Vis full versjon : Bensinmåler 740 funker dårlig
firkløwern
18/08/11, 13:49
Bensinmåleren til volvo'n funker ikke som den skal, har hørt at detta er et vanlig problem på dissa bila.
Men finnes det noen måte å fikse detta problemet på? ;)
firkløwern
18/08/11, 15:19
bump.
jeg har samme problem. har hørt at feilen kan være loddepunktene bak på instrumentet. de hadde visst en tendens til å bli brente.
var bare å varme punktene på nytt igjen visst.
firkløwern
18/08/11, 17:09
jeg har samme problem. har hørt at feilen kan være loddepunktene bak på instrumentet. de hadde visst en tendens til å bli brente.
var bare å varme punktene på nytt igjen visst.
Ja okey;) da er det vel bare å skru opp og se da, kan gi lyd om det er det som er problemet
eller så er det tankarmaturet som er helt på jordet.. som regel er det det på dissa volvo`a! : p
mister-klæbu
30/08/11, 15:50
min bensinmåler er å fucka!! funne ut nå? :-)
firkløwern
31/08/11, 22:27
min bensinmåler er å fucka!! funne ut nå? :-)
Nei har ikke hatt noe tid enda, skal få sett på det så fort som mulig ;)
vel har blitt bytta tank armatur på bilen min pga bensin måler og tank pumpe tok kvelden. er som regel korodert rundt gjennoføringer i tank armaturet og det er der problemene oppstår
Jeg har det samme problemet, varma opp loddingene igår jeg også, men ble ikke noe bedre, skal opp med armaturet å se om jeg ser noen brente komponenter der også!
men nesten garantert at det er armaturet som er gåent
turbostian
01/09/11, 21:29
mest sannsynlig tankarmaturet som tuller. er vist en ganske normalt fenomen på 7 serien. har dette selv på min.
firkløwern
01/09/11, 22:42
går det ann å bytte til tankarmaturet fra en 940?
turbostian
03/09/11, 17:08
litt usikker. men mener det er samme.
For å finne ut om det er instrumentet eller armaturet kan man jorde ledningene fra armaturet. Da skal instrumentet gå til fullt. Dersom det fungerer så vet man at problemet ligger i armaturet.
I min bil byttet jeg bare instrumentet (altså selve bensinmåleren i instrumentpanelet). På blocket får man kjøpt overhalte.
*Edit: selve bensintanken er vel forskjellig på 7 og 9-serie, så at armaturet passer over er jeg ikke helt sikker på.
Pykea Turbo
03/09/11, 17:49
Kan være jordings punktet til tanken som er dårlig... det ligger på venstre side i bagasjerommet menre jeg å huske (fikset dette på bilen til en kompis;P)
Men dær va måleren streika helt...
runejakobsen
10/09/11, 01:08
Kan være jordings punktet til tanken som er dårlig... det ligger på venstre side i bagasjerommet menre jeg å huske (fikset dette på bilen til en kompis;P)
Men dær va måleren streika helt...
Men funka bensinmåleren etter å ha sett på jordinga ?
Pykea Turbo
10/09/11, 09:42
Men funka bensinmåleren etter å ha sett på jordinga ?
Joda den funka som faen:D
firkløwern
11/09/11, 22:55
Joda den funka som faen:D
Ja da ska jeg se på den i morra ;)
min den kødder like jævlig den enda jeg bytta armatur:/ noe drit egentlig at den ikke funker
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.