PDA

Vis full versjon : Feilkoder herfra til glade jul....



paravolv
17/08/11, 17:49
Hei, noen som har noen gode tips her, får periodisk "bromsfel, stanna omedelbart" opp i displayet, og etter en kort stund forsvinner både turteller og speedometer info. Det samme gjør besinmåler info, og aircondition slutter å virke. Når jeg skrur på blinklyset gir det bare blink i displayet som om jeg har tilhenger koblet på. Og.... når jeg kobler fra minuspolen til batteriet blir det helt greit i mange dager , av og til uker. Virker som om det er noe dårlig kontakt et sted, men vet bare ikke hvor i all verden jeg skal begynne å lete. Kan ikke kjøre til volvo verkstedet lokalt, fordi jeg har hatt en krangel etter en rep de gjorde........ sliter litt her

V70 2.0 01

CYLMO
17/08/11, 19:52
kombinstrument.(Dim)

Sjakalen
17/08/11, 20:24
Lukter instrument problem ja, men det er rart AC slutter å virke? Kan kanskje bli tull med annet også.

Hadde samme greia, bare at AC virket. Har nytt instrument.

aarnes
17/08/11, 21:23
Høres ut som jordingsfeil et sted og IKKE dim. Det er ikke slike sympotomer da.

locked
17/08/11, 21:42
Hei, noen som har noen gode tips her, får periodisk "bromsfel, stanna omedelbart" opp i displayet, og etter en kort stund forsvinner både turteller og speedometer info. Det samme gjør besinmåler info, og aircondition slutter å virke. Når jeg skrur på blinklyset gir det bare blink i displayet som om jeg har tilhenger koblet på. Og.... når jeg kobler fra minuspolen til batteriet blir det helt greit i mange dager , av og til uker. Virker som om det er noe dårlig kontakt et sted, men vet bare ikke hvor i all verden jeg skal begynne å lete. Kan ikke kjøre til volvo verkstedet lokalt, fordi jeg har hatt en krangel etter en rep de gjorde........ sliter litt herV70 2.0 01
Hei

Du skulle fått deg tak i litt informasjon (fra volvo) om kva for jordingspunkt som er knytta til DIM (instrumentpanel) og CEM (central electric module) og kontrollert desse.


Høres ut som jordingsfeil et sted og IKKE dim. Det er ikke slike sympotomer da.
Litt enig i den sjølv om eg syns det er litt tidleg å avskrive det heilt. :)

paravolv
18/08/11, 19:33
takk for svar, får høre med Volvo i Strømstad, kanskje de kan finne noe.
Kanskje det er dårlig lodding eller noe i en modul som kan gjøre dett??

Kamo
29/08/11, 13:18
takk for svar, får høre med Volvo i Strømstad, kanskje de kan finne noe.
Kanskje det er dårlig lodding eller noe i en modul som kan gjøre dett??

Lei feil å finne dette. Har også ofte vært ABS enheten eller en ABS sensor som forårsaker slike feil. Kan også være dårlig kontakt på CAN bus slik at bilen mister kommunikasjon med de forskjellige enhetene.
Du kommer nok en bra bit på veien med en skikkelig diagnose.
ABS enheten kan dersom det er den som er gått repareres hos Innosund i sverige for ca 2000 kroner.
Gå over alle koblinger, se etter missfarging og irr. Sjekk alle loddepunkter. En møysommelig tidkrevende jobb.

paravolv
29/08/11, 16:11
Hei, takk for for kreative svar. Nå er det faktisk slik at etter at jeg byttet magnetventilen for turbotrykk (den stod å klikket ofte) så har bilen vært en helt annen, og det har ikke kommet noen feilmeldinger på litt over to uker. Skjønner ikke at dette kan ha noe sammenheng, men i og med at dette viser seg å være et kreativt forum, så hører jeg vel noe fra de kreative sjelene her.......

paravolv
29/08/11, 16:22
Glemte en ting, abs modulen ble byttet for ca 6 mnd siden, da hadde verkstedet byttet abs sensoerer, hjul lager, et motorfeste og støtdemper lager før de gjorde det som jeg ba dem om....... nemlig å bytte abs modulen. Derfor er jeg i en liten "krangel" med verkstedet i lokalmiljøet her, og har ikke lyst til å bruke dem