PDA

Vis full versjon : 1978 Volvo 244GLE - blå metallic - ombygd til 264



spitfire74
15/08/11, 10:24
Hei
Jeg tenkte jeg ville kaste ut et snøre her og se om det er noen som vet noe om denne bilen. Jeg husker desverre ikke lenger reg.nummeret på den, annet enn at den var Oslo-registrert (DE xxxxx). Jeg regner med denne kjerra antageligvis er omgjort til spiker og kokekar i dag, men det hadde vært interessant å vite hva som skjedde med denne kjerra etter at den forlot min varetekt. Jeg solgte den (noe jeg angret på i etterkant...) for altfor lite penger i 1993(?) til en "petter smart" type som drev med Volvo 240 kjøp, salg og fiksing i Bamble i Telemark.

Beskrivelse av bilen:
1978 modell Volvo 244GLE, mørk blå metallic, reg nr. DE ettellerannet. Bilen var i sin tid vraket etter velt, og ble deretter rettet opp og ombygd innvendig og utvendig til 264, bl.a med helsnutepanser og brede baklykter. Motorisert var den med en B21E-motor, og hadde manuell 4-trinns kasse.

Hadde servostyring, og originale lettmetallfelger av samme type som disse: http://www.members.westnet.com.au/amwilliams86/100_0857_edit.jpg

B-stolpe på høyre side var noe inntrykt etter en senere skade. Hadde el-vinduer foran, med betjeningsknapper i midtkonsollet. Her satt også betjeningsknapper/joysticks til el.speil. Interiøret var blå plysj, og bilen hadde takluke. Jeg hadde påbegynt oppussing med rustsveising i reservehjulsbaljer og bakre del av kanaler, jeg regner med denne "petter smart" typen fullførte rustsveising på bilen før den ble videresolgt.

Er det noen mulighet for at det er noen som vet noe om denne?

Daniel V
19/08/11, 11:05
Hadde du bare hatt et reg.nr :)

larsverm
21/08/11, 02:05
Hvis det var en 244GLE, antar jeg at det var en tidlig 79-modell og ikke 78? Var det med den nye typen bakende og smal grill/brede frontlykter?

Kan bilen ha vært bruktimportert i sin tid? DE-serien ble påbegynt først i 1984.

spitfire74
29/08/11, 16:25
Grillen var en 260 grill + helsnutepanser, dette var bytta. Gammel type bakende, med brede 260 baklykter. Det stod GLE bakpå, men dette kan ha vært satt på i etterkant, i forbindelse med ombyggingen. Det er slett ikke umulig at det egentlig var en GL.

En av de to første volvoene jeg hadde, var en bruktimportert bil, men om det var denne eller den før er jeg ikke kar om å huske. Ta også reg.nr bokstavene med en klype salt, det kan ha vært DC når jeg tenker meg om, jeg har hatt sånn ca 15 andre biler imellom ! Men at det var osloskilter på den, det er jeg 100% sikker på ! Husker nemlig jeg var litt stressa når jeg kjørte til Fornebu med den en sen høstkveld for hente noen der, med relativt ferskt førerkort (ca 1 år) og kun kjøreerfaring fra "bøgda", og da kjøre med det man vel kan kalle lokale skilt i osloområdet var ikke noe særlig...

Jeg skal grave litt i gamle bilder osv og se om jeg kan finne et bilde av kjerra, da helst med reg.nr synlig!