PDA

Vis full versjon : Andersg`s 1996 940 stv - SOLGT



Sider : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11

The Sven
23/09/12, 20:55
Må være veldig lavt plassert den turboen der hvis downpipe skal gå klar av torpedoveggen?

Nydelige sveiser btw :)

andersg
23/09/12, 21:14
Downpipen kysser varmeskoldet, så da har jeg endelig fått heva eksosen litt i samme slengen. :) KL-Racing-passformen er skadeskutt ut av esken, godt å få retta litt på det.

Martin var egentlig bare fornøyd med flensen, resten var helt greit! Lissom!

EDIT: lavt og lavt, bruker org. manifold.

andersg
25/09/12, 22:06
Den jævla clutchen jeg har hatt liggende en stund går meg på nervene. Den frier ikke ut, så bilen står der nå godt planta i fri. :p Aner ikke hva den er til igrunn. Fått feil trykkplate?
Den har disse talla. Stumt senter.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1749.jpg

Noen andre festlige bilder! Vannet rant gjennom, var en gammel defa som var synderen... Pluggjävel!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1750.jpg

Slik tar man ut en frostplugg!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1751.jpg

Og en liten bonus...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1752.jpg (http://s181.photobucket.com/albums/x38/andersarg/volvo%20940%20ah%20shiat/?action=view&current=VIDEO0016.mp4)

Følger denne innkjøringsmalen til SWR:


Sitat Opprinnelig postet av Audun Vis post
fyl på en miniralsk motorolje,som vill få lager,stempelringer etc til og slite seg til.
Lagre slites ikke til. Noensinne. Slites de, dør de.

Det viktigste av alt med hele innkjøringa er å ha den driftsvarm, så belaste den relativt hardt og variabelt i noen mil så sylindertrykket får ringene til å sette seg. Så skifte olje og filter.

Grunnen til at man bruker billig olje på oppstarten? Den skal ut igjen 30 min etterpå og ingen motorer nærmer seg bruddgrensa til NOEN oljefilm når de har 1500 varv og null belastning...hvis ikke noe er mekanisk feil. Forskjellen mellom ny billigolje og ny superduperolje er prisen og ikke mye annet. Forskjellen mellom billigolje og superduperolje etter 8000 km er STOR.

Så første oppstart, opp på 1500 varv eller så, la stå uten belastning til gjennomvarm. Dvs, minst 10 min etter at vanntempen er på driftstemp. Det er olja som skal være driftsvarm. Tapp den så og bytt filter. Selv om du vasket ALT i hele motoren med tannbørsten din før du monterte skal jeg banne på at du får store øyne når du ser gørra som kommer ut med olja..

Så ny olje og filter, relativt billig olje fungerer fremdeles helt fint, du skal ikke kjøre tur-retur Cape Town på den. Kjør den igjen opp til du har varm olje, så svinger du ut på veien og belaster den som skrevet over. Tapp igjen, og få atter en gang over alt det grå pulveret som følger med ut.. Husk filteret.

Fyll så med superduperultraslick-olja du har tenkt å bruke, og bruk den som vanlig, for etter foregående prosedyre er den 95% ferdig innslitt. Den lille resten kommer seg etter lengre tids bruk. Det viktigste er å få satt ringene så mye som mulig før denne "glatte" perioden kommer.

Marius
25/09/12, 23:10
Du rekker søndagen ser jeg.....

ovlov86
26/09/12, 00:11
Gjorde du sånn?

J9Lx7chd5X8&feature=fvwrel

andersg
26/09/12, 07:42
Får ikke sett vedlegget ditt på telefon, Ovlov.

Får se da Marius, trenger trykkplate ASAP! Den jeg har blir det såvidt spenn i før stempelet flyr ut av pumpa. Ser dog ut til at jeg har riktig lamell.

Marius
26/09/12, 09:28
Pedersen har plate. Koster litt men er vel verdt å få kjørt nå før vinter'n?

andersg
26/09/12, 10:52
Har de løs plate? Håpløst å manøvrere på liten knottetelefon. Får se når jeg kommer hjem. Fikk med meg at de har org. helsats for to tusen.
Men er mulig jeg har hånd på en ny plate her lokalt. :) Finner ut i kveld.

Skal kjøre den en gang til ja, det er ikke tvil.

Kan melde om at innsugsslangen min disser i panikk når turboen chatrer! Dump får jeg skaffe meg i løpet av vinteren.

Marius
26/09/12, 11:12
Tryckplatta 240mm förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k
dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 480 Nm (ny siffra, enligt Sachs) med standard organisk lamell.
TP-712 3295:-

Martin.S
26/09/12, 15:49
få tak i trykkplate så er bilen i gang til søndag anders. Hadde vært stas med en tur.

andersg
26/09/12, 15:55
Takkar! Får svar om volvolars her på forumet har trykkplate, hvis ikke får jeg krutte over dammen og hente trykkplate. Tar med lamellen også for å sammenligne for sikkerhetsskyld. Solgte unna gamleclutchen for lenge siden uten å sammenligne først...

Småspenstig pris, men jeg er kanskje og snuser på 400nm i motor så det lønner seg nok.

andersg
26/09/12, 15:56
få tak i trykkplate så er bilen i gang til søndag anders. Hadde vært stas med en tur.

Jeg er over snittet heltent for å spytte flammer fra screamern! Er på saken! Enten så har Lars, ellers så fyker jeg over til Østføld til fredag når jeg er tidlig ferdig og kjøper på Pedersen.

Marius
26/09/12, 15:57
jeg hadde ikke kjøpt orginal trykkplate for den slurer bare du ser på gassen, det er jeg nesten helt sikker på......

andersg
26/09/12, 16:06
Tror egentlig det jeg og. Det holdt forrige gang med 19t og 1bar, men hvor mye som slapp gjennom fiseringene til stemplene er det ingen som vet. :p
Forrige eier (amøbe) hadde visst bytte clutch, og utløserlageret skreik i første kryss første kjøretur. Den clutchen holdt faktisk hele tiden, og lever videre i en husmortrimma 940 nå som blir herja med utav det milde.

Tror jeg må ta meg råd til Pedersen-tur... Da får jeg sikkert ubrukelig deilig clutchpedal!

Marius
26/09/12, 16:08
pedalen blir ikke så ille, jeg kjørte med samme plate bare 228mm pga enkeltmasse og det gikk helt fint, likte den bedre enn orginal pedalen.
bedre å kjøpe plate nå og vite at alt er i orden enn å slure ut på første pådrag for så å måtte ta ned kassa og drit igjen... hehe
men dere har jo bukk så er jo litt enklere da.

Marius
26/09/12, 16:09
skal du selge den orginale oljefilter flyttern du har på den blokka du kappet ut frost pluggen av?

The Sven
26/09/12, 16:11
Kan kjøpe sånn 712 (?) 850R trykkplate og bruke lamellen du har, den passer vel på sånne 240mm enkelmassesvinghjul etterpå også :) I tillegg til at den er en del billigere enn 763 trykkplata.

andersg
26/09/12, 16:19
Den som Marius linka til? Regna med at jeg kan bruke lamellen min ja! :)

Klabert Marius! Den er spesielt til salgs på søndag, i en remapose på Gardemuuuuuen raceway. Koster en hundrings og 1.5L Cola.

Marius
26/09/12, 16:20
Kan kjøpe sånn 712 (?) 850R trykkplate og bruke lamellen du har, den passer vel på sånne 240mm enkelmassesvinghjul etterpå også :) I tillegg til at den er en del billigere enn 763 trykkplata.

var vel det jeg skrev lenger opp her tror jeg.... men i sitat fra pedersen sin side

Marius
26/09/12, 16:21
Den som Marius linka til? Regna med at jeg kan bruke lamellen min ja! :)

Klabert Marius! Den er spesielt til salgs på søndag, i en remapose på Gardemuuuuuen raceway. Koster en hundrings og 1.5L Cola.

hundrings og 1,5 liter cola ordner vi, trenger en slik å kappe litt i for så å trylle med den....

The Sven
26/09/12, 16:31
var vel det jeg skrev lenger opp her tror jeg.... men i sitat fra pedersen sin side

Unnskyld da! ;) Innlegget ditt var det siste på forrige side her så kom litt i bakleksa.

volvoRsport
26/09/12, 16:32
Kan kjøpe sånn 712 (?) 850R trykkplate og bruke lamellen du har, den passer vel på sånne 240mm enkelmassesvinghjul etterpå også :) I tillegg til at den er en del billigere enn 763 trykkplata.

712 er vel ikke samme som 850R trykkplata så vidt jeg vet. Jeg kjører forresten med 712 trykkplate og standard organisk lamell.

andersg
26/09/12, 16:33
Da blir det den trykkplata og den nye Sachs-lamellen. Da er sikkert plata jeg har liggende til enkelmasse...

Marius
26/09/12, 18:10
Unnskyld da! ;) Innlegget ditt var det siste på forrige side her så kom litt i bakleksa.

Du er tilgitt for denne gang sven.....

Marius
26/09/12, 18:13
Da blir det den trykkplata og den nye Sachs-lamellen. Da er sikkert plata jeg har liggende til enkelmasse...

Det er den. Det står 228 og det er dim på enkelt masse hjul. 240 er dim på dobbelt.
Ta og mål den lamellen du har så den ikke er 228 da... For da vet du hva du må gjøre ...

Christian
26/09/12, 20:13
Den er ikke 228mm da den passet rett på dobbelmassesvinghjulet.

Marius
26/09/12, 21:53
oki
syns det stod stempla inn m 228 på den jeg serru..........

Christian
26/09/12, 22:09
Jepp, det gjør det men det er nok tilfeldig. :p
Hvis man googler delenr på trykkplata kommer det opp at den er til volvo i det minste.

Marius
26/09/12, 22:31
sachs liker tydligvis å drive med forvirringstriks

andersg
26/09/12, 22:33
Hva er egentlig den møkka jeg har til? Mulig jeg er møkkings til å google, men jeg får ikke stort mer enn "Volvo Standard". Lamellen sitter spytta i svinghjulet, så den er grei. Tar med trykkplata når jeg fyker til Pedersen for å sammenligne. Hvis de er like så blir jeg forøvrig mental.

andersg
26/09/12, 22:35
hundrings og 1,5 liter cola ordner vi, trenger en slik å kappe litt i for så å trylle med den....

Jeg er formann på den kappe-biten!

Christian
26/09/12, 22:36
Den er angivelig til M90, men det kan jo hende den er defekt.

Marius
26/09/12, 22:36
den du har nå er tydligvis en standard lamell til ditt svinghjul. skulle passet fint den da, vet det er 2 forskjellige utløserlager til disse oppsettene, men om det er noe forskjell annet enn i innfestingen på armen aner jeg ikke....
ingen som har rota til med svinghjulet ditt? dreid det ned for å kjøre med sinter eller noe?

Marius
26/09/12, 22:37
Jeg er formann på den kappe-biten!

ja det har vi sett kan du si :cool:

andersg
27/09/12, 07:25
Jeg har to utløserlager liggende også, noe forskjellig produsert men har innfesting samme sted og er like høye.
Svinhjulet er strøkent og urørt. Jævlig teit at jeg donerte gamleclutchen, skulle gjerne hatt noe å sammenligne med.
Tar det med til Pedersen og klasker det på disken. Urgk, østfoold!

Martin.S
27/09/12, 15:41
Det ender med at han kapper seg i armen, bare vent.

Skal du ta med deg to dempere for dreiing på søndag Marius? Om du skal på Gardermoen?

andersg
27/09/12, 17:58
Kapper meg i pænis, er bare i veien.

Dempere, hundrings OOOG Cola? Plass til alt det i en ræserbil ah?

MARTIN! Pedersen har plata inne! Aufgang i mårra! Ut på tur! Klar?

andersg
27/09/12, 19:43
Da har jeg mottatt org. clutchsats fra Pedersen. Dette skal jeg bytte med den forsterka trykkplata i morgen, så det er ikke noe sak.
Det har jo samme nr. som clutchsatsen jeg allerede har. Hvor stor forskjell er det på de to forskjellige utløserlagrene?

EDIT: fant denne tråden nå som forklarer problemet mitt veldig greit:
http://forum.vccn.no/showthread.php?233-Lettet-svinghjul-p%C3%A5-M90

Kan godt være dette er bilde av løsninga mi. Men hvorfor er det nødvendig når jeg har dobbelmassesvinghjul og riktig clutch, samt riktig lager? Har nytt, og det som stod i fra før. De bygger like mye. Hvis det funker med shimsing så er det kult det, men er jævlig nysgjerrig på hvorfor. :p
http://i95.photobucket.com/albums/l155/larset/940/DSC01189.jpg

volvoRsport
27/09/12, 20:31
Men hvorfor er det nødvendig når jeg har dobbelmassesvinghjul og riktig clutch, samt riktig lager?

Det er ikke nødvendig. Den tråden du viser til omhandler ombygging til enkelmassesvinghjul.

volvoRsport
27/09/12, 20:36
Jeg kjører forresten med utløserlager 189232 kjøpt hos Pedersens.

andersg
27/09/12, 21:05
Skal se på lageret til Pedersen vs. mitt eget. Jeg VET ikke om jeg har riktig lager, men det fulgte med satsen. :p

Jeg har samme problem som nevnt i tråden, at stempelet flyr ut av pumpa før clutchen frier ut. Hatt skrupause i dag, full gass i morgen igjen. :)

Marius
27/09/12, 21:40
Det ender med at han kapper seg i armen, bare vent.

Skal du ta med deg to dempere for dreiing på søndag Marius? Om du skal på Gardermoen?

hehe nei den jobben slipper du denne gang, jeg dro ned til reodor i tønsberg, fikk kappet dem korte og sveiset dem sammen.......... skikkelig bakgården auto......

Marius
27/09/12, 21:43
kjøpte du orginal trykkplate ? hva skjedde med race? sikker på at segringen på pumpe sitter på riktig plass osv??

andersg
27/09/12, 21:51
Kjøpte først org., mest for å sjekke. :p Returnerer den i morgen, var litt ivrig på handlinga. Snakka med de på telefonen tidligere i dag, megahyggelig karer. Var bare å ta satsen med tilbake, måtte få sammenligne og måle og se på utløserlager til den store gullmedaljen, alt var bare trivelig.
Pumpa er garantert rett, lageret likeså. Får se i morgen med friskt sinn, gått hardt for seg i det siste. Sikkert oversett noe logisk. :p

andersg
28/09/12, 23:13
Fikk vært på Pedersen i dag, trivelige folk og søt liten sjappe. Ikke akkurat Montebello, men mye fint å se på allikevel. Fikk den forsterka plata og med god hjelp fra Martin har vi vært opp og ned med kassa to ganger for å shimse clutchgaffel. Klaringene var mye bedre med denne trykkplata, men vi endte allikevel opp med å shimse ut kula til gaffelen med tre tynne ringer. Blei strøken clutchpedal, sterk er den og! Trenger ikke bruke gasspedalen når jeg skal rygge opp på firesøyler-bukken vår lenger for å si det sånn.

Christian
29/09/12, 02:32
Grunnen til at du nå kan rygge opp på bukken på tomgang er fordi du nå har komp. i motoren din.

andersg
29/09/12, 09:18
Or that...

Litt fusk på lavt turtall som vanlig, lurer på om vi har plassert lambdaen litt dumt. Henter seg helt inn ved litt fjøl og går gullereint da. Får litt ladetrykkspeak over 5000, skal prøve å bytte vacuumslangen fra WG til kompressorhus hvis jeg har noe passende... Hvis det kan ha noe å si?

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1962.jpg

SWR
29/09/12, 10:00
Hadde heller satt den i plenumet...

andersg
29/09/12, 10:09
Hva mener du? Fra WG til plenum?

SWR
29/09/12, 10:52
Jepp.. styrer du trykket fra turboen og har en lett restriktiv IC / rørgater så bygges trykket opp til si 1 bar ved turboen så WG åpner, mens motoren fremdeles bare "ser" 0.8 i plenum.. Dess mer varv på et sånt oppsett så tror WG at du fremdeles har 1 bar i plenum fordi det står 1 bar ut av turbo.. mens trykket i plenum da kanskje bare er 0.7... etc... I praksis gjør det at du tror du har flatt ladetrykk mens realiteten er at PLENUMtrykket synker med varv.. Da blir den peaky. :)

Marius
29/09/12, 14:49
hvordan fungerer bilen da anders? litt mere fart i den nå?

andersg
29/09/12, 15:16
Jepp.. styrer du trykket fra turboen og har en lett restriktiv IC / rørgater så bygges trykket opp til si 1 bar ved turboen så WG åpner, mens motoren fremdeles bare "ser" 0.8 i plenum.. Dess mer varv på et sånt oppsett så tror WG at du fremdeles har 1 bar i plenum fordi det står 1 bar ut av turbo.. mens trykket i plenum da kanskje bare er 0.7... etc... I praksis gjør det at du tror du har flatt ladetrykk mens realiteten er at PLENUMtrykket synker med varv.. Da blir den peaky. :)

Skjønner! :) Jeg erstatta slangen fra WG til turbinhus med drivstoffslange i stad, vacuumslangen var myk som en seigmann. Men syns fortsatt ladetrykket skyter til værs litt ukontrollert over 5000. 1.5bar har vært observert, har ikke dratt'n lenger enn det.
Wastegate er ukjent, og ujustérbar.
Jeg har 0.6bar ved 3000, som blir til 0.9/1bar ganske fort, hele veien til ca. 5000, så flyr nåla videre.


hvordan fungerer bilen da anders? litt mere fart i den nå?

Den funker! Drypper noen dråper fra simringen bak tror jeg, ellers er det fra fordeleren, har ikke sett så nøye på det enda. Draget er ganske så bra vil jeg si. Ikke heeelt samme responsen som før, men ved 3000 er mye gjort. :)
Blir en hilsetur i morgen og noen forsiktige runder. ;)

Øyvind G
29/09/12, 18:46
Tror nok Christian har et poeng ang. komp og rygging på bukken. Skjeldent du må gi gass når du tar igang eller rygger/kjører i små bakken med en gammel Volvo.

Drivstoffslange hadde jeg tenkt til å "tipse" deg om, men ser nå at du allerede har motert en drivstoffslange. Drivstoffslangen har ganske mye tykkere vegger enn en vacumslange/spylervæskeslange og kan umulig suge seg sammen ;)

andersg
29/09/12, 18:51
Den er ihvertfall sterk og fin å ta i gang med. :)
Ang. stigende ladetrykk, så kan det hende det hadde gjort seg med litt mottrykk på WG-eksosen. - rein antagelse. Blir nok lei screamer etterhvert...

Martin.S
29/09/12, 20:03
Erru gal, screamern har kommet for å bli:p ikke heng deg opp i bagateller nå:D

andersg
29/09/12, 20:19
Hehe, får se da. ;) Er sugen på kontroll på trykket! Tør ikke dra den lenger enn 5500 med flat fjøl, da er nåla på 1.5bar. Nåla får plutselig veldig hastverk. :p

Det ække bagatell, det er blodseriøst! Kanskje Freddy ordner det?

Martin.S
29/09/12, 20:27
Kjenner jeg Freddy rett, så ordner han det som han pleier.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/1.jpg

andersg
29/09/12, 20:28
Haha. Med gatebil-lefse på huet så får man det som man vil... Rein bransje vettu, akkurat slik Freddy likære.

Men jo, må få kontroll på trykket på et vis. :(

Martin.S
29/09/12, 20:32
Er det skadelig å snuse på 1,5bar da? Du har jo bygd solid motor nå.

Litt festlig med tanke på den gamle motoren, at den pissa olje var ikke så nøye, men ladetrykket var en bekymring. Slem nå?:p:p

andersg
29/09/12, 20:48
Den bunndelen skulle jo dø! ;) Hadde bare ikke planlagt at ventilen skulle knekke, hehe Var litt bekymra for mottrykk med den biiiiittelille 19t-en ja, skal innrømme det. :p

Skadelig og skadelig, vil ha kontroll ihvertfall, det er jo alltid en fordel. Men det fløtter seg stygt når nåla flyr forbi 1 bar.

Drøpper litt olje fra denne også, simringen bak eller fordeleren ellerno. En dråpe eller to er observert. Jæjæ.

SWR
30/09/12, 01:38
Hvis trykket ditt stikker av med mer varv så trenger du nok å porte den WG'en endel..

Martin.S
30/09/12, 06:50
Hvis trykket ditt stikker av med mer varv så trenger du nok å porte den WG'en endel..

Menr du den er for trang?

andersg
30/09/12, 07:35
Det hadde jeg virkelig ikke trodd, den er mer eller mindre samme dim 30cm før friluft. Kan ikke være mye restriksjon der. Er snakk om millimeter.

Martin.S
30/09/12, 07:47
Det er faktisk litt å gå på på flensen. Vi borra jo med litt mindre bor en vi egentlig skulle for å få brukt flexirøret.

andersg
30/09/12, 08:11
Tar det av når skuta skal vinterlagres. :) Får styre det med høyrefoten sålenge.
Skal av med det for å porte opp T3-flensen etter pakninga også. Er vel det som er match-porting.

Marius
30/09/12, 08:23
når tenkte dere være på g.moen??

SWR
30/09/12, 11:57
Menr du den er for trang?

Enten for trang eller så trenger den bedre utformet innløp. Skarpe kanter er fyfy.. Og dess lavere ladetrykk du har dess større WG (og rør fra den) trenger du..

Martin.S
30/09/12, 19:23
Da må det nok en jobb til på flensen ja.

Marius
30/09/12, 19:35
gikk turen hjem knirkefritt?

Martin.S
30/09/12, 19:49
Den gikk fint. Fusker litt innimellom men det får anders se på senere.

Marius
30/09/12, 20:02
fusk er bra, da vet man at det er liv forran pedalene. :cool:

andersg
30/09/12, 20:06
Nappa lmm ut av skjermen på hjemturen når regnet kom som værst, da mista jeg fusken også. Blei litt for mye for den å få lufta inn i rennafart fra 90 grader vinkel, hehe. Turbulens tenker jeg.

Ting funka! Få rett over en bar trøkk hele veien hadde vært drømmen, det funker fjell når jeg styrer den med høyrefoten når trykket stiger ihvertfall. Kjenner det godt i ryggen rundt en bar selv i fjerde.

Hassel
30/09/12, 20:07
Hvordan gikk det med reima di da? :D
Skylder Glejen her en stor takk for den du :p

andersg
30/09/12, 20:55
Reima er der! Glemte å skrive det, vi mista dynamoreima i Asker. Fikk en servoreim som var aaaltfor lang av Glejen, som Martin.S og jeg mikka til stramming av heftigste sort til, med spennband gjennom bolthulla til strammebolten på dynamoen opp til løftekroken ved termostaten. Bilde i mårra.

Svinge innom en kamerat på returen og kom hjem nå, 100% fuskfritt. DIGG!

andersg
30/09/12, 20:56
gikk turen hjem knirkefritt?

Det viktigste her Marius, er hva du fikk til middag!

Marius
30/09/12, 20:58
Det viktigste her Marius, er hva du fikk til middag!

koteletter, surkål og poteter. men alt måtte varmes i micro pga min forsinkelse og sen avgang fra gardemoen.
skjønner ikke hvorfor :p

andersg
30/09/12, 21:21
Det er fordi du hang igjen i sirupen vår... Hiha!

Var ikke særlig høy i hatten etter å blitt kvitt fusken 2 mil hjemmefra, når jeg har kjørt 30 mil med fusk i hele dag. Haha.

andersg
01/10/12, 16:56
Kom på du sa bilen hadde en forbannelse over seg Marius.
Kom ut til flatt hjul i dag... Haha. Godt jeg har nye liggende og dekk1 er en km unna.

Marius
01/10/12, 16:57
Kom på du sa bilen hadde en forbannelse over seg Marius.
Kom ut til flatt hjul i dag... Haha. Godt jeg har nye liggende og dekk1 er en km unna.

Ja og det mener jeg. Liker ikke å bli oppgradert den bilen din .....

andersg
02/10/12, 12:57
Lol! Var å la om nye dekk bak! Sprekk i felgen...

Hassel
02/10/12, 21:32
Det var den sesongen? :/

andersg
02/10/12, 22:53
Nædda, kjører til det fryser på. la en strek med sica i sprekken, kvalitet på tube, som jeg pleier å si til damene. Får sveise til vintern når felgene skal splittes. :)

andersg
03/10/12, 10:03
Fargekombo jeg har tenkt på... Kremfarga senter og gull hardware.
http://farm9.staticflickr.com/8029/8044553980_f076b96dc7.jpg

andersg
10/10/12, 16:27
Lol! Gode 5mm inn/ut-slakk på turboen. Bruker utrolig nok ikke olje.
Godt overhaling ikke koster en arm:
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Repair-Kit-IHI-RHC6-RHC62-HINO-WO4CT-WO6CT-WO7CT-/280979558861?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item416bafd1cd&vxp=mtr

Fikk mistanker da den har chatra litt lavere enn i starten. På tide å få seg dump! Skal handle PPF-dump med v-band i løpet av vinteren er planen.
Kompressorhjul koster forøvrig 50$ og turbinhjul med aksel koster 140$, det er overkommelig. :)
Får pusekjøre bittelitt til, så sette den langt inn i verkstedet.

Etterfylte olje for første gang i dag, blei bare en liten klunk. Tror ikke den bruker noe, har en liten lekkasje ved bakre simring... Eller fra peilepinna, hadde glemt å skru den fast (til i dag).

andersg
15/10/12, 19:05
Skuta beeeer om vinterlagring nå. Setevarma er på konstant, bryteren låste seg...

Martin.S
15/10/12, 20:45
Hva sier de søte små hemoridene dine til det??

Bilen min skal inn for lagring i morgen. Den fryser og er våt om morgenen nå.

andersg
15/10/12, 20:55
De bobler i panikk! Sitter på snei! Jeg skraper is med Jarle Bernhoft for tida. Because racecar?

Får hente meg et beist av en vinterbil snart.

Hassel
16/10/12, 19:25
Hemoridekoker funker med andre ord :p

andersg
16/10/12, 21:26
Åjajaja. Bytta brytærn i stad, så jeg har valget om jeg vil boble rassen eller ikke. Bytta vekk den fantastiske dynamo-strammeren til den originale også. Har kjørt med stroppstrammern fra autoslalom helt til nå, haha.

Ser ut til at det blir Audi i vinter... Følger i The Sven's fotspor. ;)

The Sven
16/10/12, 22:13
Åjajaja. Bytta brytærn i stad, så jeg har valget om jeg vil boble rassen eller ikke. Bytta vekk den fantastiske dynamo-strammeren til den originale også. Har kjørt med stroppstrammern fra autoslalom helt til nå, haha.

Ser ut til at det blir Audi i vinter... Følger i The Sven's fotspor. ;)

Bra! Pass på så du går ut av spora før du selger 940en og får Audien som sommerbil bare... ;)

andersg
16/10/12, 22:38
Haha, det er en 92mod 100, ikke-quattro, 2.3e og autotragisk i farge "lys skjedeflod". En blanding av diaré og gull. Men den er EU til juli, koster meg 3 lapper og står i gangavstand fra jobben. :) Eiern har ikke lappen, den står igjen fra eksen.

The Sven
16/10/12, 22:40
Haha, det er en 92mod 100, ikke-quattro, 2.3e og autotragisk i farge "lys skjedeflod". En blanding av diaré og gull. Men den er EU til juli, koster meg 3 lapper og står i gangavstand fra jobben. :) Eiern har ikke lappen, den står igjen fra eksen.

Vil ikke kalle det helt å "gå i mine fotspor". Men det er femmer da, om ikke annet...

Edit: men uten quattro er vel egentlig poenget med Audi borte?

andersg
17/10/12, 19:08
Femmer, forhjulstrekk og automat. Drar skinnet av pølsa! Poenget er bare at jeg ser penger å tjene. Den er veldig hel og pen, og for tre lapper med EU til juli så er det bare å bruke og selge med profitt. Evt. hvis den viser seg å være gullegod, så blir den bruksbil. :)

kermitt
17/10/12, 19:38
Du som er felghore og skap VAGmann ender vel opp med en like lav DKW som 945 med svære hjul eksotiske hjul som ligger kant i kant, evige reparasjoner rundt omkring etter at du har tatt neddi eller bare brukt bilen :p

andersg
17/10/12, 20:34
Haha, gjør nok det vettu. Får man coilovere til de tro? Alle rundt meg her holder på med Mercedes eller VAG. Golf 2 Rallye, gammal Scirocco 16v og litt sånt er småfrekt, ellers er jeg ikke spesielt frelst... Æresord. ;)

Martin.S
18/10/12, 19:07
Ja særlig:p

The Sven
18/10/12, 21:30
Haha, gjør nok det vettu. Får man coilovere til de tro? Alle rundt meg her holder på med Mercedes eller VAG. Golf 2 Rallye, gammal Scirocco 16v og litt sånt er småfrekt, ellers er jeg ikke spesielt frelst... Æresord. ;)

Er like greit å ha en tysk kvalitetsbil istedetfor Volvo som bruksbil iallfall, måte på hvor mye en skal orke å skru :)

ovlov86
19/10/12, 11:16
en tysk kvalitetsbil

Du lurer ingen andre enn deg selv. :p

andersg
19/10/12, 18:57
Tjæh, den hadde selvdestruert etter å ha stått en mnd, så veit ikke jeg. ;) Jeg gidder ikke ha den. Tror jeg... Automaten fant ikke tredjegir.

Martin.S
19/10/12, 19:06
Ble det ikke suzuki SJ eller?

andersg
19/10/12, 19:31
Den er holdt av til i morgen kl.13... Fuuuuu! Skal mase kl.13:01

ovlov86
19/10/12, 20:26
SJ413?

Morro på vinteren, men syyyyyyyyyyyykt jævlig å kjøre sånn generelt. :p Hehe.

andersg
19/10/12, 20:59
Noe sånt! Hehe. SJ er noe man bare må ha vært innom. Det og en VAG.

turb00le
19/10/12, 21:23
Sj er gromt. Snurrebass på vintern.

Not sent using Tapatalk

andersg
19/10/12, 21:47
Det jeg har mest lyst til er å vippe ned frontruta til sommeren og kjøre forbi alt jeg ser i venstrefila, hengende i rattet med huet bakover.

THE SPEEEEEEEEED!

The Sven
19/10/12, 23:04
Kjøre forbi er ikke et tema med Suzuki SJ, det er et helvete å kjøre i 70 ;)

kermitt
19/10/12, 23:24
Det blir faktiskt bedre med 33" hjul og hev. Blir betraktelig mye mykere og mer behagelig å kjøre. Kjøreegenskaper har den ikke snev av originalt så det er ikke noe du plutselig får :p

andersg
19/10/12, 23:52
Jeg har fartstid i SJ og førsteårgangs Hilux, det er bare sjarm. Vi får se om det blir noe av.

ovlov86
20/10/12, 10:18
Pressa pappa sin opp i 110. Skummelt!

turb00le
20/10/12, 22:42
Blir vel som å kjøre a-ford; får den opp i 80 så er ens største ønske å bremse ned igjen.

Not sent using Tapatalk

andersg
21/10/12, 11:20
Hehe. Han som hadde den solgte den foran nesa mi, satt i bilen klar til å kjøre til han nå, skulle bare ringe å dobbelsjekke først.

"fikk du ikke melding i går?" - solgt. Jæjæ.

Noen som vil ha Futuraene med spacere og alt?

elephant
21/10/12, 13:54
Hvor mye? :D

andersg
21/10/12, 16:57
Skal perle ut en pris... Men over 10 ijaffal. Vil ha custom, må selge for å finansiere. Hadde vært råtass og hatt disse på en bruksbil og custom på denne, men det får bli senere. Litt for stor gjennomtrekk i lommeboka for tida!

M.Engelsen
23/10/12, 07:48
Suzuki med Futura? ;)

andersg
23/10/12, 13:29
Blir en 745 med f-motor, da kan jeg ha futuraer på brukisen og cøstøm på søndagsbjelka. Ekstreeeemt fisefint hvis det blir noe av.

kermitt
23/10/12, 21:50
Hadde det ikke vært mer morsomt med en bil du kan bruke uten å tenke videre over det? Bare legger merke til at selv om det ser fordømt bra med futura felgene så må du senke så mye at selv ett klyvd fetthår fra ei flue blir en hindring. Og på en brukis så er ikke det så enormt praktisk om den skal brukes :p

andersg
23/10/12, 22:07
Bare en halv ring mer i nesa så jeg kan svinge i ulendt underlag så går det bra. :) Har hatt sikkert 100kg baki 940in i dag, to lange veiskilt og et svært ESAB-apparat som skrubba i taket. :p Bakhjula gikk da rundt. ;)
Kjører skyhøy 745 nå, lukter baum av den og vil litt i alle retninger. Fæææl innvendig, helt grei utvendig. Defa er det og, ser ut til at den er kobla riktig, men har ikke prøvd den.

Skuta er nå satt inn.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/1337.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/1338.jpg

Lars R
24/10/12, 14:11
Over til noe helt annet, har funnet en catchtank jeg er sugen på, som ser bra ut. V-band, innløp, utløp på hver sin side og filter på toppen.
Planen da er å kjøre slange fra veivhusventilasjonen, inn i catchtanken og slange videre ut av tanken og inn før turbo som originalt.

http://i1.frsimg.com/images/detailed_images/ATP-ACS-018_450-2.jpg

http://i2.frsimg.com/images/detailed_images/ATP-ACS-018_450-1.jpg

hvor kan denne bestilles fra? :)

andersg
24/10/12, 14:18
Google-søk "breather tank with v-band" så finner du det fort. ;)

http://www.frsport.com/FRS-V-Band-Oil-Catch-Tank-Can_p_16320.html

Lars R
24/10/12, 14:30
Google-søk "breather tank with v-band" så finner du det fort. ;)

http://www.frsport.com/FRS-V-Band-Oil-Catch-Tank-Can_p_16320.html

takk for det :) ble det til at du fikk tak i det eller?

andersg
24/10/12, 16:07
Skal se om jeg handler til vinteren. :) Har ymse vinterplaner, poster det en gang jeg har tid og ork. :p

sekse
24/10/12, 18:08
Skal perle ut en pris... Men over 10 ijaffal. Vil ha custom, må selge for å finansiere. Hadde vært råtass og hatt disse på en bruksbil og custom på denne, men det får bli senere. Litt for stor gjennomtrekk i lommeboka for tida!

Custom OZ Futura? Hvor får du kjøpt/bestilt det?

Øyvind G
24/10/12, 20:15
Custom OZ Futura? Hvor får du kjøpt/bestilt det?

Ingen som har sagt at han skal ha Futura igjen... ;)

andersg
24/10/12, 21:46
Planen var å splitte felgene, og kjøpe nye lepper/tønner/bolter, samt drille om senter til 5x108, meeeeeen det blir dyrt. Lite trolig det blir noe av. Snakker 2600$ bare for lepper og tønner, og det er før lakk av senter, drilling av senter, og de 130-140 boltene jeg trenger.

andersg
28/10/12, 01:02
Var på Oslo Motorshow i dag med verkstedgjengen og fikk tatt en god prat med Greg (ellerno) fra Turbo Service AS. Har mumla om å overhale turboen selv, uten å tenke for mye på det. - blei rimelig sterkt ikke anbefalt å gjøre det selv mtp. balansering, og han har jo et poeng. Ett gram ubalanse blir mye ved 100 000rpm.

Så da blir det sikkert et saftig pengesluk der for å få frisk turbo. Får investere i en fisefin dump som gjør jobben sin i løpet av vinteren. Hadde trodd turboen skulle tåle litt bruk uten dump, skulle ikke kjøre så mye før den skulle vinterlagres igjen. Jæjæ!

Sånn ellers så er det jo alltid litt planer for vinteren:

Nye helsveisa trykkrør, med rynkelakk
Fiksfakse turbo
1bar wastegate, se hva det gjør med boostcreep'en. WG'en jeg har nå begynner å åpne allerede ved 0.5, det er for slapt
Sveise sprekk i eksosmanifolden
EU-kontroll
Mer camber og mer progressiv fjærrate i dempingen foran
Felger til sommeren med spenstigere passform og strammere dekk

Og litt annet smått som jeg også vil ha gjort. På tide å fikse tankmåleren bla. :p Forsetene skal byttes ut også, med noen Porsche GT3-kopier, men det andre på lista er større pri.

kimove
28/10/12, 13:36
Var på Oslo Motorshow i dag med verkstedgjengen og fikk tatt en god prat med Greg (ellerno) fra Turbo Service AS. Har mumla om å overhale turboen selv, uten å tenke for mye på det. - blei rimelig sterkt ikke anbefalt å gjøre det selv mtp. balansering, og han har jo et poeng. Ett gram ubalanse blir mye ved 100 000rpm.

Så da blir det sikkert et saftig pengesluk der for å få frisk turbo. Får investere i en fisefin dump som gjør jobben sin i løpet av vinteren. Hadde trodd turboen skulle tåle litt bruk uten dump, skulle ikke kjøre så mye før den skulle vinterlagres igjen. Jæjæ!

Sånn ellers så er det jo alltid litt planer for vinteren:

Nye helsveisa trykkrør, med rynkelakk
Fiksfakse turbo
1bar wastegate, se hva det gjør med boostcreep'en. WG'en jeg har nå begynner å åpne allerede ved 0.5, det er for slapt
Sveise sprekk i eksosmanifolden
EU-kontroll
Mer camber og mer progressiv fjærrate i dempingen foran
Felger til sommeren med spenstigere passform og strammere dekk

Og litt annet smått som jeg også vil ha gjort. På tide å fikse tankmåleren bla. :p Forsetene skal byttes ut også, med noen Porsche GT3-kopier, men det andre på lista er større pri.

Har pratet mye me Greg gjennom jobben, det er gutt som har peiling på turboer :p

turb00le
28/10/12, 19:57
Du får høre med gik i sverige før du sender den inn til turboservice. Kan hende de er en del rimeligere.

Not sent using Tapatalk

andersg
28/10/12, 22:00
Ima doit. Skal rive ut turboen og få bilen opp i lufta til tirsdag hvis jeg får tid. Har fått oss varmepumpe til verkstedet som skal installeres også. :) Håper vi får litt temp inne i vinter!

Har jo mikka så ille fancy downpipe, så vil helst beholde turboen.

EDIT: Greg var litt skeptisk til at jeg ikke kjørte vannkjøling inn på turboen når den opprinnelig er det.

turb00le
29/10/12, 08:58
Hvis turboen har vannkjøling bør du kjøre med det.
Hvis ikke får ikke huset den kjølinga det trenger.
Er jo en del turboer som ikke har vannkjøling men de er også beregnet for å gå uten, din er sikkert
tenkt å gå med belastning over lang tid (er vel sikkert til liten lastebil eller anleggsmaskin).
Er jo sjelden noe problem å kjøre oljekjølt turbo på personbil, flat fjøl så lenge at det blir noe problem så begynner hastigheten å bli ganske høy.

andersg
29/10/12, 16:23
Akkurat denne turboen er fra et Apexi turbokit til Skyline eller Supra, husker ikke helt. Om det har vært singelturbokit eller dobbel vet jeg ikke. En kjapp gugling viser bla. at denne turboen (eller en verson av den) har kommet på GM 6.5 turbodiesel.

Vannledningene har jeg bare blenda, får prøve å finne meg noen banjoer og rør ut så er vannkjøling i grunn i boks. Greg snakka om at senterdel til vannkjølt turbo skulle idéelt rundt 4/500 grader, men kunne få nærmere maks eksostemp ved langvarig heftig belastning. Har ikke helt grunnlag til å motsi det, er uansett ikke store saken å prøve vannkjøling.

kermitt
29/10/12, 16:37
Om den kommer fra GM 6.5 turbodiesel så er det heller ikke noe problem å kjøpe en ny brukt turbo. Det får du pælma etter deg om du henvender deg på rette plassene.

andersg
29/10/12, 17:06
Ny koster ihvertfall 14/1500 dollars, håper ikke det lønner seg. :p

EDIT: ser også at IHIene på Ebay ikke har vannkjølt senterdel.

Revell
29/10/12, 17:38
6.5TD Turbo burde jeg kunne ordne til deg om du trenger til en rimelig kr;) Har mange i Familien som driver med disse ekle motorene:p

Martin.S
29/10/12, 18:15
Ny koster ihvertfall 14/1500 dollars, håper ikke det lønner seg. :p

EDIT: ser også at IHIene på Ebay ikke har vannkjølt senterdel.

Dållars?

andersg
29/10/12, 21:19
$!
Er bare å se om det er en IHI på de Revell!

andersg
13/11/12, 22:33
Ligger delvis på latsiden for tida, mens jeg kjører rundt i vinterbil (selvom det er høst...). Deilig det også igrunn!

Har rivd ut alt på eksossida nå. Manifolden trenger en liten strek med sveis, og porte opp T3-flensen litt. Hølet er for trangt! Deler til turbo er på vei, så får jeg sende alt til noen kyndige som kan overhale og balansere. Det blir brææææ.

Bytter senkefjærbeina med de 10cm korta demperne til noen originale fjærbein vi har hatt liggende her i verkstedet en stund. Stoppa opp når jeg brakk bolten til ene bærekula, så nå står bilen med ett org. lengde fjærbein på ene siden. :p
Har også tatt av Porsche-felga, de kommer snart for salg. Løp og kjøp til blodpris!

andersg
19/11/12, 20:54
Noen som har peil på IHI-turboer?! Mitt kompressorhjul ser slik ut:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/637839488_1/New-RHC6-IHI-Hino-241002201A-water-cooled-turbo-turbocharger.jpg

Men hvis man googler finner man nesten utelukkende hjul som har fem blader og ser slik ut:
http://i.ebayimg.com/t/Green-Source-Turbo-Compressor-Wheel-IHI-RHC6-/00/s/NDY3WDUwMA==/$T2eC16VHJF8E9nnC7NfIBP-s7qSRU!~~60_35.JPG

Kan jeg bruke det?

edit:
Tipper det er denne luringen jeg skal ha:
http://czgaoxiang.gmc.globalmarket.com/products/details/ihi-rhc6-compressor-wheel-674366.html

The Sven
19/11/12, 22:43
Ble en staselig vinterbil på deg skjønner jeg, siden du ikke har turt å legge ut bilde av den? ;)

andersg
19/11/12, 23:20
Hehe. Det kommer plutselig... Er en 89 745 med F og automat. Første året med lockup i kassa? Ligger på 2750 i 120 på motorveien, strøøøkent! Rød på utsiden og diaré på innsiden. Forrige eier sota baklyktene med spray på frihånd.

SWR
19/11/12, 23:49
Noen som har peil på IHI-turboer?! Mitt kompressorhjul ser slik ut:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/637839488_1/New-RHC6-IHI-Hino-241002201A-water-cooled-turbo-turbocharger.jpg

Full-lengde blader ja... det har jeg ikke sett siden 60-tallet, og da var jeg ikke født... :p

andersg
19/11/12, 23:52
Lovende... Men turboen får gode skussmål og fungerte tilfredstillende den korte tiden den fungerte. :p Får få meg en dumpventil så varer den forhåpentligvis litt lenger.

andersg
21/11/12, 20:22
Veit jeg er dårlig til å google, men viser seg å være kinkig å få tak i seksbladers turbinhjul! Har maila litt rundt til sjapper i sverige og statene, så får vi se. Har fortsatt god tid...

andersg
22/11/12, 17:18
Æsj, driter i den IHI-turboen. Driter i custom felger i vinter og spanderer på meg en Super HX35. :)
Tok av turbindelen av IHI'n i stad, det er mildt sagt slutkjørt! Både huset og bladene er ferdig. Fant til og med en liten sprekk.

Hassel
22/11/12, 17:21
Kjøpe dump også da? :p

kermitt
22/11/12, 17:40
Se på cumminsdiesel forum så kan du få custom felger og mere til. Får deg en strøken HX35 for en sum du helt klart klarer å leve med der.

Marius Skau
22/11/12, 17:46
Se på cumminsdiesel forum så kan du få custom felger og mere til. Får deg en strøken HX35 for en sum du helt klart klarer å leve med der.

Link?

andersg
22/11/12, 20:11
Link i vei! Blir en del nytt i vinter hvis jeg får det som jeg vil ja. En del smøtterier skal lakkes, camber foran, dump og rydding i motorrommet.
Hvor jeg kan skaffe billig HX mottas med takk. Er ekstremt rævva til å google, blir mest finn, ebay og blocket...

kimove
22/11/12, 21:31
Link i vei! Blir en del nytt i vinter hvis jeg får det som jeg vil ja. En del smøtterier skal lakkes, camber foran, dump og rydding i motorrommet.
Hvor jeg kan skaffe billig HX mottas med takk. Er ekstremt rævva til å google, blir mest finn, ebay og blocket...


Bruker smått å ligge hx35er på forumet til savarturbo.se

andersg
23/11/12, 14:09
Bare å følge med det... Nypris er ikke så hakkanes gæærnt det heller. Er jo fint å handle nytt, med litt garanti og noen å forholde seg til.
Var å fikk vrengt av dekket på ene Futuraen i stad, Martin.S skal sveise en ørliten sprekk. :)

Plutselig en dag gidder jeg å legge ut bilder! Men ikke av vinterbilen. ;)

andersg
24/11/12, 19:18
Litt bilder av diverse rørerier! Har rivd ut alt på eksossiden. Lett jobb med v-band og løse slanger til oljetur og retur.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1217.jpg

IHI RHC6, visstnok dritsolid turbo ifølge nettet. :p Holdt fra august til oktober uten dumpventil. Brukte faktisk ikke olje, men har gode 5mm inn/ut-slakk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1218.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1219.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1220.jpg

Hvorfor har jeg en lys flekk i eksosporten?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1221.jpg

Voldtekt av bremseskive som ikke ville løsne. Senkefjærbeina ligger også der, borteste har ødelagt demper. Ser det på mengden olje nedover beinet...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1222.jpg

Og en estetisk oppgradering, nå blir Hassel stolt av meg!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1223.jpg

Hassel
25/11/12, 11:36
Wow!
Vinge jo ;) flink gutt :)
årnær..

andersg
25/11/12, 12:29
Martin.S skaffa en ferdig lakkert hvit rett nedi gata si, så det var ikke noe å lure på! Men er et heftig hakk oppå den, så må lakkes. Gøy at den har bremselys, ser ikke det hver dag. Gyllen sjangse for å lakke addon på nytt også, den har fått det. :p

Marius
25/11/12, 13:09
ferdig lakkert hvit rett nedi gata med hakk i hørtes noe tvilsomt ut, hadde du kommet ifra min kant på byen så hadde saken vært opplagt hva den vingen hadde vært igjennom..... :cool:
også Martin.S da...

andersg
25/11/12, 23:00
Haha, Ku Klux Klan (ikke KKK-turboer) hvitmalte den. Martin.S bor i ghetto-horten vettu.

thune
25/11/12, 23:22
såg bra ut med den vinga

Batland
26/11/12, 15:01
IHI RHC6, visstnok dritsolid turbo ifølge nettet. :p Holdt fra august til oktober uten dumpventil. Brukte faktisk ikke olje, men har gode 5mm inn/ut-slakk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1218.jpg

Nøyaktig hvilken motorolje har du kjørt med? SL/SM?

andersg
26/11/12, 17:02
Castrol Magnatec 5-40w helsynt. Innkjørt med to runder mineral først... Korleis kvisleis?

Martin.S
26/11/12, 18:09
Haha, Ku Klux Klan (ikke KKK-turboer) hvitmalte den. Martin.S bor i ghetto-horten vettu.

Hahaha dust! Jeg bor på vest-kanten jeg. (kan selv tenke deg hvordan resten av byen er) Jævla bygutt!

andersg
26/11/12, 21:14
Hør på denna og tenk på meg ballefrans
https://www.youtube.com/watch?v=UqE4TBkwqXE

andersg
04/12/12, 22:34
Klådd litt i dag!
Demontért senkefjærbeina, satt inn bumpstopring og målt meg fram til nye hull i topplagring for mer camber. Ene demperen kom ut i bettær, den er FERDIG! Får ansette fresern og dreiern til å feie over en ny demper.

Apropos den lyse flekken på bildet på toppen av siden her. Den flekken er helt ren. Da er det vel kjølevann?! Topppakning mao. :p Hurra.

Christian
13/12/12, 23:12
Hørte rykter om at det blir ny bruksbil på deg nå? En Golf?

andersg
15/12/12, 10:41
Haha, æsj. Kanskje.

Martin.S
16/12/12, 13:55
Hørte rykter om at det blir ny bruksbil på deg nå? En Golf?

Blir ikke bruksbil det, skal rett til gutta på Nøtterøy og lakkas!

Hassel
16/12/12, 21:49
Sikker på at du vil gi opp det du har nå på 940'n? :)
Fant noen bilder her nå ifra på vei til ss gardemoen :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/777.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/778.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/779.jpg


Digger det første bilde der :)
Det siste er dessverre litt uklart da jeg måtte zoome meg en del inn!

andersg
16/12/12, 22:43
Tenker du på felgene? :) Jeg har angra, de blir beholdt. Hehe. Jeg klarer jo ALDRI bestemme meg om NOE, ever. :p

Takk for freshe bilder! Det var fra den turen vi bråka litt! ;)
Gleder meg til å prøve de nye topplagringene mine, så jeg får litt camber, det der ser jo helt Jarle ut. Det har jeg forsåvidt glemt å skrive noe om...

Martin.S
16/12/12, 22:48
Var det bråke turen når du ble 5 år Anders?

Kun for å kritisere Hassel, så var det lite fart i bildene dine synes jeg:P:P

andersg
17/12/12, 20:32
Haha, ja, blei noe leiking med screamerpipe!
Ser jeg må få meg mindre dekk bak og få senka litt...

Hassel
18/12/12, 21:22
Litt lite fart i bildene ja, ser det nå :)
Tror ikke det var helt fokus i hjernen da xD :p

andersg
18/12/12, 23:01
Ufokusert av det jævla bråket du også? ;) Hehe. Må få gjort noe med den lyden ass... Per Hårføner målte den til nesten 100db når vi var på Rudskogen.

Ny turbo er kanskje på vei. :)

Martin.S
20/12/12, 22:58
Per Hårføner hahah

Øyvind G
27/12/12, 16:23
Håper du har med kake på verkstedet neste gang Anders. :rolleyes:

Christian
27/12/12, 22:10
Gratulerer med dææææn!

andersg
02/01/13, 17:23
Jo takk! Blei edru i går!
Har vært i Hemsedal til nå, dro som gutt og kom hjem som mann. :rolleyes:

IRX450-turbo er i Oslo mellom 7 og 10 januar, så henter den da. :) Festlig historie det. - han som hadde turboen bor 50 mil fra Strømstad, men han hadde familie der, som kom til han i jula og tok med turboen tilbake til Strømstad. Men nå skulle visst familiemedlemmet i Strømstad til Oslo og grave litt uttafor den Amerikanske Ambasaden (!), så da henter jeg den der.
Har visst handla kliss ny helsvart rutegrill også!

Marius
02/01/13, 22:26
godt det blir liv i denne igjen med ny turbo og greier. du skylder meg en runde på skogen..... :cool:

har du olje filter flyttern enda? hvor mye tror du den koster å sende i posten? finner du ut en pris på frakt så overfører jeg penger til deg for den.
ser ikke ut som jeg skal nedover til dine trakter på en stund

Volvo-Lars
03/01/13, 09:10
Har vært i Hemsedal til nå, dro som gutt og kom hjem som mann. :rolleyes:


Fikk du tatt på mange guttetisser?

Så ett fint bilde på facetube btw.

andersg
03/01/13, 15:22
Nyttårskysset var med en mann ihvertfall! Har bilde av de og, vil du se peeewsegutt? :cool:
Nædda, refererte vel til mengden konsumert alkohol... Fyttirrrrrakkærn. Kjøre snowboard i pudder med promille er dritspennende, typ "tror det treet er mykere enn de andre, orker ikke svinge..."

andersg
03/01/13, 17:02
godt det blir liv i denne igjen med ny turbo og greier. du skylder meg en runde på skogen..... :cool:

har du olje filter flyttern enda? hvor mye tror du den koster å sende i posten? finner du ut en pris på frakt så overfører jeg penger til deg for den.
ser ikke ut som jeg skal nedover til dine trakter på en stund

Må bli maks en hundrings? Får den i den største konvolutten med bobleplast i vil jeg tro. ;) Den henger på den havarerte blokka enda, som jeg har skjært frostplugg ut av. :rolleyes:
Skal få luftings på både autoslalåm og skogen hvis du vil. ;) Blir ikke så mye mer jeg må gjøre med skuta egentlig. Ny turbo, en dumpventil og EU når snøen går. Har mer eller mindre kjøpt en einser-golf så må stri litt der og, hehe.

Volvo-245-
11/01/13, 03:14
Digger bilen din:) Hva er senk oppsettet ditt a?

Øyvind G
11/01/13, 16:26
Digger bilen din:) Hva er senk oppsettet ditt a?

Så mye som mulig. :p

andersg
11/01/13, 17:27
Neddreide org. dempere foran 10cm, og minus tre ringer rund baut sånn ca. :) Husker ikke helt. Bakakselen ligger på bumpstops'a på den høyten, kunne sikkert like gjerne tatt ut fjærene. :p
Planen på sikt er smalere dekk og coilovere bak, så jeg får senka den gjevnt. Er litt for høy i stumpen nå.

andersg
12/01/13, 10:55
Kludra litt igjen!
Rivd av toppen. Mest for å inspisere, har jo tross alt bygd driten selv. Se på honinga og bytte toppakning, da jeg hadde en liten reinvaska strek i ene eksoskanalen. Kunne ikke se noe feil med pakninga, men bytter allikevel. Hadde boostcreep utav milde med IHI-turboen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/712.jpg

Også har jeg kjøpt dette låvefunnet. :) Blir prosjekt etter den hvite er på veien.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/713.jpg

Sånn ellers så har jeg vært i Hemsedal og blitt mann.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/714.jpg

... Og blitt sterk i fylleangst.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/715.jpg

Marius
12/01/13, 11:38
Hemesdal er skummelt, hadde en romjul der for 3 år siden. tror jeg er preget enda. ble det noe dansing på bordene på stavkroa da? sammen med dj "dan"??

andersg
12/01/13, 14:06
Romjul og nyttår der er legendarisk! Fyttirakkærn! Halvparten som sto i bakken var møkkings, det er jeg sikker på. :p Kjøre pudder når man er børst er ganske spennende. "Jeg orker ikke svinge mer... *kræsj*"
Hadde tre dager med stavkro på rappen med Dan, vorspiel blir ALDRI det samme igjen!

Send meg adressa di på PM så får du en oljekjøler sånn plutselig. :) Den koster det det koster å sende den i oppkrav, hehe.

Marius
16/01/13, 22:47
er turboen på plass i bil alt?

Christian
16/01/13, 22:48
Han som skulle ta den med hadde glemt den! :D

Marius
16/01/13, 22:53
Han som skulle ta den med hadde glemt den! :D

jeg håper virkelig anders ikke har glemt den siden den ble lagt i bagasjen hans i går kveld.... :cool:

andersg
17/01/13, 14:19
Han glemte den forrige uke, huska den denne uka. ;) Når man heter Johan fra Strömstad må man forvente litt surr.

Ligger her med bekrefta to søte virus i skrotten, så tar det litt med ro. - men jeg og Yes Man skal kanskje lage litt flenser i helgen (olje inn og ut), da nærmer det seg stygt! Vært å henta ny topppakning i dag etter inspeksjonen min, så da kan jeg klaske motoren sammen igjen også. Mangler egentlig bare baklokk som også må smis og 15cm eksos fra baklokk til første v-band, så er den turn-key og klar for EU.

Skal bestille meg noen polyforinger til stabstag fra KL, de var så billige. Noen som husker hvor tykt stag (hihi) jeg har?! 23mm? 96mod org turbobil.

Hassel
20/01/13, 10:55
Er det ikke 23 som er standard da?

Martin.S
20/01/13, 11:23
Så igjennom mailen min nå og fant bestillingen min til Pedersen, når jeg bestilte de foringene. Og jeg kjøpte foringer til 22mm stag.

Så er ikke umulig det er det du skal ha.

Hassel
20/01/13, 14:06
Er det ikke egentlig bare å måle da Gundersen?! :p

andersg
20/01/13, 18:52
Jammen bilen er så langt hjemmefraaaa! Er nesten tre mil til workshop'en, gidder ikke dra opp dit når jeg kan loke det fram på nettet. :)
Da blir det 22mm og nye kyllingstag, er så billig på kl, de har begynt å føre servicedeler og noe poly.

henrik940
10/02/13, 09:53
Dro igjennom hele loggen din, bilen din er lekker :D ! Hvit bil :wub:

andersg
10/02/13, 13:29
Hehe, stakars deg! Denne tråden er den nye offtopic-tråden ;) Viktig å prate litt drit!
Feirer trofast lesing med en liten update. Kan bare si at olje inn og ut fortsatt ikke har blitt laga, eller downpipe... Skulle egentlig lage det på jobben til Martin.S, men han har sagt opp pga. bedre tilbud og den rævva sjefen hans har tatt nøkkelen hans før prøvetida er ute. Så da må jeg finne et annet sted å lage bettær etter arbeidstid :) ordner seg nok.

Fått hjem IRX450 + masse ekstradeler for småpene 5500,- SEK. Eskeny! Meeeeget oppegående pris.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/546.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/547.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/548.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/549.jpg

Ekstra eksoshus.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/550.jpg

Klar for ny topppakning etter en inspeksjon. Honinga var ikke racestandar, men ganske bra. Holder den gjennom sommeren som jeg virkelig syns den burde gjøre, så har jeg lyst til å investere i smidde stempler og maskinhoning neste vinter igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/551.jpg

Her var det stopp... Brakk bolten til kamdrevet. :p Fææn!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/552.jpg

Andre i verkstedet har også jobba hardt. Mus i hus er mus i hus...
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/553.jpg

Lånte Martin.S sine dreieegenskaper til å stikke ut den brekte bolten. Motor er 100% montert nå, bare turbo igjen. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/554.jpg

Klådd litt på energolfen pga. mangel på deler til 940in. Rydda i et ledningstexas en tidligere eier la opp for å få bedre lys, reléer i alle retninger. Han var visst flyelektriker. Ja særlig!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/555.jpg

Snart ikke flere løse ledninger igjen, må bare finne ut hva de gjør.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/556.jpg

Og en bonus fra når jeg og Martin.S fikk ytra vår glede for kolesterol.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/557.jpg

Martin.S
10/02/13, 14:05
Det heter oppsigelse tid ikke prøvetid anders;)

Dra på borgeskogen og fiks ei flaske gass så skal vi få nesta sammen downpipen din også. Så tigger vi den på nortura:)

andersg
10/02/13, 14:31
Jædæ jædæ, tenkte riktig og skreiv feil!
Får låne flaska til Robin, han kjøpte jo en stor flaske bare for å punkte litt rusten Bayer.

Vi årnær sånn plutselig, er lenge til sommeren. :)

Øyvind G
10/02/13, 14:37
Jædæ jædæ, tenkte riktig og skreiv feil!
Får låne flaska til Robin, han kjøpte jo en stor flaske bare for å punkte litt rusten Bayer.

Vi årnær sånn plutselig, er lenge til sommeren. :)

Synd for vi trenger en flaske.

andersg
10/02/13, 14:57
Hehe, ja. Synd fibo ikke sponser oss lenger...
For å holde oss relaterte her, så skøyt jeg akkurat en ordre avgårde fra kl-racing. En bråte svarte silikonslanger i alle retninger og vinkler, nye kyllingbein foran + polyforinger til stabstag, et org. luftfilter (skal bruke org. boks) og en racedump. Dumpen har anslutning til sånn stiv pneumatikk-slange, men bytter den med vanlig tut til vakuumslange. Pneumatikkslange tåler ikke varme, blir stiv som ukokt spagetti.

Øyvind G
10/02/13, 15:27
Hehe, ja. Synd fibo ikke sponser oss lenger...
For å holde oss relaterte her, så skøyt jeg akkurat en ordre avgårde fra kl-racing. En bråte svarte silikonslanger i alle retninger og vinkler, nye kyllingbein foran + polyforinger til stabstag, et org. luftfilter (skal bruke org. boks) og en racedump. Dumpen har anslutning til sånn stiv pneumatikk-slange, men bytter den med vanlig tut til vakuumslange. Pneumatikkslange tåler ikke varme, blir stiv som ukokt spagetti.

Godt valg av luftfilter Anders. Har selv hatt planer i lengere tid å kontere en luftfilterboks på 240'en min så jeg kan kaste det fæle konfilteret. Det ser mere ryddig ut og fungerer like bra. Plassmangel er et problem hos meg. Flytting av LMM løser nok plassproblemet mitt tenker jeg. Skal se på det iløpet av denne sessongen.
Denne tråden (http://www.detailersclub.no/forum/topic/15728-pent-luftfilter-varmeproblem/) er meget interessant (ang. luftfilter).

andersg
10/02/13, 19:32
Tipper under 300hk så funker org. helt greit, skal flytte LMM over til andre siden så den ikke blir i veien for luftflow inn i turbo. Alle monner drar!
Noe annet festlig er å se på annleggsflaten til et åpent filter hvis man skjærer det opp og legger det flatt kontra flatt innsatsfilter.

Marius
10/02/13, 19:36
jeg kjørte orginalt papirfilter i 945en, kan ikke si den led noen nød pga luftmangel :cool:

andersg
10/02/13, 19:50
Den var ryddig den, funka gjorde den og! Synd du kvitta deg med'n før jeg hadde ordentlig bil, så kunne vi lekt litt sammen. Lurer på om den har det bra enda, den var jo marinert i gromdeler og fine løsninger.

Marius
10/02/13, 20:00
Den var ryddig den, funka gjorde den og! Synd du kvitta deg med'n før jeg hadde ordentlig bil, så kunne vi lekt litt sammen. Lurer på om den har det bra enda, den var jo marinert i gromdeler og fine løsninger.

ja noen ganger angrer jeg på det salget..... hehe
tror den blir tatt godt vare på, var jo en volvo entusiast ifra trondheim som kjøpte den. rart det ikke er noen nye bilder av den på nett, vet den går med ocean mk18 osv
tror han har oppgradert motor rom med blankpolerte rør osv osv. jeg ville jo ha alt i orginal utførande. :cool:

Martin.S
10/02/13, 20:28
Synd for vi trenger en flaske.

Vi får ordne det vi da, som bor lengst unna........

andersg
10/02/13, 20:45
Har flaske hos meg! Bare å låne! Kan sutte med en flaske fra Borgeskogen når det er nød, verkstedkontoen spanderer? ;)

Martin.S
10/02/13, 20:50
Selvfølgelig spanderer verkstedkontoen.

Er dumt å måtte skaffe en flaske når vi trenger den, vi er avhengig av å ha en flaske på apparatet til en hver tid. Vet aldri når vi trenger den. Dritt å måtte bruke pinner når det er krise.

Stikk innom Eiva og hør hvilke alternativer vi har iallefall. Og litt om pris. Gassen vi trenger heter Secure 18 eller om de har noe ennå kjipere. Til mag sveis.

andersg
10/02/13, 21:24
Skal svippe innom en gang sånn plutselig. Du mener ikke mig?

Christian
10/02/13, 21:27
Ikke med secure 18.

andersg
10/02/13, 21:29
Bedreviting fra alle kanter her!!!1 Greeeeit.

Martin.S
10/02/13, 21:41
Vi sveise MAG med apparatet på verkstedet. Det er betegnelsen de på Eiva vil bruke. Selv om alle kaller den sveise metoden for MIG. Trust me..... har litt greier på dette;)

Volvo-245-
11/02/13, 00:32
Vet ikke om du har sett dette bildet men det har du sikkert, syns bare det var utrolig kult.

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/536936_510787985626489_1948578031_n.jpg

AleksanderK
11/02/13, 14:08
Lav, lavere, lavest :p

The Sven
11/02/13, 15:15
Høy, lavere, lav :)

Øyvind G
11/02/13, 15:24
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/601.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/602.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/603.jpg

henrik940
11/02/13, 15:54
Det bilde i midten, var HELT porno :D

Volvoniføør
11/02/13, 16:20
MILD misunnelse :p

Martin.S
11/02/13, 16:22
Skal jaggu bidra med et par jeg også;) Er i samma gata som Øyvind, men litt annen vinkel hehe.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/607.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/608.jpg

Øyvind G
11/02/13, 16:53
Dette ligger også i fototråden, men poster det her også siden det er Anders sin bil. :)

http://i825.photobucket.com/albums/zz172/ogantenbein/Foto/IMG_9701-4_1024x551.jpg

andersg
11/02/13, 19:29
Nå var det mye heldige bilder her! :) Den er fin langt fra som alle andre biler ;)

Hassel
11/02/13, 19:51
Er så strøken den høyden din Anders!

andersg
11/02/13, 19:54
Takk takk! Hvor høy er du?

Hassel
11/02/13, 20:09
183 :)

Martin.S
11/02/13, 22:54
Det er du faen ikke.:P:P

Marius
12/02/13, 20:41
du kina pojken, har du noe dele nr på kina 3"lmm?

andersg
12/02/13, 23:04
Pling plong! Vi hadde en guling i verkstedet, men han blei mobba ut!
3" kina-LMM var ferdig defekt ut av eske, jeg kjører med lånt 3"LMM fra en kamerat som høgde en 960. :) Skal se om jeg finner linken til hvor den er å få kjøpt den plingplongklumpen, mener det var på aliexpress.com. Search and you shall recieve! Den er fin til å sette over innmat fra en ekte LMM om ikke annet. Kan forsåvidt få den kinaklumpen min. Er for vanskelig å lage fungerende LMM på de små barnearbeiderfabrikkene tydeligvis...

andersg
13/02/13, 18:34
Favorittfabrikatøren min har laga litt fine biter igjen. :) Sveisa ene Futuraen, laga oljeretur og flens til olje inn.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/752.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/753.jpg

Bare få wastegate nå så er det montering! Porta også opp manifolden til full T3-størrelse. Porting krever tålmodighet jeg ikke har...

Slenger med to dårlige bilder av en rævva sveis på kompressorhuset på turboen. Er nesten så vi er usikre på om det i det hele tatt er lufttett.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/754.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/755.jpg

Superrævva bilder. Kjenner søkket inni kompressorhuset godt med neglen, den forsvinner halveis inn i sprekken :p (ikke lov å si).

Marius
13/02/13, 19:08
Pling plong! Vi hadde en guling i verkstedet, men han blei mobba ut!
3" kina-LMM var ferdig defekt ut av eske, jeg kjører med lånt 3"LMM fra en kamerat som høgde en 960. :) Skal se om jeg finner linken til hvor den er å få kjøpt den plingplongklumpen, mener det var på aliexpress.com. Search and you shall recieve! Den er fin til å sette over innmat fra en ekte LMM om ikke annet. Kan forsåvidt få den kinaklumpen min. Er for vanskelig å lage fungerende LMM på de små barnearbeiderfabrikkene tydeligvis...

jeg tar kina lmmen jeg om du vil gi den bort, tenkte å opperere den og parre med en orginal serru
nå har jo denne snik motoren tatt helt av igjen så trenger sårt donasjoner.
ble en turbonetics flowpreppa turbo god for 450hk på meg nå. skal jaggu klare 300hk med chip tunnings nå altså

andersg
15/02/13, 18:23
Hehe, åfææn, blei det for mye for deg at jeg handla IRX450-turbo? ;) KM-Cams sliper spesialkammer billig hvis han får din i innbytte vettu, bare fortsetter det her nå! :D
Kan få den vettu, den bare ligger og skraper i en skuff. Skaffa en ekte 3"LMM på dagen, så da gadd jeg ikke opperere.

Marius
16/02/13, 09:24
ble litt engstelig når jeg så 16v projektet ikke hadde nok tid til å bli ferdig før våren, så da måtte jeg sette igang å bruke litt av det jeg hadde fra før.
vi må da prøve å få kniva litt på banen til sommern. så får vi se hvordan lh 2.4 virker når man strekker strikken litt. hehe:cool:

andersg
16/02/13, 10:08
Hehe, liker tankegangen. Du har jo strekt strikken med L.H 2.4 før, jeg har bare strekt ting... ;)

Marius
16/02/13, 10:11
Hehe, liker tankegangen. Du har jo strekt strikken med L.H 2.4 før, jeg har bare strekt ting... ;)

hvis jeg trakk strikken sist så vet jeg ikke hva jeg gjør nå.. hehe. ikkje braaaa
motoren min ble tatt ut i går kveld/natt så skal bare en bråtur til halden i dag og få eu godkjent s60en så blir det demontering av rødblokka og kanskje en snar vistitt nedover til dere slik at Martin kan ta å frese over stemplene, er veldig usikker på om jeg skal dreie de eller kjøpe nye smidde. dette skulle jo liksom ikke koste noe men nå tar jo alt feil rettning her

andersg
16/02/13, 12:34
Fysjom! Er det krig? Du har lettere bil også, detta går gæærnt og rett i din favør. Får kaste interiør før veiene er bare jeg, bare because racecar! ;)

Det høres ikke dumt ut, hvis driten jeg kasta sammen i høst holder i sommer vil jeg prøve smidde stempler neste vinter igjen med hakket lavere komp. Lurer på hva L.H 2.4 syns om lavere komp. egentlig? Bare det halvveisgreine jeg kasta sammen etter ventilraset var oppe og snusa på 20 000,-, alt koster... Tør ikke tenke på hvordan det ser ut for big boys'a, bare et tørrsump oljeskift koster jo sitt når det går 17L olje... :rolleyes:

Marius
16/02/13, 20:07
du har jo skilt da. der taper jeg :cool:

andersg
17/02/13, 22:53
Skulle du ikke ordne det før det tok helt av da? ;)
For å holde meg on topic som jeg er dritflink til, så kan jeg skrive at jeg har fått en fin eske fra KL med dump, en del silikonbend som selvfølgelig er svarte (finnes det en annen farge?), nye kyllingstag, poly til krengestag og nytt org. luftfilter.
Skaffa også ny flaske med gass, så nå kan det sveises litt! :) Må lage trykkrør fra turbo til IC og få en tut på den til dumpen, og 10cm downpipe til førte V-band. Sistnevne tror jeg Martin må ta...
Kjøpte silikon så jeg får satt LMM før innsug, så blir det bare en slange fra turbo og rett i luftfilterboksen.

andersg
21/02/13, 20:46
Dytta inn nye kyllingstag og foringer. Endeledd og bærekule er veldig bra, så det blir der en stund til.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1311.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1312.jpg

Martin sveisa trykkrør for meg, så blir det tett med en gang :p Blei fint igrunn, rett inn rett ut, tøm og røm. Mulig det blir en svipptur til Gasolin i hælja for å handle rynkelakk til trykkrøra. De skal ihvertfall bli svarte! Litt sugen på å lakke kompressorhuset på turboen også egentlig, for maks stealth-look.

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1313.jpg

elephant
21/02/13, 20:49
Fint stykke arbeid!
Døøøh, slett noen meldinger i innboksen din a.

henrik940
21/02/13, 21:06
Åssen turbo kjører du med? Hvor did you kjøp it?

Marius
21/02/13, 21:06
ser konge ut dette gutta. stå på! blir morro til sommern.

andersg
21/02/13, 22:41
Takk søtnoser! Handla noen meter krympestrømpe i dag, så da kan jeg skjøte ferdig LMM. Bare baklokk igjen så kan jeg vri om nøkkelen, samt kaste inn filterboksen og sånt smått. Blir alltid fint støkke arbeid når man setter fagfolk i sving, fremgangsmåten pleier å være: jeg tenker høyt, tegner og rører, og Martin lager. Ihvertfall når det er maskinering og sveis i bildet.
Gleder meg til sommeren ja, det blir god stemning. Satser på mye kjøring :)

Har sletta nå Elephunk!

Turboen er en IRX450 fra turboservice, handla privat, fant den på blocket kliss ny med masse ekstrabettær. Flaks! Fikk med overhalingssett, wg-brakett, ekstra eksoshus og noe annet smått for 5500,- SEK. Deilig å ha litt flaks også, fikk den tilogmed levert gratis i Oslo. Ser ut som en kinaturbo, men er basert på en KKK med noen mods. Turboservice polerer turbinhuset så det ser ekstra jall ut etter at de sliper bort KKK-logoen.

EDIT: skal prøve å huske kinaLMM neste gang jeg er oppom, Marius.
EDIT2: siden jeg får brokk av blå bettær under motorrommet så tenkte jeg slipe av elokseringa på tuppen av dumpen, evt. gi den et sleik rynkelakk den og.

9førrlars
21/02/13, 23:29
Ser nydelig ut, Helt enig med lakk av kompressor hus:) uber stealth is the way to go. meget gjennomført!!

elephant
22/02/13, 00:36
Har sletta nå Elephunk!


Liar!
Errors
The following errors occurred with your submission
andersg has exceeded their stored private messages quota and cannot accept further messages until they clear some space.

andersg
22/02/13, 15:10
Innboksen min er sutta helt tom!

Marius
22/02/13, 17:37
ikke noe stress med den lmm enda, jeg må uansett ned til dere og få Martin til å dreie noen stempler.
og nå skal toppen leveres inn for å få montert større eksosventiler også :cool:

elephant
23/02/13, 00:21
Innboksen min er sutta helt tom!

Merkelig, jeg får ihvertfall ikke sendt deg pm.

Bare lurte på hvilken side du laster opp bildene dine på og bildestrl?

andersg
23/02/13, 00:48
Køddaaaaa, hadde glemt å tømme utboksen!

Er det ikke større innsugsventiler folk setter inn da Marius?

Laster opp på photobucket, bildene er 800x600 som jeg resizer kjapt i irfanview. Slenger også på "canvas" der, den svarte ramma.

Marius
23/02/13, 08:09
Folk slenger på begge deler. Men jeg skal ha større eksos pga kjappere evakuering. ...

Amundsen T5r
24/02/13, 01:05
Snasen kjærre ;)

Christian
26/02/13, 22:33
Du må bytte om plassen på LMM og tomgangsmotorn!

andersg
27/02/13, 16:08
Du må lube silikonslangu!!! Har bytta tenk, takk for at du har øyne.

2.5" er ikke 2.5", aldri vært borti trangere slange :p

Martin.S
27/02/13, 16:32
Jo det har du:p:o

andersg
27/02/13, 17:12
Haha, hadde ikke fått den på om du satt deg på den med den spede lille ræva di! Turboen er 2.6" ellerno, blir toooit å få på slangen til luftfilteret.