PDA

Vis full versjon : Vannkjøling turbo



Lynvinge
16/08/11, 07:02
Hei.

Har ett spørsmål angående turbo som har vannkjøling. Hva skjer hvis man bare plugger igjen til vannet? Bare kortere levetid eller kommer det til å bli totalhavari på turboen?

Ola Moen
16/08/11, 07:21
Trenger ikke plugge. bare koble av vannslangene. har kjørt uten vann tilkoblet i 2 år, og turboen min lever da:)

Lynvinge
16/08/11, 07:28
Kanon. Har en kjenning som bare lot være vannkjølinga og jeg vurderte det samme for å slippe produksjon av rør :P Han mente den kunne få noe redusert levetid, men det får jeg leve med da. Takk for kjappt svar :)

Ola Moen
16/08/11, 07:42
De rørene får du kjøpt hos GIK turboservice. det er ikke dyre greiene for de, og t stykkene som skal inn på radiatorslangen, og slangen til ekspansjonstanken heller:) De har egen sats til 240 for akkurat det;) men du burde montere sirkulasjonspumpe som får fart på vannet igjennom turboen:)

Lynvinge
16/08/11, 07:45
Har laga meg vannrør, men ble mest minnet om en HB apparat der den sto nedi motorommet :P

Ola Moen
16/08/11, 07:48
Blir arrestert for å kjøre med denna da:p

Lynvinge
16/08/11, 07:56
Redd det skulle bli rassia hjemme i allefall ;)

Ola Moen
16/08/11, 07:58
fra spøk til revolver. sjekk det som Gik har. Det fungerer bra, og ser ikke så rotete ut.
Det eneste negative med vannkjølingen er at det sirkulerer for dårlig.

Lynvinge
16/08/11, 09:12
Blir ikke bedre hvis jeg bruker vannrøret som sto på fk'n som er til vannkjølinga på oljekjølern på 940? Har bare strøypa igjen alle hull inn/ut for jeg måtte ha bilen opp å gå da jeg skulle bruke den til jobb når jeg hadde montert fk. FK uten turbo er ikke noe morsomt :P