Vis full versjon : Amazon - Turbomotor
C.Andersen
17/08/11, 21:14
Hei!
vet om at det er mange som har turbomotor i amazon, eller.. mange er å ta i litt, men poenget er!
Hvem turbomotor passer i en amazon? og da mener jeg original turbomotor. Er forstålig at jeg må bytte litt motorfester osv, men hva er det som i pirnisppet fungerer?
Fungerer f.eks en B230fk maskin?
Jeg har også tilgang på en B6304, er dette noe som kunne fungert?
Håper på svar ;)
Lars Verde
17/08/11, 21:26
B230ft kan funke, men blir trangt. tenker på å gjøre det samme, men veit ikke hvordan jeg skal få plass til ny gearkasse.. noen som har noen tips?? :) (tenkte m45, 46 eller 47)
C.Andersen
17/08/11, 22:42
hmm.. veldig nysgjerrig på det!
Nå må noen hjelpe oss her a'gett!:)
en 230 går vel fint oppi uten noe særlig problemer :) girkasse er jeg litt usikker på,men veit at folk har satt m46 overdrive i 142 uten noe problemer,men så er jo 140 serien veldig lik 240. men er jo fullt mulig og bygge om tunellen i amazon,veit ikke om du trenger og bytte om men alt er mulig bare man vil! :)
B23 eller B230 må rettstilles vis man skal ha plass til turbo og det må lages ny girkassetunnel...
b20 med etter montert turbo. Sikkert ikke det du får mest ut av men artig :)
moZgpl3mK44
Lars Verde
19/08/11, 14:13
Drøyt!
vet om folk som har satt m45 kasse på b20 motor, men da trenger man clutchhuset fra en 1976 240 og de er ikke akkurat lette å få tak i.. Noen som vet om det er vanskelig og bygge om girkasse tunellen?
Drøyt!
vet om folk som har satt m45 kasse på b20 motor, men da trenger man clutchhuset fra en 1976 240 og de er ikke akkurat lette å få tak i.. Noen som vet om det er vanskelig og bygge om girkasse tunellen?
Jeg har et sånt clutsj-hus og jeg har hatt amazon med ombygd tunnel,. Letteste er vel å skjære ut tunnell av 240 og sveise den inn i amazon...
ManiacAmazon
16/10/11, 18:34
Jeg har et sånt clutsj-hus og jeg har hatt amazon med ombygd tunnel,. Letteste er vel å skjære ut tunnell av 240 og sveise den inn i amazon...
Noen som har no bilder fra ombygging av tunellen eller?litt lettere og sette i gang med oppgaven om noen har no bilder fra prossesen..
Søk på Worlds fastest B20 på you-tube så kan dere se att B20 med turbo kan fungere
mer enn greit.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.