Vis full versjon : Fallende tubrotrykk på B230ET
Hei
Har en 740 med B230ET motor som jeg har chippet med Vikingchip og justert opp turbotrykket til 0,8bar, men når trykket når 0,8 faller det ned til rundt 0,4 bar.
Lurte på om det er noe jeg kan gjøre for at turbotrykket skal holde 0,8 ?!
BTW har også montert JT superflow 3" eksos fra turbo og bak.
Takk på forhånd :D
kan være lekkasje i luftsystemet, da intercooler eller slanger.
men kan å være wastegate klokka som lekker. hadde det problemet på ene bilen jeg hadde. ga på så ladet det også sank trykket ned. en enkel test er å å løsne wastegateslangen fra turbohus og kjøre litt svak trykk luft i slangen til wastegate til staget begynnerå bevege seg, kjøres trykkluft ned i den så skal stag bevege seg ut (mot torpedo), siger den da innover igjen mens det holdes på med svak luft er wastegate klokka defekt. du kan prøve å kjøre ett lufttrykk på 0,8 bar da siden er det du kjører på. 1kg er også ok å prøve å blåse i slangen med
har den ladet 0,8 stabilt før? hvordan har du stilt opp trykket?
har akkurat samme problemet med min 945! har gullchip og tenningchip! G15 turbo og justerte trykket til 0,8 så dauer den til 0,4-0,5 nesten med en gang.!
Takk for svar R.G skal prøve så fort som mulig :D
Nei, den har aldri ladet 0,8 stabilt før. Stilte opp trykket med Boostcontroller.
Tror den gjikk fra 0,4 til 0,3 bar da den var orginal men er ikke helt sikker.
Vanlig feil. Ville prøvd en snøen wg. Og samtidig tatt en trykktest på systemet, bytt også gjerne gamle mjuke morkna slanger(f.eks den til wg) med en ny en så har du utelukket det og.
Vanlig feil. Ville prøvd en snøen wg. Og samtidig tatt en trykktest på systemet, bytt også gjerne gamle mjuke morkna slanger(f.eks den til wg) med en ny en så har du utelukket det og.
morken slange til wastegate, el det kan igrunn sammenligne hvis det er hull i den, og du vil få sky høyt trykk, så den kan utelukkes.
trykk test wg, enkleste test, er den i orden, så sjekk resten av system.
orginal intercooler kan å fått seg en liten sprekk da denne er bare søppel når den får noen år på ryggen
morken slange til wastegate, el det kan igrunn sammenligne hvis det er hull i den, og du vil få sky høyt trykk, så den kan utelukkes.
trykk test wg, enkleste test, er den i orden, så sjekk resten av system.
orginal intercooler kan å fått seg en liten sprekk da denne er bare søppel når den får noen år på ryggen
Det kan overhodet ikke utelukkes da disse skandale har en tendens til og utvide seg,noe som da fører til ustabilt trykk. Å skyhøyt trykk.. Det er kanskje ikke så bra det heller,Sunns du? Sier ikke at du SKAL gjøre som jeg sier,prøver bare og hjelpe deg da det er lett å havarere en motor pga av at man ikke syntes tilstanden på den uviktige slangen var nøye.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.