PDA

Vis full versjon : Oljeskiftekspressen (Oslo)



SkjenneM
18/08/11, 18:12
noen som har flere dårlige erfaringer med dem?

her er min historie:

1. gang, kommer med 240'n å skal bytte filter og olje. fyren presterer først å skru ut oljefilteret før oljen er tappet av, noe som fører til at det renner olje over motorfestet og blir et jævla klin i motorrommet...
så fyller han på helsyntetisk olje uten å spørre hva jeg vil ha på den..
å gå fra mineralolje til syntetisk ekke butikk..
klagde på idiotisk utført arbeid, som førte til at han skulle vaske bort det han hadde søla til, da brukte han noe som løser opp olje selvfølgelig... noe som igjen førte til at kabelen som går til oljetrykk varsleren kuka seg til helt...

2. gang, samme fyren. men nå med 740'n, tror dere ikke han presterer å gjøre det samme igjen? joda! creds til han for det!

klarte heldigvis å få han til å fylle på riktig olje denne gangen da..


skal det gjøres ordentlig, må man begynne å gjørra det sjøl!

OnkelTom
18/08/11, 21:09
Jaha det hørtes ikke mye rektig ut.. Dårlig utført arbeid!

Øyvind G
18/08/11, 21:13
selv om all olje er tappet av motoren, så er det fortsatt olje inne i filteret. oljesøl når du tar av filteret er ikke til å unngå, men det går ann å vaske etter seg.

KE40155
18/08/11, 21:29
mulighet får å stappe inn en pappbit mellom filter og blokka slik at det ikke blir gris på fester og blokk. gjorde det på min å det ble ikke noen flekker på blokk eller fester. på mange biler er det ofte at et filter kan inneholde 0,2- 0,5l olje. så noe søl kan hende.

142senja
18/08/11, 21:35
olje gris må man forvente.... men man forventer også at vist man betaler for dette at de vasker opp etter seg slik det helst ser bedre ut enn når bilen kom inn... er kunde behandling..

vasker hele tiden motoren evt siden der olje filtre står når jeg har service/olje skift på jobb uansett om det er gris eller ikke.. tenk vist du skulle parkert inne på ny malt garasje gulv så druppet det olje.

KE40155
18/08/11, 21:59
142senja: tenkte om han gjorde det selv. på jobben så skal kunden være i fokus( fornøyde kunder er viktig.)

christoffera
18/08/11, 22:07
Kan jeg spørre hvorfor du like godt ikke gjør dette selv?

SkjenneM
18/08/11, 22:47
er bare 2 ganger av 6 jeg ikke har gjort det selv.

såklart litt søling blir det jo, men kan begrense det ved f. eks. bruke det man har mellom øra å tappe av oljen, skru av filteret med papir i nærheten, så man kan tørke det vekk før det renner til fester og ledinger osv...

så jo ikke ut nedi der etterpå..
er det jeg mener man skal kunne forvente av noen som i hovedsak driver med oljeskifting..

Daniel V
19/08/11, 11:09
I og med at rødbøollmotorene har filteret originalt montert på siden av blokka vil det jo bli litt søl uansett, men som nevnt over, lov å rengjøre etter seg.

Det er det jeg synes er så deilig med 850en, at filteren sitter loddrett under motoren, så det blir bare som å skru ut en tappeskrue til :)

Thomas242
19/08/11, 11:39
Man får ofte det man betaler for....

KE40155
20/08/11, 10:36
ofte blir det gris også med loddrett stilling av filtere også. spesielt innsatsfiltere på bla vag, toyota og nissan som jeg har vært mer borti enn 850/v70 (v serien)

Christian
20/08/11, 12:42
Det er derfor man har bremserens på pumpekanne.

KE40155
20/08/11, 19:13
ja. om det er av den sterke typen som jeg har på jobben så tar den lakk også.

Øyvind G
20/08/11, 20:09
bremse rens skal ikke ta lakk. kun olje og fett.

142senja
20/08/11, 20:13
bruker å vaske rundt filtret med universal cleaner fra kent, en liten dæsj å litt papir, å blåse reint.. også liten motorvask.

Daniel V
20/08/11, 20:48
ofte blir det gris også med loddrett stilling av filtere også. spesielt innsatsfiltere på bla vag, toyota og nissan som jeg har vært mer borti enn 850/v70 (v serien)


Hva VAG er plaget med er ikke Volvos problem. Gikk mye mer smertefritt å bytte på 850en kontra 240en. :)

Christian
20/08/11, 21:24
ja. om det er av den sterke typen som jeg har på jobben så tar den lakk også.

Bruker Sonax sin PRO serie, syns den er helt passe.


bruker å vaske rundt filtret med universal cleaner fra kent, en liten dæsj å litt papir, å blåse reint.. også liten motorvask.

Den har jeg også prøvd, kent har generelt bra produkter.

Ekren
20/08/11, 23:48
bremse rens skal ikke ta lakk. kun olje og fett.

bremserens fra CAT er på nippet til og ta lakk, den blir mjuk.

så tar den ALT av møkk og da :)

142senja
21/08/11, 02:49
Bruker Sonax sin PRO serie, syns den er helt passe.



Den har jeg også prøvd, kent har generelt bra produkter.

får all spray vi har fra kent.. ceramic 1200 er genialt samt universal cleaner`n. disse det går mest av

HansM
21/08/11, 09:44
Brukte oljeskiftekspressen før, men etter det ble nye eiere så syns jeg ikke stedet ble det samme. Ikke helt fornøyd. Brukte dem stort sett om vintern. Er 2-3år siden sist jeg brukte dem.

93_volvo960
21/08/11, 11:52
noen som har flere dårlige erfaringer med dem?

her er min historie:

1. gang, kommer med 240'n å skal bytte filter og olje. fyren presterer først å skru ut oljefilteret før oljen er tappet av, noe som fører til at det renner olje over motorfestet og blir et jævla klin i motorrommet...
så fyller han på helsyntetisk olje uten å spørre hva jeg vil ha på den..
å gå fra mineralolje til syntetisk ekke butikk..
klagde på idiotisk utført arbeid, som førte til at han skulle vaske bort det han hadde søla til, da brukte han noe som løser opp olje selvfølgelig... noe som igjen førte til at kabelen som går til oljetrykk varsleren kuka seg til helt...

2. gang, samme fyren. men nå med 740'n, tror dere ikke han presterer å gjøre det samme igjen? joda! creds til han for det!

klarte heldigvis å få han til å fylle på riktig olje denne gangen da..


skal det gjøres ordentlig, må man begynne å gjørra det sjøl!

Kanskje litt åff tåppikk, men hvorfor ikke bruke helsyntetisk? Jeg har ikke så mye erfaring på området - men det første (omtrent) fadern gjorde når han kjøpte bil, var å få ut gammel mineralsk og helle på helsyntetisk på sine biler. Men han kjørte jo jæskla mye da - land og strand rundt. Har ikke helt tellinga, men i hvertfall de 6 siste bilene fikk "nye drikkevarer" ganske så fort. Kan aldri huske at det var noe problemo med motor på hans biler. Det var vanlige bensinmotor (med injection) og noen av bilene hadde boxer-motor (begynner å bli en stund siden.... hehe).

Men enig at en må gjøra ting sjølv hvis det skal gjøras ordentlig! Jeg hadde bilen inne hos NAF på oljeskift og der var det godt med søl i motorrommet......... :mad:

SkjenneM
21/08/11, 13:06
helsyntetisk har en tendens til å svette seg ut av 26 år gamle pakninger p.g.a. viskositeten.