Vis full versjon : Andersg`s 1996 940 stv - SOLGT
Sider :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
Så den for første gang i sollys når jeg gikk ut fra jobb i dag, tror faktisk ikke jeg har sett en lavere 940. :p Sier som VolvoRsport første gang han slapp 940in sin ned på coilovere, "det ble mildt sagt helvetes lavt, egentlig altfor lavt".
Kan egentlig slippe den ned 1cm bak for å plane den litt ut syns jeg, men tør ikke før jeg får på sommerfelgene. :p
Marius Skau
14/03/12, 15:43
Og nårti kommer sommerfelga?
Når jeg bestiller spacere med Martin.S og Øyvind.G, men deres felger har ikke kommet enda. :( Kan hende jeg hopper ut av fellesbestillinga og kjøper nå snart, er gira på å få de på.
Skal ta en kjapp kattevask av bilen etterpå. Har fortsatt bare mobilkamera... :p
ble sikkelig fin høyde på den nå :-)
Du som kom kjørenes over til Revetal i sta ja :)
Japp! Så det dust ut? :p
Stilte en Futura oppat skjermen i går før vask. Det blir spennende om jeg må heve den i nesa eller ikke, hele dekket var over skjermen ihvertfall! Drøyt. Nå blir den sammenligningen litt misvisende, da Futuraen er høyere enn hjulet som står på nå. - dvs. at det ikke er i navsenter når jeg setter det ved siden av.
Skal legge ut noen kjappe bilder når jeg kommer hjem fra jobb. :)
EDIT: blir en tur til Oslos del av Vestfold (Tønsberg) for å kjøpe bremseskjold og endeledd i dag også, og litt verktøy. Hadde visst ikke 18mm pipe, blant annet. Den trengte jeg ca. hele tiden. :p
Nye ABS-sensorer kommer neste uke.
I sola, også legger tar du ikke bilde? What...
Må få ut flere bilder av høyden/lavheten! :D
Eh ja. Den var skitat. :p Hehe. Ser den hver gang jeg stikker nesa ut porten på jobb,rein og pen. Ser ganske brutal ut. :D Skal få tatt et bilde eller to når jeg er ferdig.
Så også i går at den var ganske skeiv... I høyden altså. Sjåførsiden var nesten 2cm lavere enn passasjersiden, så sammenlignet det jeg hadde kappet av og så bakfjærene var ikke tatt like mye av. Tok av 1.5cm på passasjerside bak og vrei den likt som den på andre siden, det hjalp faktisk mye! Nesten i plan nå. :p Kom på seinere at tanken er jo på venstre side, og det var nesten 60L i den, så der ligger litt av syndern.
Og rattet har blitt skeivt etter jeg senkan... På en forstilling helt uten justeringsmuligheter. Sier ikke mer!
Jan-Einar Jenssen
15/03/12, 14:01
få ut flere bilder! :D vil se mer av lav vogn :D
less talk more pictures;)
volvoRsport
15/03/12, 16:05
Og rattet har blitt skeivt etter jeg senkan... På en forstilling helt uten justeringsmuligheter. Sier ikke mer!
Justèr spissinga så ordner det seg ;) Men, vi krever bilder av bilen i dagslys :)
Får prøve å få gjort det! :)
Knærta noen kjappe og ekstremt dårlige mobilbilder i går og noen etter jobb i stad. Skulle tatt noen skritt tilbake. :p Den er høy i rævva! Men som sagt, vil få på Futuraene før jeg senker mer, får trimme høyde og buer etter passformen. :D Fronten er farlig lav.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1123.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1124.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1125.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1126.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1127.jpg
Det som er fint med denne høyden er at jeg har mye vandring igjen, den er faktisk veldig behagelig, gynger ikke eller noe sånt som biler med full lengde på demper + massiv kapp gjerne gjør.
Her med hjelpeklossene for å komme opp på løftebukken vår, de må vi bruke på lave biler. Problem officer?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1128.jpg
Børge Vikebø
15/03/12, 18:17
Purkemagnet :P
Garantert. Det funker ikke helt for meg enda sånn utseendemessig, det blei litt vææl lavt foran. :p
Flotte bilder! :)
Likte det jeg, men passer nok ikke som bruksbil med den høyden der nei.
Jan-Einar Jenssen
15/03/12, 18:34
litt lavere nå så blir det gull :p
Haha, nei. Den er bruksbil om sommeren, har hatt tilnærma like lav bil i nesten to år uten problem, foruten litt eksosskrubbing her og der.
Syns fortsatt den er for framtung, og siden jeg er skeptisk til å ta den mer ned bak så kan det hende det må bli litt høyere i nesa. :p Noen som har framfjærer til meg?!
Jan-Einar Jenssen
15/03/12, 18:51
hehe, kødda bare litt :p få den pitte litt opp i fronten, så er du der :)
Gleder meg til å se med futura felga på! :p Ser ikke så bra ut med små vinterdekk og sånt! Blir nok bra :)
Japp! Så det dust ut? :p
Så ikke så mye, bare at det så ut som min egen som kom ;) bare MYE lavere :)
Gleder meg jeg og! Bare betale veiavgifta så skal jeg kjøpe spacere. :p
Den ser sikkert bøs ut i bakspeilet, selv med passform som en trillebår. ;)
Den blir så lav som nå ut i neste uke ihvertfall (hvis vi har fjærer i verkstedet, hvis ikke får jeg skaffe lokalt), gidder ikke ut med fjærbeina før jeg har nye ABS-sensorer. Kjøper det neste uke, kjøpte to nye bremseskjold og ett endeledd i dag. :) Tenker jeg kapper en ring mindre foran. Og bittelitt mindre enn det igjen på sjåførsiden, siden den alltid blir litt lavere av en eller annen grunn. :p Rett som en banan den bilen her.
Send meg en PM med nummeret ditt, så tar jeg de hvis vi ikke har i verkstedet. :)
AleksanderK
16/03/12, 14:40
Rått!!!
Hehe, jo takk. :) Jeg digger sjeldne felger med litt dekkstrekk og rå passform, men syns det blei for voldsomt til at det blir pent foran. Drar til Christian og henter nye framfjærer nå, for å få den litt høyere. Blir en liten shinings i framstillinga med nye slitedeler i samme slengen. :) Skal få tatt et bilde når jeg jekker den opp, hjulet henger maks 5cm ned. :p Forskjell på korte dempere og KORTE dempere!
Får heller begynne å spare til luftfjæring fra AccuAir... Sitter og sikler akkurat nå!
Får vel ikke den helt rå svingradiusen med den høyda? :) Eller får du fullt rattutslag?
Ikke faen, hvis jeg rygger inn i innkjørselen min klarer jeg ikke svingen ut, men jeg klarer heller ikke svingen inn, så da må jeg kjøre forbi huset mitt, opp i rundkjøringa og komme riktig vei inn så jeg slipper å svinge...
Ikke faen, hvis jeg rygger inn i innkjørselen min klarer jeg ikke svingen ut, men jeg klarer heller ikke svingen inn, så da må jeg kjøre forbi huset mitt, opp i rundkjøringa og komme riktig vei inn så jeg slipper å svinge...
Praktisk. :D
Hva skal man med svingradius ?
Jeg elsker det da :p
hehe, Martin syns også det er dritgøy at jeg drar strikken litt langt. :p Tåler litt subb da! Men den er altfor stuka, og Futuraene er enda høyere, VEIT det ikke kommer til å gå for en femmer.
Var å fikk to framfjærer av Christian i stad, blei selvfølgelig litt juging og snoking rundt i verkstedet også. :) Fikk de gratis. Stor takk!
Lav :) Når kommer felgene på?
Litt vææl! Det vokser ikke på meg, får den litt opp i nesa snart. Men den er god å kjøre sålenge om ikke annet. :p Spacere bestilles til uka. :)
Takkar Kimmi, kom i verkstaden til tirsdag og kjøp turbodeler av meg! ;)
Fått prøvekjørt oppsettet ordentlig nå. Ble litt aktiv kjøring hjem fra verksted via noen indre veier.
Jeg bunner demperne foran med et stål mot stål-smell når jeg ikke har gjennomslagsgummi. Får finne på noe der. Skal ikke så mye til før det dunker, jævlig irriterende da den demper fint helt til det smeller. :p Når det skal av for å få den en cm eller to høyere i nesa skal jeg skjære av en ring av gjennomslagsstoppern og tre på, så det ikke klasker så jævlig når jeg bunner.
Jeg har gjort en massiv brainfart, det er jo ikke rart den er høy i rævva!
Bilen stod ved siden av en kollega sin 940 sedan i dag, så stussa jeg på at faen, de har nesten identisk høyde bak.
Min har vært varebil...
...
Nivåmat-dempere! Ere mulig, så den hever seg like herlig. Måtte google det, jepp, sånne har jeg. :p Så da blir det demperbytte bak i helgen, så burde jeg få plana den ut litt.
Bytta endeledd og bremseskjold, samt fikk ut hylsa til den ødelagte ABS-sensoren i går. Sistnevnte blei voldtatt ganske greit.
Resten av sensor:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1716.jpg
Er liksom ingen tvil.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1717.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1718.jpg
Hjulet henger høyt med 10cm kortere dempere. :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1719.jpg
få på felgene nå så blir det bra;)
Bestilt spacere! Fy faen for noen mål det er på de. De blir jeg aldri kvitt for å si det sånn. 56mm foran, 44mm bak. :p
Bestilt spacere! Fy faen for noen mål det er på de. De blir jeg aldri kvitt for å si det sånn. 56mm foran, 44mm bak. :p
Hvor mye kom det på i kr og øre? (Du har kanskje ikke fått pris enda?)
Litt nysgjerrig på det jeg også! :p
Mer enn felga? :D
Mindre enn felga. ;) Blir over 3000,- ihvertfall. Får få meg flere sett Porsche-felger, så jeg har litt å bytte på, når jeg først bruker så mye penger på spacere. Mye billige cup og twist-felger på blocket.se og sånn!
Felger til 15000, spacere til 3500, dekk til 5500... Hmmm.. Noen som har en fin student-tilværelse? :p
Hehe, er i studentalderen ihvertfall. Men prisene dine er på tur vennen. ;) Under 8000,- blir totalen når spacere, felger og dekk er på bilen. Nå kan du gruble! Kjenner folk som kjenner folk, sier ikke mer.
Da har du vært griseheldig med de felga der!!! :p Bare dem er jo verdt 8lapper..
Hvorfor tror du jeg fikk så bråhast med å selge Compomotivene? :p Hehe. Ga fem lapper for de med strøkne dekk, satt fordekka (225/45/17) bak (10"), og fikk meg noen 205/45/17 på avbetaling av en kamerat til å ha foran. Problem løst. Så er egentlig bare felga og spacerne som koster noe, spacerne kosta meg forøvrig under 3 tusen allikevel, kursen er sterk. Greit for meg! Får de neste uke. ;)
Høres bra ut! Gleder meg til resultat da ;)
Vi gleder oss ikke i allefall;)
liker utviklingen stå på:P
Er det martin som har sveisa fast slangetrommelen på jobben våres? Det er den sykeste lefsa med sveis jeg har sett! Hehe:) han er en kløpper på sveis hvertfall. Ikke noe å si på det. Jeg kommer Til å drømme om den sveisen i natt, den var smuuuuuud.
Stemmer nok det hehe. Var mere imponert over resultatet på skjermene og listene mine:)
Det er bra! Skal værra fornøyd når du har vært hos oss veitdu:)
Det er bra! Skal værra fornøyd når du har vært hos oss veitdu:)
Dere får nok besøk av meg etterhvert også ;)
Dere får nok besøk av meg etterhvert også ;)
Det likær vi!:)
Jeg har blitt en levende reklameartikkel for Nøtterøy Billakkering jeg. :p Hehe. Alltid topp å være der, og å handle med.
Martin snegla to sveiselefser uten engang å ha prøvd apparatet først. ;) Har et festlig bilde fra når vi holdt på, med sveiseapparatet på gaflene og Martin i den store gardintrappa som vi AKKURAT fikk snegla mellom 142n og veggen. :p Hvem er HMS-ansvarlig på bruket?!
Det var også gøy når jeg stod å holdt trommelen på halvstrake armer, og Martin bare... "øøi bare hold den der du, det kommer ikke gass." Hehe joa, står i toppen av en gardintrapp og holder en kabeltrommel rett ut jeg, halvstødig over noen andres bil. :p
Var så drøyt fint vær i helgen, så det blei en mild avfetting, vask og tørk. Gleder meg til å få polert. :) Har litt for mye sykkeldeler i bestilling nå, men blir handling av bilpleie så fort som mulig. I løpet av uka eller til helgen henter jeg også noen hvite 98mod støtfangere. :D I motsetning til mine som bare er lakkert under, er de lakkert oppå også. Det mangler en hvit list oppå på sjåførsiden foran, så fikk pruta de til meg til en god pris. Får få tak i en sånn en og lakke den selv med 2k lakk, ikke akkurat lønnsomt å sende sånt til lakkern. :p Med mindre jeg gidder kjøre uten én list heelt til jeg får meg takvinge, lite trolig...
Får med hvit original frontleppe også, kjekt å ha.
Manton lover spacere i løpet av uka, da blir det høydejustering og montering i påska.
Var på samme huggeren som har fangerne og fikk meg trelister til interiør og midtkonsoll uten sprekk i dag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2103.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2104.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2105.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2106.jpg
EDIT: veit den er traigsk høy i rævva, skal bytte ut nivåmat-demperne bak med vanlige i morgen.
Tror du glemte å vaske vinduene dine Anders. Ellers ser det bra ut :)
Hehe, nei, høyre bakruta trenger en skrubb på innsiden. Klina fælt med feite fingre når vi fikk vinduet til å røre seg igjen. :p
Trodde det var riper jeg :)
Sleit skikkelig med å få rene vinduer her i gården! Kalkflekker fra ja... Endte med å håndpad og autosol :) Strålende resultat! Klarte å knase fingeren i ruta pga jeg trodde den var åpen... :/ au :(
Du må bytte bakdempere i morgen Anders!
dreier du av 1 cm eller 2 på Bilstein demperene mine også eller:p
Har ikke vaska rutene på innsiden på lenge, er helt jævlig i motlys. Har den derre Fast Glass fra Autoglym, men den er utrolig dårlig, eller så klarer jeg virkelig ikke å bruke den. Bedre med whipes fra ArmorAll. :p
Bytter dempere i morgen vettu! Ser helt nørd ut nå. Fælt å kjøre med også, kjenner at jeg sitter i nedoverbakke.
dreier du av 1 cm eller 2 på Bilstein demperene mine også eller:p
Næ. Kjenner ingen som klarer sånt. ;)
om jeg sier 10cm da? da kjenner du noen eller XD
Så du sto parkert ved stasjon på Revetal i dag, grei høyde :D
Var du som snoka ja! Satt inne på cafeteria'n og fikk gratis overtidsmat, jobba 13t. Så en hvit 945 med usa-blink.
Har fått den like lav i rumpa i dag, faktisk identisk høyde opp til buene foran og bak. Fornøyd med det!
Er bra lav ja. Statisk høyde foran som den er nå. :p
De kliss nye skvettlappene får det!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2241.jpg
Jupp, jeg som snoka med den hvite ;)
Må nok få høyhuse mitt litt nærmere baken snart jeg å, men blir nok litt høyere en din :D
Trivelig! Hehe.
Har hatt et lite motorproblem helt siden jeg fikk bilen, nå begynner jeg å bli lei. Link her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?36722-Husmortrim-mister-vann-og-trykk-i-oljefella-ved-ivrig-kj%C3%B8ring
Får bare ta rennafart og prøve å bytte den åndingsboksen vel. Etter noe ivrig høyrefot i går ser det helt jævlig ut under panseret. Tynn oljefilm over vannpumpa, nedover toppen på eksossiden og på hele toppdekselet. :p NAMMMM. Men men, var verdt det, grisepissa på en pappagutt oppover et forbikjøringsfelt med han i venstre. Øyvind.G og Martin.S var i bilen bak og lo godt. :D Fikk fingern og greier, hva faen...
Heheh ja du var meget ivrig i går.
Syntes du skal sette navnet mitt på bilen jeg:p var trossalt jeg som tipsa deg om den XD
Næsj, denna fant jeg sjæl! Tror jeg, husker ikke helt. Samma det vel, bil er bil.
Heheh ja du var meget ivrig i går.
Liker å strekke strikken hvit... Gikk fort til å gå oppover. Liker at han PÆLMA seg foran etter det hadde blitt en fil igjen. - også skulle han til høyre i neste rundkjøring inn i boligfeltet, haha.
Jeg og Martin.S har kosa oss med småplukk i dag. :) Han har holdt med på med sin nye V70N, mens jeg fomla rundt med mitt eget.
Griserensa bagasjerommet etter ymse bruk i vinter, det ble meget bra. Rensa også stoffet i Classic-baksetene, samt begge fotbrønner foran. - alt med Chemical Guys Green Clean, skrubb, vann og våtsuger.
Etter det fikk vinduene seg en rens med Fast Glass fra Autoglym.
Fikk også montert den sprekkfrie midtkonsollen med alle fester intakt, nå sitter alt MYE bedre! Veldig deilig.
Martin var også så snill og GA meg stoffmattene fra 940in hans, i ganske så god stand. De fikk også en rens. Så nå er det VELDIG trivelig å være i bilen. :)
Jo, fjerna også emblemene på bakluka med karamellkuse og Surfex HD.
Spacerne ble sendt på torsdag, så da blir det vel noe montering i påska. :D
Unnskyld meg, men så nå at du står parkert utfor politi huset på bilde lenger opp.
Er det noe grunn for det? :p
Jaja, jeg er lensmann.
Og vaskestasjonen er ved siden av. ;)
Hmmm kjekk plass for tvilsomme biler og ta en vask altså XD
Spacerne ble sendt på torsdag, så da blir det vel noe montering i påska. :D
Oi oi, håper for gudsskyld du får de før neste torsdag. Da skal jeg på en liten bergens tur. MÅ jo være med å se hvor ille det blir når felgene skal på hehe:p
Hehe, ja, håper jeg får de før fellesøkta! Blir spennende å se hva jeg har å jobbe med. Det var forresten ikke en aprilsnarr, de er faktisk sendt. :p
En annen ikke-aprilsnarr var at jeg nesten var med på en front mot front i ei 40-sone i nærheten av morami forrige uke, fy FAAN jeg skvatt. Heldigvis hadde jeg riktig refleks og trampa brems fort som juling. Ei dame svinga ut fra en butikkparkering og havna i min fil istedenfor min egen. Kjerring... (sorry damer)
hmm, er vel ikke i Stavanger? Så en skam senka 940 stv i dag :p
Så langt har anders aldri vært hjemmefra, så det var nok ikke han.
Haha, nei, har ikke med lapp i meldeboka fra samboern om at jeg får lov til å kjøre så langt... Får ikke lov til å kjøre når det er mørkt.
Kan hende det blir en fjelltur med den i løpet av påska. Det blir spennende!
Det kom en ultrarægger med capsen i bakhuet og bremmen rett til værs i v-knekk når jeg var ute og lufta et flott kvinnemenneske i natt, mens jeg stod og så pengene fly i V-power hørte jeg fra skyvedøra på Shell'en "jeg elsker bilen din!" - "ere turbo?!" - "ern til salgs?", også skulle han håndhilse og no greier. Jævla type ass, skikkelig kar. Også fikk jeg lysblinking fra hele ræggelinja når jeg forlot åstedet... Oh looooooord.
Spacere mottatt. :) SYKT store, haha. Helt drøyt. Hvis Martin.S tar med kamera blir det bilder i kveld. :) Hvis det passer da...
Martin.S glemte kamera, men har jo mobil om ikke annet. Nei, jeg har ikke tenkt å kjøpe kamera før feriepenga... :p
Saga ut rundt fjærbeinet av innerskjermen foran, og banka opp den stålprofilen som er rett på innsiden av skjermen, for å unngå kutting i rullebanen.
Bak tok Martin og kappa maks av hjulbua. Han holder vinkelsliper i flere timer hver dag på jobb og er "litt" stødigere med den enn meg, så da ble det sånn... Tok ut innerskjerm der bak også forresten. :p
Formannen i slip og kapp har vært på ferde.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/315.jpg
Sånn blei da det... Passformen blei helt latterlig bra, må få en runde med ordentlig kamera for å vise det skikkelig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/316.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/317.jpg
Kjørt hjem nå, ikke subba foreløpig. :p
SYKT!
Passa utrolig bra på hvit 945! Så litt bedre ut med høyden med en gang også da :p
Blei veldig pent det der! Gleder meg selv til og polerer og stell med min hvite vogn :) Du har ikke vurdert en liten vinge, tror det har kledd vogna di godt ;)
Blei veldig bra ut det der, samt fin høyde. Men som roffen sa, så hadde vinge gjort seg
Takk for det alle mann/dame/transe. :)
Bildet lyver, passformen blei helt latterlig rå. Kant i kant med litt dekk oppi både foran og bak. Håpløst å se, og jeg har glemt hvordan man fører kamera så klarer ikke ta bilde av det. :p Får se om det er noe vææær i morgen så skal jeg prøve igjen.
Vurderer takvinge ja, men skal få ferdig motortrim (300-oppsett, har nesten alt) og rustfri eksos er høyere pri. Har elvinduer og rynkefrie dørtrekk som jeg må klå litt på og. :) Kanskje det blir takvinge på seinsommern, til vintern eller neste sesong. :p Hehe. Fint å ikke gjøre ALT med en gang, vil ikke ha den bilen som er uforandra flere treff på rad.
Hvis man ser nøye så syns spyldedysa til bakruta, som forrige eier har klart å knekke! Noen som har peiling hvordan jeg får den ut? Regner med at det er enveisklips i plast og at den går i tusen knas. Alt er brekt av, så får ikke tak noe av den... Hvis jeg spyler bakover står spruten rett ut, fint for de som ligger bak meg!
Jan-Einar Jenssen
04/04/12, 22:57
fy faen, så rått!! :D
Det der ble jo pent :) Jeg har lyst på noe felger i den stilen der selv... :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/317.jpg
Kjørt hjem nå, ikke subba foreløpig. :p
Full svingradius?? :D
Neida, vart grisegromt!
Takk for det! Gamle cult-felger fra det glade 80-tall er gøy, men vanskelig å komme over og passer nesten garantert ikke på en Volvo. Jeg syns det er verdt det ekstra arbeidet for å få noe ekte og sjeldent. :)
Knerta noen kjappe bilder nå akkurat når jeg kom hjem fra trening. Skal prøve å hyre en kamerat som veit å føre et kamera i nærmere tid, det hadde vært moro.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/345.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/346.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/347.jpg
Henger i bilnøkkelen...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/348.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/349.jpg
Det kom en ultrarægger med capsen i bakhuet og bremmen rett til værs i v-knekk når jeg var ute og lufta et flott kvinnemenneske i natt, mens jeg stod og så pengene fly i V-power hørte jeg fra skyvedøra på Shell'en "jeg elsker bilen din!" - "ere turbo?!" - "ern til salgs?", også skulle han håndhilse og no greier. Jævla type ass, skikkelig kar. Også fikk jeg lysblinking fra hele ræggelinja når jeg forlot åstedet... Oh looooooord.
Følte du deg litt mobbet da? :p Eller dro det litt i smilebåndene? :rolleyes:;)
Regner med du ble fornøyd med det der, tøft :)
Geitung: Får nok ikke noe svar i tråden her før han er kommet hjem fra Strømstad i dag sikkert hahahaha.... :D
Følte du deg litt mobbet da? :p Eller dro det litt i smilebåndene? :rolleyes:;)
Hehe, nei, han var blodseriøs. Megafan, sett meg før og greier. Også når venninna jeg hadde med trådte ut av bilen fikk hu et sånt respektfult nikk. Ække helt på den rægginga. :)
Regner med du ble fornøyd med det der, tøft :)
Geitung: Får nok ikke noe svar i tråden her før han er kommet hjem fra Strømstad i dag sikkert hahahaha.... :D
Hehehehehehe, bytt humor.
http://www.youtube.com/watch?v=TgoefSuYwFg
Selv med hytte 30min unna Strømstad drar jeg ikke dit NÅ. ;) BER om å miste skilta. :p
Ellers megafornøyd! Kunne ikke passa bedre. :)
Hehehehehehe, bytt humor.
http://www.youtube.com/watch?v=TgoefSuYwFg
Selv med hytte 30min unna Strømstad drar jeg ikke dit NÅ. ;) BER om å miste skilta. :p
Ellers megafornøyd! Kunne ikke passa bedre. :)
Jeje vccn på mobil? ;)
Var faktisk frista til å legge ut bilde av bilen din i Volvo-Porn tråden nå, det skjer hvis ingen andre har gjort det i løpet av kvelden ;)
Hehe, nei, han var blodseriøs. Megafan, sett meg før og greier. Også når venninna jeg hadde med trådte ut av bilen fikk hu et sånt respektfult nikk. Ække helt på den rægginga. :)
Tenkte vell heller på blinkingen jeg da :p
Er heller flaut for de å blinke på noen de ikke kjenner fordi de syns BILEN er kul. ;)
Hehe, stopper deg ikke Sven, bare hyggelig det. :) Ække copyright på mobilbilder har jeg hørt.
Jeg kommer te og blinke;) Den bilen med de felgene blei jo bare helt perfekt:D
volvobrage
05/04/12, 20:05
Detta der blei heilt rått!:D Perfekt passform og:)Veldig vellykka!
Nye inner og ytterringa med tida for og få grom kant eller?:)
Takk takk plåtbreddaren! ;) Det blei spot on, etter den provisoriske målinga mi kan jeg ikke være annet enn fornøyd.
Drille om senter til riktig boltsirkel og 8 nye lepper hadde vært gøy, men det koster meg like mye som et sett custom felger. :p Så jeg kommer til å kjøre som nå en stund framover.
volvobrage
06/04/12, 11:57
Takk takk plåtbreddaren! ;) Det blei spot on, etter den provisoriske målinga mi kan jeg ikke være annet enn fornøyd.
Drille om senter til riktig boltsirkel og 8 nye lepper hadde vært gøy, men det koster meg like mye som et sett custom felger. :p Så jeg kommer til å kjøre som nå en stund framover.
Haha arit kallenavn:p Du målte deg fram og ikkje rekna på et osv?Er litt usikker på korleis eg skal gjere det på 242en for og få perfekt passform:confused:
Skjønner den:)Ser heilt rått ut sånn den er no og:D Du skal beholde orginale blinkers?
Hehe, det er jo fakta. ;) Du drar strikken mye lenger enn meg!
Nei, jeg fant bilder av alle 940er jeg kunne med 10" bak, fant ut innpress de kjørte på og tok noe midt i mellom. :p Litt fingern i munn og seile dit høna sparker, hehe.
foran: 17x8.5" ET0 205/45/17.
Bak: 17x10" ET 16 (tror jeg, kommer inn på gmail for å dobbeltsjekke akkurat nå) 225/45/17.
Du kan jo lage noe av tre? Få laga 5x108-boltsirkel i en lang kubbe og skru den fast og dytt felgen inntil, kapp av til du får passformen du vil ha. :p Hehe. Så en på Stanceworks gjorde det, hans var så forseggjort at han tilogmed kjørte en rundt rundt kvartalet med de. Han hadde da bolter og ikke muttere som oss da men.
Skal ha org blinkers ja, de på sidene og foran er kliss nye. :) Kjøpte nye sideblink fra V-parts med krom oppå, men angra og har kjøpt nye nå igjen som er oransj og svart. Krom ass... Funker ikke for meg det. :p Ække no jänkare!
EDIT: jeg sikler på custom felger som alle andre, så kan hende jeg selger de her med spacere og alt så noen andre kan nyte de istedenfor å bygge på de + at de hjelper meg videre til noe bolt on OG custom. Burde være verdt NOEN kroner det her...
volvobrage
06/04/12, 14:38
Hehe, det er jo fakta. ;) Du drar strikken mye lenger enn meg!
Nei, jeg fant bilder av alle 940er jeg kunne med 10" bak, fant ut innpress de kjørte på og tok noe midt i mellom. :p Litt fingern i munn og seile dit høna sparker, hehe.
foran: 17x8.5" ET0 205/45/17.
Bak: 17x10" ET 16 (tror jeg, kommer inn på gmail for å dobbeltsjekke akkurat nå) 225/45/17.
Du kan jo lage noe av tre? Få laga 5x108-boltsirkel i en lang kubbe og skru den fast og dytt felgen inntil, kapp av til du får passformen du vil ha. :p Hehe. Så en på Stanceworks gjorde det, hans var så forseggjort at han tilogmed kjørte en rundt rundt kvartalet med de. Han hadde da bolter og ikke muttere som oss da men.
Skal ha org blinkers ja, de på sidene og foran er kliss nye. :) Kjøpte nye sideblink fra V-parts med krom oppå, men angra og har kjøpt nye nå igjen som er oransj og svart. Krom ass... Funker ikke for meg det. :p Ække no jänkare!
Det var faktisk ikkje nåke dum ide!!Takk for den:)Må testast ut, men blir ikkje kjøring med tre spacer:p
Det er bra, syns bilen din kler oransje blinklys:)overaskande nok, var skeptisk til det på kvit bil for og være heilt ærleg:p
Chrome er ikkje eg fan av heller!Amazonen skal få beholde den orginale chromen, men det høyrer ikkje heime på nåke nyare volvo ein det..Spør du meg:p
ingen subbing enda?
Hehe, tenker det blir bra jeg. :)
Jeg er heelt på oransje blinkers! Eneste farge som jeg ikke syns kler det er effektlakk av ymse sort (candy, flake, motiv, whatever) og blå... Av en eller annen grunn. :p
Gammal bil kan godt ha litt krom, men det kommer veldig an på fargen igjen. Jeg skal nok droppe kromgrillen også for en turbogrill etterhvert, men den koster!
Subber litt foran når jeg går gjennom vandringa i sving, men utrolig nok ikke subba bak!
Du kan jo prøve å lakkere grillen med Plast Dip.
Martin har bestillt en boks som han skal prøve på noen plastdetaljer inne i bilen.
Link 1 (http://www.detailersclub.no/forum/topic/12423-erfaringer-med-plast-dip/)
Link 2 (http://www.detailersclub.no/forum/topic/12550-hvordan-fungerer-plastidip-liten-innfoering/)
så ut som en smart ting :D
Når du har kjøpt det her så kommer jeg ned og prøver på emblemene på luka mi bak :D
Det som er fint med det er at det går ann å angre. Bare å pirke et hull for så å rive det av igjen.
Har lest at det kan være litt sticky. Er vist laget for å bruke som antiskli matte. Blir spennende å se hvordan dette holder seg og hvordan det er å holde rent.
Nysgjerrig på det,men var jo et knalltøft produkt da! :)
Rått. Det vil jeg prøve. Har lyst på rynkelakk på toppdeksel og trykkrør med tida også. Fikk med meg at Martin hadde bestilt ja. :)
Bare å komme Hassel, skal holde av en skvett til deg;)
Plasti-dip ser ut som en gyllen mulighet til å bytte farge på senter på felgene veldig fort! Sånn forresten.
Ble bøst! Orginal dempera du korta inn?
Var ikke jeg som gjorde det, men fikk de korta inn 10cm ja. :) Målte ned 10cm helt fra tuppen og kappa av, enkelt og greit.
Anders!!!!!! Du burde få noe senk på bilen:) hahahahahahahaha
Hahaha! Rull inn Jokke-tattisen din Christer! Du liker detta du vettu. ;) Si ifra hvis du vil se om du får plass til noe ordentlig passform baki 142an. :)
M.Engelsen
09/04/12, 00:06
Får ikke framhjulene en mm eller to lengre ut da? :D
Kom og kjenn og bestem selv. ;) Hadde jeg hatt luftfjæring kunne jeg tatt de ut 2mm til.
Er ikke noe å klage på her allså. Er ikke mange andre her inne som har noe særlig drøyere passform.
Takk for det Martin, og takk for all hjelp. :) Det funker over all forventning. Svinging er jævlig vanskelig, men ellers helt topp. Fortsatt ikke subba bak, det er latterlig. :D
volvoRsport
09/04/12, 20:09
Her har det skjedd litt i løpet av påsken ja :) Ble meget bra det der, fin passform ;) Hvor mye mer tror du bakfelgene bygger ut i forhold til mine? Hadde trodd de skulle bygge ganske mye mer ut (kanskje ørlitegrann poke), men det ser ikke ut om forskjellen er så altfor diger egentlig?
Takke mang! :) Jeg er megafornøyd.
Jeg har nok noen få mm poke på passasjersiden pga. ujusterbart panhardstag (foreløpig), og mer eller mindre heelt kant-i-kant passform på sjåførsiden. 1-2mm poke kanskje. Hadde trodd det skulle bli mer forskjell faktisk... Kanskje staget mitt er bøyd, hehe. Er det lov å si?
Har en lillefingerpassform fra midt på bua bak til midten av dekksiden, er den som treffer hvis det skulle finne på å subbe. :p Så felgkanten er på utsida! Jeg ser felgkant på begge sider i speilet når jeg kjører, det er faen meg hypnotiserende. Haha.
Bilen blir kanskje å se på autoslalåm neste helg hvis jeg får tilbake alle hestene mine. Jeg har gradvis mistet turbotrykk fra 0.95 til 0.65bar på ca to uker... Kan likegjerne ta ut chip'en snart hvis det fortsetter sånn. :p Mistenker potte tett katalysator, så erstatter den med strakt rør i løpet av uka håper jeg.
Skal se over intercoolern også.
OG! Har vært to ganger i Oslo med den, i går tok det kaka. Var i parkeringshus med den... Fytti faen, aldri mer. Skrapa addon, skrapa gulv, skrapa skvettlapper, skrapa dekk mot skjermkant. Addon har hoppa av i ene hjørnet. :( Sånn går det når man leker hardt.
Men kvinnfolket som holdt til der inne var feiende flott!
EDIT:
Lite bilde fra lukekjøringa. Skulle ned til høyre der... Lykke til! Har ødelagt bykjøringsmulighetene "litt".
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1898.jpg
Møtte også brøytebilen på vei til jobb i morges, vel vitende om at jeg kjørte med sommerdekk. Ikke så jævlig høy i hatten da heller.
Må drastisk til verks for å få løfta opp bilen. Firesøylærn vår er litt høy...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2168.jpg
Også har jeg fått balansert bakhjula på nytt, siden lodda slo i indre hjulbue. Er TRANGT med 10"! Fikk det bytta ut med limte vekter og fikk limt høyre bakdekk, da det siger luft på to ukers tid. Klarte ikke finne lekkasjen, er mange steder det kan lekke med skrudd ventil, dekkstrekk og tredelt felg...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2170.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2172.jpg
Blir å se på autoslalåm i mårra. :)
M.Engelsen
20/04/12, 18:22
Send meg en pm om hjulene skal selges en gang :)
Det kan jeg godt, men kjører de i år ihvertfall. :) Men alt er tilsalgs for riktig sum...
Det har sine fordelermog ulemper med SÅ lav bil. Fordelen er att det ser kult ut:) ulempen er alt det andre.
Haha. Kloke ord der...
Folk som ikke skjønner entusiasmen ser BARE ulemper, og skjønner ikke hvorfor i alle verden jeg gidder. :p
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4817_1024_683.jpg
andersg i vill breisladd :D
Det viktigste er at jeg kjørte fortere enn deg!
Bare fordi Per Turbo ikke kan klokka så trenger ikke du å være sånn.
Huh? Ble det tatt tider?
Nei, men i 2010 kjørte jeg 1.13.19 med en orginal 740, B230F/automat, da ble det tatt tid.
Igår tok Anders selv (det var vel egentlig kkromcke som tok tiden men) tid, og kjørte 1.15 med rolling start.
Nekter jeg å tru på... Du må ha sutta kubben til Per. Jeg pusha som fææn og har dobbelt så mange gæmps! Og dritsofistikert oppheng.
Vi stiller sterkere til neste treffet, vi kan kjøre tider der. ;)
Kanskje jeg har fått sammen V8 volvoen også. :D
OM vi skal! Horn i panna! Jeg er lagd for fart og spenning, ikke sånn bresking sidelengs. ;)
Detta var jævlig gøy, selvom motoren er lei seg i veivhusventilasjonen sin. Heldigvis ser det værre ut enn det er. Litt oljedamp her og der.
Før neste banetreff skal jeg ha:
bumpstops på demperne, så jeg ikke bunner med et smell
3" eksos hele veien, det originale jeg kjører med nå er potte tett
Fiksfaks veivhusvent.
Trimme ramme på innsiden av forskjerm for litt mindre subb
Har sendt mail til KM Cams at han kan sette 531-toppen til prioritering, kanskje den blir med på leken også. Med alt dette burde jeg hente inn noen gamp fra beite håper jeg.
Hehe noen fikk nok horn i panna ja ;) Syns det såg ut som du kjørte ganske fort egentlig, få som hadde like pene linjer mellom kjeglene :) En 940 tåler litt tukting sjøl om den er svett! :D
For å skjære litt igjennom gjønet må jeg si at jeg syns det var serdeles bra kjøring til første gang på bane å være!
Woho! Takktakktakk. Veit hvor hjørnene på bilen er.
(er gammalt konkurransemenneske, volvo-lars kan skrive under på at jeg holder KJEFT når jeg ratter. Konse!)
I dag måtte katalysatoren bøte med livet. Blei en jævla jalla fiks, ikke spesielt stolt. Lekker gjør det og. Men fikk nåla opp på 1bar igjen da. :) Fiser som en hjørna nonne når trøkket kommer!
Lønn neste onsdag, da blir det KL-Racing sin 3"-sats på vei fort som faen. Det får bare holde tett sålenge, hvis jeg ikke blåser driten frahverandre. Åpen downpipe ække låten av hakk som klammer seg til!
kan meddele at 3" kl-satsen subba på "larset" sin med 60-40 senk :D
Hva måtte til for at det subba? Tenkte egentlig bestille nå. :p Jeg kjører ganske pent langs veien og har egentlig bare fine veier i nærheten, men hadde vært fint om det lå litt oppi gølvet.
Jeg har forsåvidt 3" downpipe og flexrør liggende, så går jo ann å få laga noe sjæl også.
Likte reprasjonen din meget godt anders:p
Om kl-eksosen henger så lavt at den subber ser jeg ikke på noe som noe problem i det heletatt. Det ordner vi;) Masseprodusert bråta må finjusteres litt uansett. Bare bestill du!
Haha. Ler du mer nå så blire ikke noe suttings. Jeg blei sur, men du mangler evnen til å skjønne når du bør slutte å le. ;)
Blir nok handel uansett. Rustfritt til den prisen er verdt litt justerings.
Haha. Ler du mer nå så blire ikke noe suttings. Jeg blei sur, men du mangler evnen til å skjønne når du bør slutte å le. ;)
Blir nok handel uansett. Rustfritt til den prisen er verdt litt justerings.
Kunne ikke noe for det, det var umulig å stoppe. Prøvde å bare hummre men det gikk ikke, gikk brått over å gapskratting. Ferdig nå da haha. :p
Kan vi andre få høre om løsninga her? :D
Jeg snek til meg et bilde av den:p Skal bruke det til utperssing om det skulle bli nødvendig.
Haha. Jeg har bilde av fitta di også, så vi er like langt.
Løsninga er ei muffe der katalysatorn starta før, 2.5"rør inn i muffa kappa tålelig (dvs. 1.5cm for kort) tredd over i andre enden.
MEN! Det jævla originalanlegger er jo 2.4" ellerno faenskap. Så det blir ikke helt tight. Pluss at når man skal skjøte sammen to rør med litt høydeforskjell med et rett rør blir det trøbbel i tårnet... Brom brom!
Hørtes ut som en suuuper løsning ja! :p
Originalen tror jeg er 2,45" ;)
Mongo dimensjon ere ijaffal. Graver dypt i lommebokji og bestiller fra KL i løpet av kvelden. Sjuk har jeg blitt og. Alt er dritt!
Har du liggi med rompa bar?
Haha. Jeg har bilde av fitta di også, så vi er like langt.
Løsninga er ei muffe der katalysatorn starta før, 2.5"rør inn i muffa kappa tålelig (dvs. 1.5cm for kort) tredd over i andre enden.
MEN! Det jævla originalanlegger er jo 2.4" ellerno faenskap. Så det blir ikke helt tight. Pluss at når man skal skjøte sammen to rør med litt høydeforskjell med et rett rør blir det trøbbel i tårnet... Brom brom!
Hahaha, nei da. Tanken var god, men det fungerte ikke helt i praksis.
Men fra spøk til alvor, det løser seg med ny 3" eksos. Det jeg er mye mere spent på er hvordan det blir å få med seg bilen din på feriga til søndag, det blir spennende.
Har du liggi med rompa bar?
Er en grunn til at jeg allerede nå har råd til eksos.
"bit i puta, jeg går inn tørt"
Er en grunn til at jeg allerede nå har råd til eksos.
"bit i puta, jeg går inn tørt"
Jeg ble brått blakk da:p
Hahaha, nei da. Tanken var god, men det fungerte ikke helt i praksis.
Men fra spøk til alvor, det løser seg med ny 3" eksos. Det jeg er mye mere spent på er hvordan det blir å få med seg bilen din på feriga til søandg, det blir spennende.
Hehe, tror jeg kommer på. Originaleksosen er jo klint oppi gølvet. Subba nesten mer med den gamlebilen syns jeg, tro det eller ei. Men på konkav vei sliter jeg fort. Håper fattærn ikke vil ha meg med på hytta i Østføld etter vi har vært i Halden, det kan bli komisk. Den veien sutter balle! Men på en annen side hadde det vært kos å tatt med gutta dit for bolle og brus i kveldssola etter endt treff.
Sitter og stokker aksjer nå, så trykker jeg meg fram til handel etter en runk/middag.
Jeg ble brått blakk da:p
Haha! Tok to sekunder det. ;) Klar ferdig ferdig!
EDIT: eksos bestilt. Håper det blir sendt før hælja hvis de har det på lager. Nå er jeg blakk. :p
Har laga en motortråd:
http://forum.vccn.no/showthread.php?41414-Hvordan-er-denne-kammen-til-mitt-oppsett
Eksosanlegget blei sendt halv elleve i morges! Good shit!
Ikke dårlig, har det på lørdag du da:p
Treffet er jo på søndag?! Hehe. Det er jo bolt on. ;) Rekker det fint! (ja særlig)
Sorry. Kan ikke noe for at du ikke får med deg det :p
Vi tar en alvorsprat på lørran. ;) Nå veit jeg ikke hva jeg skal gjørra på søndag lenger, krise!
Treffet er på lørdag ;)
Å faen!
Hassel juger ikke heller vøttu. Nå kommer du i tidsklemma med poleringa! Jeg har ringt inn sjuk imårra for maks mental forbereding.
Hassel juger ikke heller vøttu. Nå kommer du i tidsklemma med poleringa! Jeg har ringt inn sjuk imårra for maks mental forbereding.
Ja det går ikke da vet du, rekker aldri det.
Må ringe inn sjuk du og... Du har jo en lærling som kan ta over, er tæl i han har jeg hørt. ;)
Må ringe inn sjuk du og... Du har jo en lærling som kan ta over, er tæl i han har jeg hørt. ;)
Ja der har du liksom meg!
Trodde det var søndag jeg også, så kom meg litt brått på, lørdag var klargjøringsdag :p
Skjer ikke så mye her utenom at jeg venter på 3" rustfri eksos og krangler med KM-cams om hvilke kam som er best til mitt oppsett. Herlig å krangle med folk på mail når de svarer med én setning og sånn, tar hundre mail for noe som hadde tatt 5min på tlf. Jæjæ.
Poster noen bilder fra autoslalåm forrige helg. :)
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4770_1024_683.jpg
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4778_1024_683.jpg
Kkromcke skulle absolutt ha bilde av skjermen min før første tur utpå, han var sikker på at jeg skulle kjøre de i støkker. :p
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4800_1024_683.jpg
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4805_1024_683.jpg
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4807_1024_683.jpg
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4813_1024_683.jpg
http://i845.photobucket.com/albums/ab11/kkromcke/IMG_4817_1024_683.jpg
Disse er tatt av Glejen:
http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/gardermoen4.png
http://i1111.photobucket.com/albums/h465/glennbjensen/IMG_9074.jpg
Flotte bilder, så ut som det der har vært skøy :D
Ser ut som skvettlappene framme fikk kjenne asfalten?
Gøy som fææn! Fått blod på tann, skal garantert kjøre mer.
Skvettlappene har fin kusebusk etter skraping, har sikkert dratt av 1cm...
Kommer du på verkstedet i dag eller?
Ææh, vetikke, måtte gruble godt for å huske hvor jeg satt bilen i natt... :p Var noe berusa. Blei kjørt hjem i en mattsvart Blazer med prøveskilter, haha. Ellerno.
Så må få henta den, også ere prosjekt dusj her i leiligheten. Den er veldig lei seg.
Men er det ikke tirsdag i dag da?;) Drar opp nå vi, rydde litt i dag også har jeg ordna en dekkreol vi skal monteren osv.
Hehe, jo fææn, er jo det! Tør ikke love noe, ligger fortsatt i senga og er reduserat for å si det sånn. Møtte negærn i går, bare haraball. :D
Haha, knakk dritæreksosen fra hverandre så det holdt på vei til Norwegian Outlet i Vestby i går. Visste det var dårlig idé å bli vinka under dekk på Bastøferja... Syns det kunne venta til jeg skulle tilbake men. Kvinnemennesket blei som vanlig SYKT imponert og skjønner ikke hvorfor jeg gidder ha lav bil. Pleier å si at jeg ikke klarer å dumme det ned så hu forstår det.
Men så blei jeg vekt av en hentelapp på ny eksos! Da ere liksom greit igjen! :D Fyker og henter NUH!
EDIT: Fått hengt opp driten. Ikke spesielt lett aleine uten girkassejekk, og akselbøyen tar i akselen, så må forlenge litt mellom flexirøret og katalysatoren. Det blir en lett jobb, da det er muffe i både flexi og kat, så er bare å få tak i et litt lenger 3" rett rør.
Det henger også brutalt lavt.
Prosjekt å få bilen opp i lufta.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/358.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/359.jpg
Denne bolten var på vei ut! Guffent.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/360.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/361.jpg
Fin fiks?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/362.jpg
Klaringa på flatmark.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/363.jpg
Ut av verkstedet...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/364.jpg
Det er den bolten som løsna helt på den røde! Bøyde masse stag å drit baki der, tvang det bare sammen igjen. Skal jo sladde. :D
Hvordan blei lyden med ny sexos?
Jævlig ekkelt! Glad jeg så det. Bilen er ikke på bukken like ofte som før heller, så var bra jeg så det nå. Har ikke merka noe når jeg har kjørt.
Som sagt så ligger akselbøyen innpå akselen med brekkvaieren deilig i klem, så har en del resonans. Den brommer en hel del, er bra bass. :p Heldigvis holder det kjæft i cruisingturtall på E18, men bjeffer når jeg vil. Plopper litt i potta når jeg går av gassen og. Har en ørliten lekkasje inn i første lyddemperen før akselen, tar det når jeg forlenger mellom flexirør og cat.
Resonansen er ved 2500rpm da, haha, jævlig irriterende når jeg kjører pent, så jeg får en fææl duuuring gjennom bilen rett før jeg girer.
Eksostuten havna jævlig fint midt i da! Også har det fått en majet dajlig gyllen farge.
Du skriver nærmest i koder :eek:
Haha. Hørt det før. Jeg skriver ekstremt fort, er en rev på touch. :p
EDIT: fått kjørt litt med det nå. Turbotrykket har steget litt mer enn jeg vil, så får prøve å få den opp på bukken igjen til uka. :p "litt" annerledes enn med gamle eksosen med kols i katalysatorn, gått fra 0.6/0.7 til 1.1 i trøkk. Får prøve å få det ned til 1.0bar igjen.
http://tb.no/bildeserier/p%C3%A5-byen-bildeserier/pa-by-n-uke-18-t-nsberg-1.7219140/9-1.7219154
Fylla har skylda! Kvinnset til venstre er ikke spesielt imponert over fremkommeligheten på 940in. Han til høyre er formann i Hells Angels Thailand, ginger edition. Det er faktisk sant. Klin gæærn og jævlig festlig.
Hele kommentaren vår kom ikke med desverre. Vi hadde reunion, fra forrige helgs fylletur.
http://tb.no/bildeserier/på-byen-bildeserier/pa-by-n-uke-18-t-nsberg-1.7219140/9-1.7219154 se på denna skulle jeg til å si. Men er jo noen som har posta den allerede så da forsvant den moroa!:/:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/788.jpg
Vet dette begynner og bli en stund siden, men jeg fundere litt.
Vurdere samme løsningen eller noe lignende :) Lurer på noen ting da.
Hvilken dempere bruker du?
Hvordan har du gjort det med demperene bake?
Får en demontert demperen fra fjærbeine?
Komfort = ikke eksisterende?
Rett og slett kappa 10cm fra demperen også dreid lik toppen som den andre?
Kappa fjæren 3runder? :D
Ble kanskje mye på en gang, men nå bli vertfall jeg fornøyd :p
Vet dette begynner og bli en stund siden, men jeg fundere litt.
Vurdere samme løsningen eller noe lignende :) Lurer på noen ting da.
Hvilken dempere bruker du?
billige, uoriginale. Biltema. ;) Planen var lav, med komfort.
Hvordan har du gjort det med demperene bake?
Har ikke gjort noe med demperne bak. To og en halv ring kapp, hvite Monroe-dempere. Nesten samme hvor mye du kapper, bakakselen min ligger på bump-stops'a.
Får en demontert demperen fra fjærbeine?
Ja. ;) Den er skrudd på toppen. Få ut fjærbeinet så ser du. TIPS! Når du skal ut med ABS-sensoren, ikke prøv å få den ut av fjærbeinet engang, koble heller fra stikket inni motorrommet og trekk ledningen ut innerskjermen. Den sitter nok som faen i fjærbeinet, og du ender opp med å ødelegge den. Mye bedre å da heller trekke ut ledningen fra andre enden.
Komfort = ikke eksisterende?
Joda, slettikke værst! Langt ifra like spretten som rein kapp med org. lengde på demperne. Men selfølgelig, jeg har bare 3-4cm vandring, så alt med måte. Må nesten sitte på og bedømme selv. Men du må ut med innerskjermer foran og bak hvis du skal ha noe passform å snakke om. Utstikket fra ramma inni forskjermene må også masseres ganske brutalt, dekket mitt hvilte på ramma når jeg slapp den ned foran...
Rett og slett kappa 10cm fra demperen også dreid lik toppen som den andre?
Jau. Målte ned 10cm fra toppen, snip snip, maskinér, monter, kapp, se ut som en fyllik mens du unngår høl i veien.
Kappa fjæren 3runder? :D
Positivt!
Ble kanskje mye på en gang, men nå bli vertfall jeg fornøyd :p
5tegn.
Fomla litt i verkstedet i dag. Meisla over ramma innafor forskjermene i dag, der hadde jeg brent stålet brunt med dekket. :p Haha. Autoslalåm sin skyld tipper jeg, har noen dype streker i dekket. But but same same, endte opp med null subb nå! Deilig.
Dekkstrekken bak lekker. Fææn...
Nye eksosen lekker. Fææn...
(Martin.S skal hjelpe meg bli kvitt "noen" klemmer ved å helsveise, skal handle v-bandsklemmer. Det er totalt 8 klemmer, det holder for å si det sånn!)
Jo, og fjerna hengerfestet. :p
EDIT: vaska bilen nøye også, fikk låne skumgønnærn til Øyvind.G. Takk for det. :) Prøvde ny såpe i bøtta, ny favoritt hva angår effekt! ValetPro Poseidon heter den. Den la igjen så mye voks at det ble til ruteforsegling. Det regna når jeg kjørte hjem, type bøtta ned, trengte ikke bruke vindusviskerne, dråpene bare fløy oppover ruta. :) Pleier ikke få helt aha-opplevelser med bilpleie, men akkurat det der var bra.
Kjetil Krømcke
10/05/12, 18:18
Jeg så en hvit 945 i rundkjøringa ved Jarlsberg klokka 16:00 i dag, Men tror du han hilste, Ikke faen om han gjorde!! :p
Haha, sorry daaah! Den er så JÆVLIG sprek vettu, holdt meg fast for harde livet. Hadde forøvrig vært å fått limt høyre bakdekk for andre gang. Lekker 0.1bar i døgnet.
Haha, sorry daaah! Den er så JÆVLIG sprek vettu, holdt meg fast for harde livet. Hadde forøvrig vært å fått limt høyre bakdekk for andre gang. Lekker 0.1bar i døgnet.
Har du målt det?
Jeppers! Lekte med lim på Grøstad. "Noe" problemer med å få blåst på dekket igjen, haha. Tre mann måtte til.
Kjetil Krømcke
12/05/12, 11:33
Akkurat ja, så ikke ut til å gå så veldig fort... hehe koster å væra kar Anders :D
Hehe, er nesten omvendt, hadde ikke råd til breie nok dekk. ;) Jeg kjører pent langs veien jeg. Sladder litt om vintærn som alle andre, ellers så er det stort sett rolig. :) Har tråkka på litt nå og da i det siste nå som jeg har fått snerrende RÅSTFREI sexosanlegg.
3" v-bandsklemmer anskaffet. :) Så da kan sexosanlegget helsveises. Er 8-9 klemmer hele veien nå, det er for mye. To stk. v-bandsklemmer blir nok strøkent. En rett etter downpipe og en ved akselbøyen et sted.
Er bare uker igjen til neste gardermoen treff vettu! Da må eksosen være på stell. ;)
Fått tukt på subbinga og sexosen henger jo der, så kjøring blire uansett!
Hva har du gjort mot den subbing ? (:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSj_zLlbTNy0v0EFgaLaZBc3hVVWv8ys zdfVdwM5d5wFB3SJQlrQEsjOPvp
Noen som har peil på L.H 2.4? Dro en saftig ryker med 17.mai-bilen i går (65mod Pontiac Catalina med no bigblock-greier), så måtte ryke litt med 940n også. Var ikke vond å be den, men får kutt når jeg treffer turtallsperra? Skjønte ikke helt det. Hadde 50L på tanken og bilen stod jo nærmest stille, men føltes allikevel som bensinkutt.
LH2.4 kutter jo bensin når man treffer sperra..?
LH2.4 kutter jo bensin når man treffer sperra..?
Trodde det var tvert om jeg at, tenninga kuttes og ikke bensinen.
Fjerne bensin uten å fjerne tenning må være oppskrift på mengder med varme? Syns ikke det virker logisk. Det skal jo gå ann å børne på sperra. Med en gang jeg snusa borti sperra var det full kutt, måtte gå av gassen en gang og gå på på nytt, da var den normal igjen.
Jeg har ikke en kommende børnekarriere, bare så det er sagt. :p Rein nysgjerrighet det her.
Selv den røde banker fint på sperra, hvilke chips har du?
Viking something. Rusa den på sperra en gang, da bare stoppa nåla på rødmerkinga. Da datt den ikke ned, bare blei der oppe og dura. Ikke noe sperrebanking akkurat.
Fått i el.vinduer foran. :)
Forrige eier imponerte nok en gang med finfin ledningskobling! Tvinna kobber og teip.
Heldigvis var ledningsnettet til el.vinduene strøkent med alt intakt, så da blei det ordnings.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2051.jpg
Bytta til rynkefrie dørtrekk foran i samme slengen, de bak er 99% strøkne fra før heldigvis. Desverre så er det høl til vindusveiva også i de nye dørtrekka. Leita i klistremerkeskuffen etter noe å ha over hølet... Klarte ikke bestemme meg gitt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2052.jpg
Bonusbilde etter en lekerunde på terrengsykkelen. Blei en dyr tur med girhavari deluxe. Vogna kler å være skitten!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2053.jpg
Takker meg selv for at jeg fikk i el.vinduene akkurat nå, for de to siste dagene har vært usannsynlig varme! Har verken takluke eller AC, da er el.vinduer et must.
http://farm8.staticflickr.com/7075/7282889936_46abb2bbd4_b.jpg
Ute og skøyt litt med ordentlig kamera i natt... Mer kommer!
Ser veldig bra ut! Gleder meg til mer ;)
vogna ser veldig bra ut og tøft bilde ;)
Steike flott bil, gleder meg til flere bilder!! :D
Takk takk. :) Flere bilder kommer når det kommer. Han er treig, men rå på redigeringa, så ikke hold pusten.
Bilen ryker litt svart ved grisetung høyrefot. Martin.S lå bak meg på vei ned til Sørlandstreffet og kunne bekrefte litt pesing ved ivrig kjøring. Som det blei en del av...
Veivhusvent er fortsatt potte tett. Nye toppen er på vei fra KM Cams, skal bytte åndeboksen under innsuget da. Kan det være at det slipper inn olje fra den lurvete veivhusvent'en etter LMM og før turbo der, kommer gjennom kompressorhuset og gjennom IC osv.?
Er litt olje i røra.
Måtte flise en kamerat som har vært og fått mappa 118d-n sin på e18 i dag, fikk en liten oljedam ved siden av turboen når jeg kom fra til verkstedet. Skjønner ikke helt hvor den kan komme fra...
Alltid noe greier!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2395.jpg
Tipper IC synger på siste verset. Har en ny liggende.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2396.jpg
Noen sekunders gange uten trykkrør. Pent!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2397.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2398.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2399.jpg
Men Sørlandstreffet var trivelig! Her på tur med Martin.S. Noen er mer opptatt av å ha lav bil enn andre. ;) Sitat Martin.S:" finner vi løftebukk, verktøy og vinkelsliper så skal jeg senke kvelden før treffet".
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2400.jpg
Visse bakkeklaringsproblemer.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2401.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2402.jpg
Rustholken til Texascom!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2403.jpg
Det siste der er han nok smertelig klar over :p tipper det blir fikset innen kort tid.
Kul 940 forresten! Har veldig sans for hjula og høyden :)
Du vurderte ikke å dekke til litt ved trykkrøra så det ikke endte opp med olje overalt da?
Men så bra ut det her Anders, første gang jeg så bilen live på treffet nå :)
Haha. Bra det var fler som så den rusta der ;) :p
Hehe, nai... Trodde ikke det var såå ille, satt jo inni og holdt liv i bilen med høyrefoten jeg. :p Må få gjort noe med åndinga, ellers veit jeg ikke om jeg vil kjøre autoslalåm til fredag.
Takketakk, med litt egne løsninger er den også fin å kjøre ved denne høyden. :) Ser bra ut i forhold til prisen ijaffal!
Savna flere splitfelger på Sørlandstreffet. ;)
Det siste der er han nok smertelig klar over :p tipper det blir fikset innen kort tid.
Kul 940 forresten! Har veldig sans for hjula og høyden :)
Njaaa... Er da rust andre steder også på den. ;) Mer rust enn på min hvite vil jeg driste meg til å si! Ville ikke vært i den i enden av slaktærn for å si det sånn, kan hende den knekker. ;)
Hahah Anders skriver rett fra levra som vanlig:p
Hahah Anders skriver rett fra levra som vanlig:p
Vi er fler som har merka at han gjør det ja? :p
Det er sånn han er det, trodde jeg hadde hørt det meste etter å leie verksted med han noen år nå. Men kommer stadig no nytt.
Haha! Bra det er noen sånne her i verden også! ;)
Haha, sluttaaaaaaaaaaa, blir sjarmert.
Kanke no for at jeg åpner øya når jeg ser på biler på treff. Rust syns.
Rust syns.
Gjør desverre det:p:p
Gjør desverre det:p:p
Håper ikke dere så så nøye på min ;)
Haha... Var du der?
Neida, haha, din ser bedre ut enn den. Du har ikke bur hvor sveisene ser ut som busemenn, lekk radiatorlokk (som er sveisa tett...). Motoren din er sikkert ikke svett under innsuget heller.
Skal vi ha 69 i verkstedet i mårra Martin? Fikk mersmak i hytta i hælja!
du får sakt det da ;)
Er vel litt oljelekk på min også ja.. Men det er toppdekselpakninga sin skyld og den ligger å venter på meg i garasjen så her står det på latskap ;)
Kan jeg bli med på 69? :) Høres ålreit ut!
Hahaha, NEI. Jeg, Martin og Øyvind er som tre dråper vann, blir bare sjalusi og faenskap.
Ere noen som har oljelekk her så ere meg! Må gidde å kjøpe diesel i mårra og marinere veivhusventilasjonsboksen i den, den måå være full av slagg og hurramegrundt.
Sånn!
No mer useriøst på agendaen?
*gråtegråte*
kan tenke meg at det er liten lekkasje ved ett av trykkrøra dine eller?
Ville lagd en Våle-dump (spør Martin) på den veivhusen ganske asap, det der ser virkelig ikke bra ut. :p Skal ikke være såå mye olje overalt, selv med noen km på rævva. Greit at turbon svetter litt når du ikke har på røra, men skal ikke ligge så mye olje i røra heller.
Du er fortsatt med på fredag??
Ville lagd en Våle-dump (spør Martin) på den veivhusen ganske asap, det der ser virkelig ikke bra ut. :p Skal ikke være såå mye olje overalt, selv med noen km på rævva. Greit at turbon svetter litt når du ikke har på røra, men skal ikke ligge så mye olje i røra heller.
Du er fortsatt med på fredag??
Noen km?! 167 000 harn gått, og turboen sikkert under 20 000. Må være vanvittig trøkk ja.
Jobb har funnet på nytt skift pga. shitloads med arbeid, som jeg er offer for... Ny arbeidstid ut uka: 11:30 til 20:00. Så nei. :( FÆÆN!
*gråtegråte*
kan tenke meg at det er liten lekkasje ved ett av trykkrøra dine eller?
Ett av røra har en liten creampie kanskje litt...
Noen km?! 167 000 harn gått, og turboen sikkert under 20 000. Må være vanvittig trøkk ja.
Jobb har funnet på nytt skift pga. shitloads med arbeid, som jeg er offer for... Ny arbeidstid ut uka: 11:30 til 20:00. Så nei. :( FÆÆN!
Hvordan er formen, da? Trur du er litt dårlig i blåsern på fredagen jeg..
Heaheaheahea. Måkke ta alt jeg skriver bokstavlig basse.
Hvordan er oljeretur'n fra turbon egentlig? :p
Er ikke noe ulumskeheter der?
Returen er enda nyere enn turboen igjen!
Tømte interkurderen litt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2542.jpg
Og litt til.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2543.jpg
Og litt til.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2544.jpg
Den var sprekt gitt, smetta inn en ny en i stad, ble stor forskjell! :)
Våle-dump ut av oljefella. Piska dette oppsettet på en 15mins runde med grisekjøring, fikk bare en liten flekk olje i bunn av flaska og noe damp.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2545.jpg
Men når jeg kom hjem så den slik ut... Løsna litt slagg fra åndeboksen?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2546.jpg
La en brukt oljefelle i et par liter diesel for maks marineringseffekt i dag, får se om jeg bytter når jeg bytter topp. Men det ånda greit ut av røret og inn i flaska i dag. Dampa fint ut av slangen når jeg dro den av fra røret mellom LMM og turbo.
Du vet at intercoolern faktisk har en tappeskrue? :D
Kan tenke meg den nye ikke blir like rævva ettersom du har fått på Våle-dump!
Til Hassel: trekant pågår! Ellerno...
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/538093_10150957512912778_673072777_9658854_3070456 62_n.jpg
Du vet at intercoolern faktisk har en tappeskrue? :D
Kan tenke meg den nye ikke blir like rævva ettersom du har fått på Våle-dump!
Heaheahea, nei... Men den gamle var kass! Får håpe det da! Og får håpe slagget i flaska er gammal moro!
Til Hassel: trekant pågår! Ellerno...
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/538093_10150957512912778_673072777_9658854_3070456 62_n.jpg
Joa, kanskje glad jeg ikke fikk bli med! :D
Hehe, skjønner jeg godt. Gutta veier jo ikke en dritt, kunne tatt en til på ryggen!
Bestilt stålomspunnen slange med AN4 til oljetrykk til turbo i dag, og to banjoer. Tok en halvmeter slange jeg, greit å være sikker. :p Hater det stålrøret som er der originalt, veldig lite egna til skruing å bøye rundt på det. Tar det når turbo og topp er av. :) Kanskje jeg skulle fått på den luftkjølte oljekjølærn i samme draget?
Ville lagd en Våle-dump (spør Martin)
Ahhhhh våledump:o
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2543.jpg.
HMS
Forurensing tenker du ikke på slikt, du ødelegger miljøet! Håper du har meldt inn din forurensing til naturmiljøverngreenpeecedepartamentetforsyke folka?!?!?!
M.Engelsen
30/05/12, 19:17
http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00218/kurt-oddekalv_218631m.jpg
http://rlv.zcache.com/fuck_your_prius_tshirt-p235703251095328151z7tts_210.jpg
High five up in that!
Driver å leiter etter en side jeg var på her om dagen, som hadde smådeler dritbillig. Mener det var svensk. Hadde ekspansjonstank, org. topplokksbolter, gummipakninga til påfyllingslokket osv. Trodde det var vparts, men de hadde ikke topplokksboltene... Var ikke kl-racing heller.
volvoRsport
30/05/12, 20:26
www.l-m-r.se ?
Nej. Var sikker på at det var vparts, de har alt utenom topplokksboltene. De kosta bare noen hundre kroner.
FÆÆN!
Marius Skau
30/05/12, 20:34
skruvat.no?
M.Engelsen
30/05/12, 21:35
Biltema.se :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.