PDA

Vis full versjon : Noen som er flink med common rail?



rosty
17/08/11, 14:54
Får ikke start på en v70 03 mod d5. Bilen får diesel, får opp feilkoder på for høyt drivstoff trykk. Måler trykket til 1164bar når jeg drar motorn på startmotorn. Etter som jeg har lest meg fram til at den skal da ha 250bar "under start". Noen som vet? har vært borti? osv?

Ekren
17/08/11, 21:54
tett dieselfilter?

VolvoR-Sport
17/08/11, 22:02
da vil du vell mest sannsynlig få feilkode på for lavt trykk..
sjekka railtrykk sensorn, at den er innenfor verdiene?

rosty
18/08/11, 09:59
da vil du vell mest sannsynlig få feilkode på for lavt trykk..
sjekka railtrykk sensorn, at den er innenfor verdiene?

har sjekket den ja, har byttet den også:S

C.Erstad
18/08/11, 10:06
Bruker du VIDA?

Hvis ja, så skriv inn hva feilkoden heter :)

rosty
18/08/11, 12:17
bruker desverre ikke vida:S Men har sendt bort på volvo forhandleren her i byen for diagnose test (vida).

vassengen
18/08/11, 21:22
Åpner dysene?

Turbokassa
18/08/11, 21:27
Hva med tilbakeføringen?
Er den i orden? Slik at du får det trykket pumpa klarer å gi når den står å mater imot?

Ekren
21/08/11, 20:22
da vil du vell mest sannsynlig få feilkode på for lavt trykk..
sjekka railtrykk sensorn, at den er innenfor verdiene?

Fikk melding om slikt på ei gravemaskin engang, da var det tett dieselfilter.

men dumt blande gravemaskin og en bilmotor, hahahaha :D

rosty
22/08/11, 13:56
Hva med tilbakeføringen?
Er den i orden? Slik at du får det trykket pumpa klarer å gi når den står å mater imot?

Den er åpen:S

rosty
22/08/11, 13:56
Åpner dysene?

Dysene åpner ja, Det kommer allefall strøm til dysene.

vassengen
22/08/11, 15:09
Dysene åpner ja, Det kommer allefall strøm til dysene.

Syns det lukter dyser av det her, ta dem ut og se om alle spruter når du kjinner...
Ganske vanlig prob..

CID
22/08/11, 15:36
Syns det lukter dyser av det her, ta dem ut og se om alle spruter når du kjinner...
Ganske vanlig prob..

Sjangsene for at man ødelegger noe om man skal prøve dette tror jeg er stor, skal ikke mye til før dyserørene begynner å lekke feks.

Du skulle fått målt returmengden på alle dysene, riktig nok ikke så lett å gjøre det selv, så kanskje du skulle latt et verksted får utføre feilsøkingen så kan du heller bytte delene selv, om det lar seg gjøre.

vassengen
22/08/11, 16:09
Har aldri hatt noen problemer med dyserør som begynner å lekke på commonrail, ikke noe mer enn tradisjonelle systemer ihvertfall..
Mange leverandører mener at høyttrykksrør skal byttes hvis de demonteres, men personlig har jeg synda på det mange ganger, uten at det har gitt noen problemer...

Det som man derimot bør væra obs på er å ikke dra de til FOR hardt, for da kan man få strupninger, og brått får man litt mindre fuel på en sylinder.. Så pleier å dra til veldig forsiktig og heller etterstramme hvis de lekker..

Dette er selvfølgelig min erfaring, og ikke nødvendigvis en fasit, men jeg jobber med maskiner og commonrail til vanlig, og får det da til å gå...