Vis full versjon : Hvilken kam? B230K
Har lurt litt på hvilken kam jeg skal bruke for å få litt mer futt utav K motoren :rolleyes: kunne tenkt meg litt mer bunndrag enn toppdrag, men har et åpent sinn :p Kunne vært fint om noen hadde giddet å si hvilket innsug, evt forgasser jeg kan bruke og noe annet 'lett-trim' :o Pustehjelp trenger dere ikke nevne, for det er ikke så aktuelt akkurat nå ;) Motoren har såvidt rundet 200 000km om det er av nytte å vite mtp slitasje.
Ja det fins sikkert mange tråder som sier meg dette, men det er så mange delte meninger her og der! Litt greit å få en skikkelig oversikt fra min side :)
Takker på svar på forhånd!
Mvh
A-kam har jeg vurdert, er dette det "beste" alternativet til K motor?
Larsgunnar
17/08/11, 11:25
Bedre drag på bunnregisteret med A-kam, men toppregisteret blir deretter. :)
Du vet vel ikke hvilken topp jeg må ha for å få den litt mer turtallsvillig enn den som står i nå? :)
gull pilen
17/08/11, 12:08
Du vet vel ikke hvilken topp jeg må ha for å få den litt mer turtallsvillig enn den som står i nå? :)
er vel bare den toppen som står på b230k orginalt som kan brukes der...
hvilken topp som står i nå da?
gull pilen
17/08/11, 12:20
hvilken topp som står i nå da?
631 topp tror jeg.. står på toppen rett over grenrøret...
Larsgunnar
17/08/11, 12:45
Må man ha 631 da? Går ikke alle B230 topper overens?
Har selv V-kam i min b230k motor. Den er da noe mere turtallsvillig mye sterkere i mellomregister. Denne kammen er den som ble levert av volvo som et "trimsett til B230K motoren.
gull pilen
17/08/11, 13:41
Må man ha 631 da? Går ikke alle B230 topper overens?
nei fordi at b230k har helt flat topp uten forbrenningskammer i... forbrenningskammeret er vanligvis i toppen på alle de andre motorene i b230 serien...;)
christoffera
17/08/11, 13:46
Yes, Derfor stemplene er så dype!
v kam ble levert som trimkam til 230k, men vil tro av vx/vx3 og k / h (b23e) også vil funke greit! k og h kam er gode kammer får den som gjerne prioriterer mellom og topp register før bunndrag!
Såpass ja. Har vurdert vx3 kam. Er egentlig ute etter en kam som egner seg greit til "vinterkjøring" siden det blir fort mye turtall der. Eller bare for å få motoren litt hvassere i det hele tatt. Om dere er med ;)
Liten bump :rolleyes:
Etter litt om og men så har jeg bestemt at fremtidige planer for vognen blir sugetrim fremfor turbo, føler det blir for vanlig nå til dags :p så da tenker jeg v-kam og dobble webere :) er litt fan av respons, etter jeg hadde 'primaveraen som hadde 16v :)
du kan jo skaffe deg en stående weber 32/36 som passer rett på innsuget på k motoren :) samt greinrør og porting. og en vass kam såklart det vil nok hjelpe endel og du kan også spare litt bensin med den weber'n faktisk ;)
kommer jo litt ann på hvor mye du har tenkt til å legge i det,men hvis du har tenkt på dobble webere osv så ikke bruk en k-motor! bytt heller da til a motor :) denne er mye bedre og trimme og mere holdbar også samt annen innmat og annen tenning osv.
Så det du sier at det er bedre med enkel weber 32/36 forgasser sammen med K motoren mtp holdbarhet? Porting og grenrør blir det uansett, og v eller a kam :) skal ikke legge så veldig mye i det, men litt trimming skal det bli, blir det mer enn det så blir det motorbytte :)
ok skjønner :) 32/36 vil klare seg fint ''lett trimming'' :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.