PDA

Vis full versjon : Håndbrekk Volvo 245



Espedalen
16/08/11, 20:57
Hei! Har lite problem, håndbrekket på 240'n er veldig dårlig, altså, den tar når den nesten er tatt helt til toppen, den triller fortsatt i nedoverbakke men ikke så mye som når jeg har det helt av.

Jeg har prøvd å stramme litt på waierne oppe på brekket, 5 runder kanskje (?).

Lurer på hva feilen er? Kan det være att jeg må stramme inni navet eller kan disse såkalte "saksene" inni navet som holder waiern osv være rusta av?

Noen idèr? Banda skal være veldig bra, så er vell bare noe pusling? Kanskje jeg må stramme mere på waierne på brekke? Men den er veldig tung å dra i nå, så er kanskje ikke så lurt.

VolvoR-Sport
16/08/11, 21:15
du har også en skrue bak på håndbrekket, prøv denne ;) 17mm kopp passer på.

Agrostar
16/08/11, 21:21
Kan hende at vaierane er så mykje brukt at dei strekk seg når du brukar dei. Du kjenner det om dei fjørar på ein måte etter at det har begynt å gå tungt. Men prøv å stram alt som strammast kan først ;)

Espedalen
16/08/11, 22:38
Japp, waierne er helt nye! Kan prøve den bak på brekket også, bare stramme denna også?

Espedalen
17/08/11, 21:41
Sånn, nå har jeg bytta den tingen som holder waiern tebake, jeg har også bytta håndbrekksko, fjærer og stramma håndbrekket til max på alt sammens, like jævlig som før......

Sebbe
17/08/11, 21:52
føler du at du får stramma noe serlig eller når det toppen før du får dratt til? og har du justering på den lille "H" en som sitter mellom bremseskoene? hvis ikke kan du kjøpe dette for eksempel på mekonomen, det hjalp hvertfall for meg

Espedalen
17/08/11, 22:01
Hei! Den justeringen "lille H'en" har jeg ikke nei, og jeg har stramma det så mye det går ann, jeg får dratt det opp med en goddel makt, ja!

Sebbe
17/08/11, 22:07
hadde akkurat samme problem, da hjalp det å kjøpe den justeringen, koster vel 400 eller noe på mekonomen, jeg antar at den Hen blir slitt etterhvert eller noe

Espedalen
17/08/11, 22:16
Okai, jeg får kanskje prøve å kjøpe denne justeringa da, men har en kamerat som er mekkaniker som ska få lov å se på det der først! :)

Dan Bay-Johansen
18/08/11, 15:33
Er skivene dine gamle ?

Ser for meg det er en sammenheng mellom slitasje på denne "h`en" og slitasje på tromlene ?

Uansett så høres det ut som en godt utgangspunkt å invistere i de som er justerbare, får litt flere justeringsmuligheter da.

Espedalen
18/08/11, 16:29
Skivene er så og si nye! Ja, kan få handla meg en sånn justerings ting da og bytte dette!