PDA

Vis full versjon : XC70 tungstartet og fusker



jtalvik
18/08/11, 18:13
Har en 2005 XC70, manuell gir. Har lenge vært plaget med at bilen fusker når jeg gir gass når jeg ligger mellom 1500-2000 rpm. I tillegg er bilen til tider vanskelig å starte. Noen ganger står den å hoster og harker når jeg starter den for så å stoppe. Når jeg da prøver å starte den igjen starter den stort sett med en gang. Synes også jeg må holde starteren lengere en jeg er vant med fra andre biler før den starter. Har bedt om at de sjekker dette på service, men får bare beskjed om at der er ingen feilkoder... Har noen peiling hva dette kan være? Luftmengdemåleren?

_tormod_
18/08/11, 21:38
Du har med andre ord standard D5 motor? ;) Vanskelig å starte vil je tro er enten defekt glødeplugg(er), og/eller lekkasje på dyse(r). Enkel feilsøking dette om du har bilen din hos et volvo verksted som er kjent med disse :)
Fjusking kan komme av det samme det og.

jtalvik
18/08/11, 21:43
Takk for svar! Skal tipse de på verkstedet om dette når jeg leverer den inn.

Hansa
19/08/11, 07:47
Sliter med det samme på min D5-03 V70. Så lenge motoren er kald har jeg ingen startproblemer - bare når den er varm - og som trådstarter; jeg må holde starteren ganske så lenge (i forhold til andre biler) før den da starter.