PDA

Vis full versjon : Clutch til 69' Amazon



Haakon
13/08/11, 17:32
Jeg begynner å få et stort problem med clutchen. Når jeg trykker pedalen inn begynner lageret å lage en lyd, og det er vanskelig og tungt å gire.

Jeg ser etter deler og priser, men er ikke helt sikker på hva jeg skal ha?
Trur jeg skal bytte hele clutchen og lager med det samme.

Sett på pris hos bcb: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=40.170&List=1&SortField=ProductName&catpageindex=1&ProductID=19825

1590 kr for clutch kit og lager. Dette er vel grei pris?

Var innom torshov i dag å hørte på pris, å de skulle ha 2700 kr...

Er det de samme delene?

Martin.S
13/08/11, 17:44
Jeg begynner å få et stort problem med clutchen. Når jeg trykker pedalen inn begynner lageret å lage en lyd, og det er vanskelig og tungt å gire.

Jeg ser etter deler og priser, men er ikke helt sikker på hva jeg skal ha?
Trur jeg skal bytte hele clutchen og lager med det samme.

Sett på pris hos bcb: http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&txtSearch=40.170&List=1&SortField=ProductName&catpageindex=1&ProductID=19825

1590 kr for clutch kit og lager. Dette er vel grei pris?

Var innom torshov i dag å hørte på pris, å de skulle ha 2700 kr...

Er det de samme delene?

Er ikke sikkert det er samme fabrikat.

Men 1590 for komplett clutch, allså clutchen og trykkplata er en relativt bra pris. Så kommer utløser lageret i tilegg da.

Haakon
13/08/11, 17:46
dette er utløserlageret?

http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1551&Category2ID=1670&List=1&SortField=ProductName&catpageindex=2&Level=2&ProductID=21777

Martin.S
13/08/11, 18:13
Ja det er nok det etter prisen å dømme. Bare litt uenig i hva de kaller det;)

Haakon
31/08/11, 18:41
En liten oppdatering..

jeg bestilte clutch og utløserlager mandag. 15.08, og fikk time på verksted på tordag samme uke. Fikk da byttet clutchen og lageret, og var veldig klar til å dra til Namsos, på Midt-norsk amazon treff, men slik ble det ikke.

Rett før jeg skulle skifte delene, streiket clutchen. Det viste seg at den ene fjæra på lamellen hadde kommet seg ut. etter at verkstedet hadde ordnet det, kjørte jeg en liten prøverunde med ny clutch, for å se om alt var i orden. Det var en veldig irriterende lyd fra armen som utløserlageret sitter i. Jeg fikk bilen opp på bukken igjen, og etter å ha snakket med bilmekanikerene, ble vi enige om at det måtte være armen som hadde blitt bøyd, siden fjæra lå mellom clutchplatene. bestilte ny arm, og enda en uke gikk.

Også byttet vi armen, men ingen forskjell.

Etter mye forundring av mekanikerene på verkstedet, fant de ut hva som var galt. Det var Jørgenrud som hadde sendt feil lager. Dem sa at på amazon så var det 3 forskjellige lagere. (forskjellig tykkelse) Stemmer dette?

når jeg bestilte ringte jeg jørgenrud og spurte etter clutch og lager, og han spurte etter hvilken modell amazonen var, og så på lageret etter delene. Hva kan være grunnen til at jeg fikk feil utløserlager?

Noen som har lignende erfaringer?

morten_gravjord
04/09/11, 15:54
Er tre forsjellinge, grunn te at du har fåt feil er vell sikkert at det har blitt byttet girkasse eller motor ein gang i bilen din..