PDA

Vis full versjon : 00-v70-2,0t. rar etter rep m.batt. frakoblet



aduestad
17/08/11, 00:20
hei,
Hadde et lite havari i går...
Lageret på a/c kompressor skar seg, drivreima gikk varm og røk tvers av.
Sporene i reimhjulet på servopumpe smeltet! (Murphy´s lov)

Av med a/c clutch/remhjul for lagerbytte... men nei, her hadde sakene rotert på kubben, så her må det skiftes a/c kompressor, servopumpe og drivreim!

Batteri var frakoblet ca.24t mens deler ble skaffet og skiftet.

Og så til saken: Bilen gikk som en drøm og giring var faktisk mykere og bedre enn før i ca 1t og så merker jeg at den ved jevn hastighet begynner og variere svakt i trekkraft og at girskiftene er litt merkelige,

-Kan batterifrakobling på v70 medføre tap av data/sw enten i enhetens minne eller i kommunikasjonen mellom de forskjellige enheter?

-Noen som vet pris på oppgradering/nedlasting av sw til alle bilens ecu´er?

Og forresten "kremt" Jeg hadde også 2 fullgass drag opp til ca 180 i løpet av timen før raritetene begynte :rolleyes:

Sjakalen
17/08/11, 06:09
Batterifrakobling skal ikke slette software. Da hadde jeg hatt lite igjen så mye som jeg har hatt av kablene hos meg.

En full oppgradering koster ikke mange kronene. Heter "Total-Can" oppgradering. Er vel 800 for jobben og et par-tre hundrelapper ekstra tror jeg. Har du service er det gratis.

aduestad
17/08/11, 08:37
Takk for svar,
Da blir det en kjapp sjekk av det elementære og så bestille en "total can upgrade":)

aarnes
17/08/11, 13:02
Takk for svar,
Da blir det en kjapp sjekk av det elementære og så bestille en "total can upgrade":)

Drar du til Sverige koster en total can update 0,01kr og 300SEK for jobben.

aduestad
17/08/11, 13:23
takker&bukker for tipset.
Har du en konkret forhandler?

aarnes
17/08/11, 14:46
HK bilar i Strømstad :) der gjorde jeg det.

aduestad
17/08/11, 23:46
Kanon! som de sier der borte:D