det er liv der, hvis det er det = ny tempgiver kjøpes.

Martin.S
17/04/13, 19:33
Du kan jo prøve den som står i 531 toppen min da. Den funka den og er jo grei å skru ut sånn som motoren står nå.

elephant
17/04/13, 20:04
Knabb mine ferdig dreide som Martin har da? Så kan du jo kjøpe inn nye så dreier han de ned.

andersg
17/04/13, 20:17
Jeg skal bare ha én demper, dessuten så er vel dine dreid 70mm, jeg skal ha 100mm :) Så jobb blire uansett!
Prøver gjerne den, Martin.

elephant
17/04/13, 20:52
Stemmer det.

Daruu
17/04/13, 21:10
Du må få deg tanklokk uten dulpen! :)

Trond D.
18/04/13, 12:41
ca.10grader på palme kysten ;)

andersg
22/04/13, 15:43
Ting humper framover! Martin.S har korta inn en demper for meg (igjen), den ene eksploderte i fjor :p, også høvla vi over en 940-manifold uten EGR og med bare én sprekk i :rolleyes:
Har en plan for E-innsug etterhvert, så da blir jeg kvitt EGR.

Blir gøy å få å senkefjærbeina med mer camber, om jeg merker noe forskjell. Gira på justérbare casterstag også på sikt. Men å få på senk og Porsche-felga ilø uka burde gå, er autoslalom til helgen!

Martin.S
26/04/13, 18:29
Nå er det vel på tide med en oppdatering vel?

andersg
26/04/13, 19:25
Er det? ;) Får ta noen bilder i mårra, er opptatt med å banke samboern med proteinshaker'n nå.

Marius
26/04/13, 19:59
gardemoen på dere?

Martin.S
26/04/13, 20:02
Ser sånn ut. Skal du eller?

Marius
26/04/13, 20:55
mulig jeg svinger innom på morran skal videre og sette inn motoren i 240en serru

volvobrage
26/04/13, 21:53
Litt felg inspirasjon;)
http://www.garaget.org/?car=326726&image=3078295

andersg
26/04/13, 22:14
Vi kommer tidlig Marius :)

ovlov86
26/04/13, 22:25
....sa brura.

Martin.S
26/04/13, 22:27
....sa brura.

Bedre med 3 sekunder i himmelen enn 2!

Marius
26/04/13, 22:31
Vi kommer tidlig Marius :)

da snakkes vi, er vel der mellom 11 og 12

andersg
27/04/13, 19:03
Viktig å ha noe gammal bråta å stri med Marius ;)
Fått kludra litt smått som vanlig. Begynte å bli ordentlig lei av 103 desibel +++ inni coupéen ved vanlig kjøring, bunna skalaen ved pådrag. Blei til at jeg handla inn tidenes potte som nevnt, fra Magnaflow, 24" lang og 7" rundt midten. 3x perforering :rolleyes:
Fikk også en deilig AN4 han til hun-kobling i 90 grader, samt gullteip til å isolere på ekspansjonstanken.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2021.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0183ss_zps2ee07eb0.jpg.html)

Deilig å bli kvitt den hjemmelaga dritærn her, den var en slu judas jeg ikke stolte på. Var alltid svett (sa brura). Skimter også bremserør/slange/pysventil-komboen fra WG. Funker som snus!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2022.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0184_zps0921b702.jpg.html)

Blått er race!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2023.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0185ss_zpsd97cb7ad.jpg.html)

Noen som vil ha gamle potta?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2024.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0186_zps488c705c.jpg.html)

Leita etter noe (som vanlig) i verkstedet, men fant istedenfor en manifold jeg kjøpte sammen med en 19T av Volvo-Lars her på forumet for noen år siden. Den er det ikke EGR-uttak i, så da var det bare å få høvla og sleika på den også! Heldigvis slapp jeg å porte for hånd denne gangen, jeg porter raskere enn kompressoren lader. Litt slapp i fiseringen den. Sjekk nesegrevet til Martin.S, hehe. Han har fått styre sveisen og maskinene som vanlig :) Stor takk og high five! Blir alltid årnings når vi slår huene sammen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2025.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0189ss_zps055fc1e7.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2026.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0190ss_zpsd56c4c0f.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2027.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0191s_zpsca68a4b9.jpg.html)

Så måtte det mekkes trygdesving i rævva.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2028.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0196_zps4c3cf0e3.jpg.html)

Rakk autoslalom i dag også :) Gøy som faen, bilen funka bedre med mer camber og bumpstops på demperne foran. Sikringen gikk til elvifta så den kokte over så det sang, fant sår i isolasjon på en ledning så der har det vært gnissing. Fikk liv i det, på med vann, tut og kjør nedbør. Nå har sensoren fått sjokk av varmen (lol), så vifta starter med en gang jeg setter i sikringen. Sykt bra vanntempsensor som ikke tåler å bli kokt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2029.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0206s_zps4201fff2.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2030.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0207_zpsbae79b68.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/2031.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/volvo%20940%20ah%20shiat/IMAG0208_zpsd2d666e6.jpg.html)

Kjørte på 1:12 på SS2. Husk det Marius!

Marius Skau
27/04/13, 20:18
Send potta hit du ^^

andersg
27/04/13, 20:26
Det blir andre gang du får en sånn potte av meg ;) Men den forrige forsvant vel med 850'in. Men jeg bruker ikke penger på å gi bort noe altså, spørs om jeg gidder sende :)

Marius Skau
27/04/13, 20:30
Det blir andre gang du får en sånn potte av meg ;) Men den forrige forsvant vel med 850'in. Men jeg bruker ikke penger på å gi bort noe altså, spørs om jeg gidder sende :)

Muli de gitt ^^ Nei den andre blei flytta på 240n og står der den dag idag ^^
Men må ha en til kjærringa sin 940 :P

Kan betale frakta jeg ^^ xD

Dan Bay-Johansen
28/04/13, 03:38
Snasen trygdesving =)

Er den enda lavere foran nå enn i fjor ?

Øyvind G
28/04/13, 08:14
Ser bra ut Anders. Slikt enderør har jeg vurdert en stund nå og når jeg ser på bildene dine her nå, så er det ingen tvil. Digger "bestefarsvingen"

andersg
28/04/13, 09:36
Det ække noe å lure på! Men du må til Moss eller Lier for å handle blanke rustfrie rør over disk.

Er ikke lavere i år, men har fått meg noen grader camber :) Slang på en 5mm slip on-spacer, men det er fortsatt mer klaring enn før. Planen er coilovere og lavere i rævva, samt mindre dekk på bakfelgene. Vil prøve å få den litt mer plan.

andersg
28/04/13, 11:03
Kliner inn noen bilder Glejen tok. Martin.S kjører på alle bildene da :rolleyes:

http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/IMG_7681.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/IMG_7680.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/IMG_7665.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/IMG_7663.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/IMG_7664.jpg

http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/IMG_7659.jpg

Marius Skau
28/04/13, 11:07
Likte 3"? bestefarsvingen :D

andersg
28/04/13, 11:32
Er 3" rostfreeeei! Martin.S har svingt med TIG'en igjen. Det demper masse lyd også, funker fjell. Blitt gyllen og fin også, etter litt varmgang.

volvobrage
28/04/13, 12:12
Heilt einig, kult med bestefarsving:)
Såg du skreiv i tråden min og sveising av e innsug:)Er det kun sveising eller lage deler og?

andersg
28/04/13, 13:02
Har en bekjent som skal grave etter innsug i roteloftet etterpå, men jeg får nok skaffet et ganskje kjapt uansett. Modding til å få på spjeld med TPS ordner jeg nok selv, er dyseholdere og braketter til org. fuelrail som jeg ikke får gjort selv :) Hva slags deler tenkte du på?

volvobrage
28/04/13, 16:04
Har en bekjent som skal grave etter innsug i roteloftet etterpå, men jeg får nok skaffet et ganskje kjapt uansett. Modding til å få på spjeld med TPS ordner jeg nok selv, er dyseholdere og braketter til org. fuelrail som jeg ikke får gjort selv :) Hva slags deler tenkte du på?
Tenkte på dyseholdarane og eventuelt festene til fuelrail:)Ordnar du det og eller?

andersg
28/04/13, 16:17
Materiale til å lage? Det skal jeg nok få til :) Tar det når jeg har fått innsug i hus, det er sideprosjekt uten ferdigstillelsesdato :rolleyes:

Martin.S
28/04/13, 16:43
Har en bekjent som skal grave etter innsug i roteloftet etterpå, men jeg får nok skaffet et ganskje kjapt uansett. Modding til å få på spjeld med TPS ordner jeg nok selv, er dyseholdere og braketter til org. fuelrail som jeg ikke får gjort selv :) Hva slags deler tenkte du på?

Fikkser vel det du Anders;)

andersg
28/04/13, 17:48
E-innsug har bevist positiv effekt, hadde vært gøy å fått til :) Var en på savärturbo som hadde tegna et E-innsug etter mål i et tegne/flowprogram, det hadde så gjevn fordeling av luft til alle 4cyl at han trodde han hadde gjort noe feil :p

Marius
28/04/13, 17:49
Kjørte på 1:12 på SS2. Husk det Marius!

bra tid, men kommer aldri til å slå den da jeg ikke har noen girkasse jeg kan gi gass med :(

andersg
28/04/13, 18:17
Får få deg noe du kan bruke på begge motorene, men det koster dollar... Blei fornøyd med det, måtte google SS2-tider for å sammenligne. Org. Escort Cosworther går på 1:13/14 :)

Martin.S
28/04/13, 18:23
Søkte litt på det jeg også. Så Samuelsen med v8 granadaen hadde klart å komme seg så vidt ned på den tiden du kjørte på. Og han har kjørt mye autoslalom. Så gikk tydeligvis ikke sakte.

The Sven
28/04/13, 18:26
Anders er naturtalent :) Hva kjørte du på Martin?

Martin.S
28/04/13, 18:48
Tok ikke noe tid når jeg kjørte.

Men kan jo nevne at jeg kjørte et sekund tregere enn Anders helt på slutten av sessongen i fjor. Det var min første første gang på autoslalom og første gang i bilen til Anders, på noen slags "bane":P:P

andersg
28/04/13, 18:56
Jeg hadde kjørt hele fem runder mer enn deg da bassefant ;) Men du har mer erfaring enn meg :) Dreit i bil og fikk lappen når jeg var nitten og et halvt år gammal, så var det plutselig dritgøy. Fikk lappen når alle de andre hadde herja fra seg.
Men den er raskere i år enn i fjor! Mer grep foran, poly og litt camber hjalp.

EDIT: alle slitedeler er igrunn nye foran nå. Veldig fin å kjøre.

Få meg ordentlig sperre så jeg kan gå tidligere på gassen etter tønna og 180-svingen i bånn så er det mer tid å kutte.

Martin.S
28/04/13, 19:02
Hehe, jeje. Gammalt gocart talent jeg vet du:P

Men vi fant fort ut at det må presses noe poly i bakstillinga di:)

Marius
28/04/13, 19:03
Får få deg noe du kan bruke på begge motorene, men det koster dollar... Blei fornøyd med det, måtte google SS2-tider for å sammenligne. Org. Escort Cosworther går på 1:13/14 :)

ja driver å leter etter kasse for tiden. så til sommern er nok mye gjort.... hehe

andersg
28/04/13, 19:15
Fant noen dritbillige på et engelsk volvoforum, men ebay-linken hadde gått ut :( Får investere i de små foran til bærearmene og de store under akselen i første omgang. Skal se på delebilen om det er noe subframe til bakaksel vi kan bokse og stive opp :)

Martin.S
28/04/13, 19:25
Høres ut som en plan!

The Sven
28/04/13, 19:28
Tok ikke noe tid når jeg kjørte.

Men kan jo nevne at jeg kjørte et sekund tregere enn Anders helt på slutten av sessongen i fjor. Det var min første første gang på autoslalom og første gang i bilen til Anders, på noen slags "bane":P:P

Lolz ;) Tenkte å høre om å få slå Anders i hans egen bil en gang jeg og, men får vente til han setter en tid som er verdt å slå :D

Neida. 1:12 måtte være gørbra! Anders kjører fine linjer :)

volvobrage
28/04/13, 19:31
Har deke tatt minutt eller timar på bana????:p

Tøft at du kjører såpass bra med god gammal murstein:)
Men få av panser bhen..spesielt viss panseret ditt er bra i lakken, varer ikkje lenge med bhen

Martin.S
28/04/13, 20:04
Men få av panser bhen..spesielt viss panseret ditt er bra i lakken, varer ikkje lenge med bhen

Rolig nå!

andersg
28/04/13, 20:52
Takk for søte ord søtinger.

BHen er bommull på innsiden og skånsom, og panseret er dårlig, så der gjør jeg litt som jeg vi ;) Hehe.

Både jeg og Martin har øye for linjer vil jeg si, Martin har noen år på godt nivå med trial-motorsykkel og jeg med utforsykling.

Christian
28/04/13, 23:08
Jeg kjørte 1.18 med min. :p

volvobrage
29/04/13, 06:43
Rolig nå!

Ein kompis har det på golfen sin, og no kan han ikkje ta den av uten og lakkere panseret:p Samme innside som på din anders, men det samlar seg stein og skit som riper opp under

Dan Bay-Johansen
29/04/13, 07:38
Ein kompis har det på golfen sin, og no kan han ikkje ta den av uten og lakkere panseret:p Samme innside som på din anders, men det samlar seg stein og skit som riper opp under

Lide for skjønnheten? Eller noe i den duren ;-)

Sendt fra mobilen min.

Martin.S
29/04/13, 10:02
Lide for skjønnheten? Eller noe i den duren ;-)

Sendt fra mobilen min.

Akkurat, satt som et skudd på bilen til Anders.

andersg
29/04/13, 19:14
Panseret mitt ser ikke ut, så det får gå :) Foreløpig. Nytt panser er på to do-lista, etterhvert, sånn plutselig.

Marius
29/04/13, 19:52
Ja. Martin finner vel plutselig ett hvit lakkert nedi gata igjen tenker jeg

andersg
29/04/13, 19:56
Haha, av Jugærn! Jævlig flott strøk, ramla en hvit snow-cap inn her om dagen også som jeg har glemt å skrive om. Hakk i den også, så må lakkes sammen med vinga. Neppe tilfeldig :rolleyes:

Marius
29/04/13, 20:26
Haha, av Jugærn! Jævlig flott strøk, ramla en hvit snow-cap inn her om dagen også som jeg har glemt å skrive om. Hakk i den også, så må lakkes sammen med vinga. Neppe tilfeldig :rolleyes:
Værre enn i oslo dere der nede......

Hassel
29/04/13, 20:41
BH er bare gromt :)

andersg
29/04/13, 21:07
Værre enn i oslo dere der nede......

Faan ække rart det, halvparten og foreldra her er jo søsken.

Marius
29/04/13, 21:15
hehehe :cool:

Marius
30/04/13, 15:56
startet du opp motoren din på mineral olje??

andersg
01/05/13, 01:16
Jepp! Første gang 2000rpm 20min med mineral, så bytte olje og filter. Neste runde, ny mineral, ut og kjøre en tur med litt ringtrykk (pådrag/motorbrems). Neste runde, fullsynt hva enn du vil kjøre med, innkjøring 95% ferdig :)

Fulgte dette etter et innlegg av SWR. Har funket flott for meg, motoren bruker ikke en dråpe mer olje enn den lekker.

Øyvind G
01/05/13, 08:14
Jepp! Første gang 2000rpm 20min med mineral, så bytte olje og filter. Neste runde, ny mineral, ut og kjøre en tur med litt ringtrykk (pådrag/motorbrems). Neste runde, fullsynt hva enn du vil kjøre med, innkjøring 95% ferdig :)

Fulgte dette etter et innlegg av SWR. Har funket flott for meg, motoren bruker ikke en dråpe mer olje enn den lekker.

Hvordan har du klart å måle det Anders? :rolleyes:

andersg
01/05/13, 10:43
Fingern i munn og ut vinduet i fart :)

Marius Skau
01/05/13, 11:30
Du må sende meg kontonr mr :D

Joakim-G_R
03/05/13, 10:29
Trenger mer klistremerker.

andersg
03/05/13, 11:37
I love haters! Taræ en chill pill Jokke, du har bare nææga i dag ;) Haha.

Holder med Neverbeen på bakluka. Når bilen endelig har fått jomrurunden på Nurburgring skal jeg skrape bort Never så det bare står "Been".

Martin.S
03/05/13, 15:38
Til sommern det:o

Øyvind G
03/05/13, 16:25
Ikke glem bjørnen på IC da. ;)

andersg
03/05/13, 19:33
Farken, den glemte jeg selv. Er en gjemt pedobear der også ja.

niførrlars knipsa to bilder på utstillinga natt til 1mai :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/22.jpg (http://s1072.photobucket.com/user/identity91/media/IMG_2818_zpsa22d2382.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/23.jpg (http://s1072.photobucket.com/user/identity91/media/IMG_2819_zpsb42d763a.jpg.html)

Christian
03/05/13, 19:35
Orginal turbo!

Jan-Einar Jenssen
03/05/13, 20:54
oransje blinkers gjorde mye av helheten der :)

andersg
03/05/13, 23:36
Enig :) Kjøpte nye ganske tidlig når jeg fikk bilen, freshe og fine.

Må stikke til en dekal/reklamebutikk og få laga opp nye klistremerker til senterkoppene, de er veldig solfalma. Porsche-fargene må værra litt knæsje, som blinkersene.

9førrlars
04/05/13, 02:59
Ikke beste kvaliteten med en Iphone 5 men.. shit au!

Martin.S
04/05/13, 08:37
Ikke dårlig heller til å være en mobil. Mye bedre enn kvaliteten på en del andre bilder her på forumet.

Øyvind G
04/05/13, 09:32
Ikke dårlig heller til å være en mobil. Mye bedre enn kvaliteten på en del andre bilder her på forumet.

Det er noen som tar bilder med samme kvalitet som lysbilder fra 50 tallet. Skjønner ikke hvordan det er mulig jeg, selv med mobiltelefonen.

ovlov86
04/05/13, 10:21
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/295.jpg

9førrlars
04/05/13, 17:15
Ikke dårlig heller til å være en mobil. Mye bedre enn kvaliteten på en del andre bilder her på forumet.
Joa, har tittet på en del bilder her på forumet og noen må bruke mye rart. Ser ikke vitsen i å ta bilder om kvaliteten er på bånn. :) Måtte bli telefon for denne gang.

andersg
07/05/13, 21:00
Da har jeg fått lempa sammen eksosen igjen etter utkjørselen fra natt1mai-treffet røska en klammeret i filler. Også forhåpentligvis fått olje inn på turbo tett, den jævelen har vært vrang. Tok innsvingen på den i dag, fikk den dønn plan, friska opp pakning, tynn film pakningssement-something og litt annet smått. Var ihvertfall tørr når jeg kom hjem etter 4mil kjøring. Til hælja skal eksosen helsveises, har to v-bandklemmer som også bør brukes... Har allerede en rett etter turbo, det er snadder.

Blei litt for mye for telefonen detta, så den blei sjalu og selvdestruerte batteriet sitt :)

Lagt ut Golfen for salg også.

andersg
11/05/13, 19:06
Nå blir denne stående pent i ro i 3mnd, bestemt meg for å sykle til jobb :)

Revell
11/05/13, 19:43
Har du blitt sånn wannabehushovd med kondomdrakt og høyt dødsønske langs norske veier gjerne 3 i bredden....

andersg
11/05/13, 21:01
Nei, blei jassa opp av pasasjeren til å tømme andregir, rett i lasersiktet. Heldigvis har jeg noen tusen timer på sykkelsetet fra konkurrering og trening :) Sykler bare i skauen jeg, så stryk jeg fra den statistikken ;)

Shaiko
11/05/13, 21:27
Woooot? :o

Mener du at du har gitt fra deg rettigheten til og ferdes rundt i trafikken med motor?

andersg
11/05/13, 23:46
Viktig å dele på godene vettu! Litt surt når masepasasjeren måtte ta over kjøringa, men det får gå. Sykling er fint! Kanskje jeg kan leie ut bilen framover. Noen som vil kjøre den på autoslalom?

Shaiko
11/05/13, 23:50
Haha. Klarer ikke og forestille meg hvor surt det er (enda).
Når er neste autoslalom?

Christian
11/05/13, 23:51
20.05, andre pinsedag.

Marius
12/05/13, 07:05
Kondolerer Anders :p

Martin.S
12/05/13, 08:42
Viktig å dele på godene vettu! Litt surt når masepasasjeren måtte ta over kjøringa, men det får gå. Sykling er fint! Kanskje jeg kan leie ut bilen framover. Noen som vil kjøre den på autoslalom?

Stiller som sjåfør jeg vettu anders;)

Martin.S
12/05/13, 09:05
Ser det er flere som lider samme skjebne: http://tb.no/nyheter/tre-sjaforer-mistet-lappen-i-nedre-langgate-1.7883928

Du hadde nest raskest hastighet på denne rettstrekka. Ikke dårlig det da:p

Joakim-G_R
12/05/13, 10:27
Jeg kan vrake bilen på autoslalom jeg. Null stress!

The Sven
12/05/13, 11:41
Viktig å dele på godene vettu! Litt surt når masepasasjeren måtte ta over kjøringa, men det får gå. Sykling er fint! Kanskje jeg kan leie ut bilen framover. Noen som vil kjøre den på autoslalom?

Jeg :D Må jo være den som kvalifiserer best (mtp sympatipoeng) ettersom jeg har vært uten Volvo så lenge ;)

Kondolanser for mangel på førerrett btw... Var 5 km/t unna rett over nyttår selv! Var visst fortere gjort enn jeg trodde.

sekse
12/05/13, 11:48
Kjipt med lappen, gjort det sjæl for noen år siden.

Ble tre mnd på sykkel for min del også, knallbra måte å komme i form på ;)

andersg
12/05/13, 11:55
Kom og hent bil! Oljekanna ligger baki :p
Ække så mye å syte over, var min høyrefot som gjorde det. Har skaffa meg en landeveisykkel med ett gir, fastnav og én brems, så nå blir det lår.

Det råeste er at jeg blei målt sidelengs i full hjulspinn. Lurte på om senken var godkjent også. Fikk lirt av meg et bra svar på det, så det var greit.

Hassel
12/05/13, 12:29
Hva sa du med svar på senken?! :p
Slapp visning eller? ;)

andersg
12/05/13, 12:40
Blei ikke visning :) Sa sannheten vel!

9førrlars
12/05/13, 23:39
Fikk du sjekka ut rent a wife Anders ? :D

andersg
13/05/13, 19:34
Nei farken, nettsida er nede! Sykt skuffa.

(for de som lurer: det feide forbi en Fiat 500 med RENTAWIFE.NO langs hele siden men 9førrlars var og kjøpte gamle potta mi)

Shaiko
13/05/13, 19:45
Awesome! Hvorfor stoppa du ikke fiaten?

andersg
13/05/13, 20:13
Blei stum av beundring! So close... Kunne fått meg en Tatjana som tåler alt.

Martin.S
13/05/13, 20:47
Hehe hva hadde rob sagt da?

andersg
13/05/13, 21:33
Rob the Robot er så kjipert på godsakene, blir ikke noe kubbe å få der i gården. Er som å være i et real life Paradise Hotel i denna leiligheten. Bare kiling på pungen men biter aldri over lissom.

9førrlars
13/05/13, 22:26
Hadde vært strålende å leid en Anastazja? xD haha.

Joakim-G_R
13/05/13, 23:05
Merkelig, det er lovlig å leie seg en kone for en kveld, men ikke prøv å ta betalt for sexen!

Like kjipt som et ordentlig ekteskap jo.

andersg
14/05/13, 22:22
Bare hu har lappen driter jeg i resten...

Martin.S
15/05/13, 18:25
Bare hu har lappen driter jeg i resten...

Hahaha. Det hadde løst hvordan du skal komme deg på jobb når du begynner ekstra tidlig!!

Marius
15/05/13, 20:23
gardemoen på dere til mandag??

andersg
15/05/13, 20:33
Aaaaaner ikke! På deg? Martin skal selge noe greier, så han var hissen ihvertfall.

Marius
15/05/13, 20:34
blir vel å ta turen å titte og juge med dere isåfall. bilen har jo enda ikke kommet på hjula sine da jeg mangler en haug med deler som psoten tydligvis lager selv eller noe.... :mad: så dårlig med kjøring i hverfall

Joakim-G_R
16/05/13, 07:13
Kom for juginga sin del. :)

andersg
16/05/13, 15:11
Håpløst tilfelle Marius. Hva mangler du? Jeg og Martin kommer for juging og snoking.

Marius
16/05/13, 19:11
intercooler, luft filter, masse an deler til bensin opplegget, div silikon og alu bend til luft filter og lmm.....

andersg
20/05/13, 20:55
Bare å få gang Marius!

Fikk piska bilen rundt på en høy 1:12 på SS2 i dag :) Takk til Sven som co-pilot.

The Sven
20/05/13, 21:42
Takk for lån av bil ;) Tida på 1:12.90 tilfaller jo ledsageren, siden det er han som juridisk sett er fører av kjøretøyet under øvelseskjøring. AKA meg, hehe...

andersg
22/05/13, 16:13
Hehe, godt jeg ikke snurrer sånn som ledsager driver med da ;)

Forøvrig gått 3 uker til helgen uten mottatt anmeldelse/bot/dokumentasjon. Da har man klagerett.

Øyvind G
22/05/13, 16:14
Hehe, godt jeg ikke snurrer sånn som ledsager driver med da ;)

Forøvrig gått 3 uker til helgen uten mottatt anmeldelse/bot/dokumentasjon. Da har man klagerett.

Er dette tilfelle så er det vel slik at du får den igjen?

Christian
22/05/13, 18:06
Hvis man ikke godtar førerkortbeslag, har politiet tre uker på seg til å opprette sak på forholdet. Hvis de ikke gjør det, får du tilbake førerkortet.
Hvis du har godtatt beslaget, har de så lang tid de vil.

Øyvind G
22/05/13, 18:22
Hvis man ikke godtar førerkortbeslag, har politiet tre uker på seg til å opprette sak på forholdet. Hvis de ikke gjør det, får du tilbake førerkortet.
Hvis du har godtatt beslaget, har de så lang tid de vil.

Selvfølgelig. Da har det nok ikke noe å si for Anders sin del da.

andersg
22/05/13, 20:02
Merker de har god tid!

Martin.S
22/05/13, 20:08
Merker de har god tid!

Hørte det var faren til fredrik som tok seg av det;);)

Torra
22/05/13, 20:36
Bare å trekke tilbake godtakelsen av førerkortbeslaget det :p

eab
22/05/13, 20:51
I tilfeller der det er ganske opplagte saker så er det egentlig ikke noe vits i å trekke samtykket. Den "de har bare 3 uker på seg" greia gjelder det midlertidige førerkortbeslaget. Når politijuristen har utferdiget et forelegg og sånt så må du uansett levere det fra deg igjen. Kjipt å få igjen lappen (såfremt de ikke roter seg til tingretten før den tid) bare for å måtte sende den tilbake igjen etter ei lita stund.

Den tiden de nå har førerkortet i sin varetekt regnes inn i beslagstiden. Dessuten er det ingen straff å miste førerkortet, det er pengene du må ut med som er straffa. Førerkortbeslaget er bare en "administrativ avgjørelse", som de så fint kaller det :P

The Sven
22/05/13, 20:53
Å miste lappen er jo en ren gavepakke for anders, han kommer til å bli i superform til bikinisesongen!

Christian
23/05/13, 11:44
Jeg tror han er veldig fornøyd med å sykle nå om dagen, i det fine været. :D

turb00le
23/05/13, 12:06
"Sleng over beibiolja, er på ferie"

andersg
23/05/13, 17:42
Størst grill gjør meg vill!!!

Drit i å ha flomvarsel når jeg sykler 2 mil tur retur og står opp kl4 ah.

Joakim-G_R
24/05/13, 08:55
Skipper legdays på gymmet nå da?

andersg
24/05/13, 11:29
Friends never let friends skip leg day! Men jo, gjør det. Har korsryggkødd også så blir lite bein og korsrygg utenom sykling gitt.

Hassel
24/05/13, 22:15
3042

Skipped leg day someone?!

ovlov86
24/05/13, 23:03
Han vil vel ligne på han her:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/1970.jpg

andersg
26/05/13, 22:30
Var på Sørmarka Konferansesenter hele hælja, la ann Jonny-sveis for å gli inn i miljøet. Det var innertier!
Blir ikke manko på biff på beina her guttærrrrr, ikke vær redd.

Noen som vil kjøre den til Sørlandstreffet?

Joakim-G_R
26/05/13, 23:08
blir skipped chest day da, som han tyske syklisten?

Daruu
28/05/13, 11:50
Du har korta dempere foran, har du ikke?
Hvor mye korta du de evt? Og hva slags dempere?

Christian
28/05/13, 12:35
Biltema, kappa 10cm og dreid ny gjenge på toppen.

andersg
28/05/13, 15:42
Correcto mondo! Har en plan for senk av bærekule og endeledd i samme spacer.

Daruu
28/05/13, 23:29
Å det funker ok? Har du fortsatt "koningen" på bunnen av gjengepartiet?

Tenkte å investere i noen nye som kortes inn selv.

Øyvind G
28/05/13, 23:31
Skal du være med på Sørlandstreffet Gundersen?

andersg
29/05/13, 18:53
Å det funker ok? Har du fortsatt "koningen" på bunnen av gjengepartiet?

Tenkte å investere i noen nye som kortes inn selv.

Ja, det nye vi laga er identisk med en vanlig dempertopp. Funker fjell, har en gummiring fra bumpstop'en, ellers kan du bunne med et smell.


Skal du være med på Sørlandstreffet Gundersen?

Åjajaja! Men bilen står.

Christian
29/05/13, 20:58
Kan rulle den ned for deg jeg.

andersg
29/05/13, 22:04
Det hadde du fått lov til vettu, men raddisen sprakk når den kokte på SS2... :rolleyes:

Torra
29/05/13, 22:46
Har lenge gådd å lurka rundt og lurt på hvordan du egentlig spenner opp demperen når du dreier den ned?

Christian
29/05/13, 22:48
Hvis chucksen tillater det, spenn opp i stempelstanga.

Shaiko
29/05/13, 22:55
Hvor du skal spenne opp i stempel stanga så burde du ha nylon brakker isåfall. Men skal ha en rimlig stor dreibenk for og få hele demperen inn i kjoksen?. Er vel selvfølgelig sikkert mange små som har plass til dette også kanskje.? Har dreia ned en demper bare med og spenne fasst flaska til stempelet og bare kjørt rolig mating

Øyvind G
29/05/13, 23:05
Det hadde du fått lov til vettu, men raddisen sprakk når den kokte på SS2... :rolleyes:

Fort gjort å skifte den da. Hvis Christian har mulighet til å være med dedover så synes jeg du skal fikse den jeg. :)

Torra
29/05/13, 23:47
Ville ikke følt med helt komfortabel med å spenne opp stempelstanga og la all den massen henge løst inni kjoksen, stanga sitter jo ikke dønn fast :p Men det funker sikkert om man stunter litt :p

Trond D.
30/05/13, 10:42
Parkerer selv 945`n å sitter på til treffet...Bare å se etter biler med svart på skiltet :p

kimove
30/05/13, 15:45
Ville ikke følt med helt komfortabel med å spenne opp stempelstanga og la all den massen henge løst inni kjoksen, stanga sitter jo ikke dønn fast :p Men det funker sikkert om man stunter litt :p

Det er ikke noe problem, demperen drar ikke noen vei :) har gjort dette flere ganger med litt kopperplate mellom bakkene og stempelstanga :)

andersg
30/05/13, 15:57
Har tilgang til en rått heftig verktøykjeller gjennom Martin.S, vi spenner opp rundt stempelstanga. Gjort det tre ganger til meg og to til en annen her på forumet, ikkeno stress.

Er sugen på å fikse raddisen ja, men er så knot å komma seg til verkstedet og til Biltema osv. Og vi drar jo i mårra. Ankepunktet er at vi er aaakkurat mange nok til en hytte, så hvis jeg skal ha med en så må vi ha en hytte til.

Christian
02/06/13, 20:41
Sjekk denne filmen, fra rundt 5.00 min. Så ser du hva jeg mente med fjøra.

http://www.youtube.com/watch?v=MQX80dMWP_8

andersg
03/06/13, 14:34
Jappi, skjønte det! Avklept jekkestropp typ bæd æss?

Joakim-G_R
03/06/13, 14:46
Kom ikke Amazon med det orginalt da?

kermitt
03/06/13, 15:03
Jo, Amazon har det originalt.

Anders Dybvadsskog
03/06/13, 15:54
Har amazonen slik stroppe bak?:p

Marius
03/06/13, 17:14
en gammel kolega av pappa hadde så lav 240 på 90tallet at begge fjørene bak hoppet ut over en fartsdump, ble wire på han etterpå.
hører med til historien at den bilen var så lav at eksosklemmene subbet i verkstedgulvet.... 3" eksos seff.
det var gode tider, forgasserturbo med mr rallycross trykkboks og div snacks

Christian
03/06/13, 17:45
en gammel kolega av pappa hadde så lav 240 på 90tallet at begge fjørene bak hoppet ut over en fartsdump, ble wire på han etterpå.
hører med til historien at den bilen var så lav at eksosklemmene subbet i verkstedgulvet.... 3" eksos seff.
det var gode tider, forgasserturbo med mr rallycross trykkboks og div snacks

Episk sammenligning, vi mista en eksosklemme på vei til sørlandstreffet, og det var på en fotgjengerovergang. Altså malingen på asfalten var for tykk.

Joakim-G_R
03/06/13, 17:48
Det værste de bilene mistet var ikke eksosklemmene, men kjøreegenskapene.

Martin.S
03/06/13, 18:46
Fin som snus å kjøre den skuta der allså!

andersg
03/06/13, 19:36
Jeg har slangeklemmer bak nå :p

Haha, vi fant igjen eksosklemma. Den var MUNCHA. Eksosen er ganske TOOOIT oppunder gulvet nå, men er fortsatt gjevnlig nedi (når Christian kjører).

Den er faktisk kung å kjøre. Var raskeste bil med gatedekk på SS2 faktisk.

Martin.S
03/06/13, 19:46
Jeg har slangeklemmer bak nå :p

Samme her. Har faktisk miste en bakfjær en gang vet du, var spennende det.


men er fortsatt gjevnlig nedi (når Christian kjører).

Har aldri skjedd med meg i den bilen, må være noe med sjåføren:p